Skip to main content

Ik heb sinds 2019 een Netflix abonnement en heb indertijd gekozen voor betalen via de KPN factuur. Sinds begin dit jaar heb ik TV+ en ik vind de manier van uitzetten/aanzetten op maandbasis van de dienst via KPN prettiger.

Wat ik nu even niet helder heb is hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Op kpn.com lees ik dat ik dit via Netflix moet doen. Echter in MijnKPN zie ik bij entertainment bij Netflix staan dat ik gratis geabonneerd ben (factuur via KPN) en daar kan ik opzeggen. Ik vermoed dat gratis hier wilt zeggen dat ik betaal via KPN maar niet op de nieuwe manier per maand.

Kan iemand mij vertellen wat nu de juiste procedure is om de factuur via KPN te stoppen. Via de MijnKPN optie? En stop ik dan ook automatisch bij Netflix zelf? Behoud ik mijn profielen als ik daarna opnieuw Netflix via mijn TV+ neem (dus de maandelijkse aan/uit optie)?
 

Je kan via kpn Netflix alleen maar per maand betalen. En dus niet per jaar ofzo. 

Je zegt het al via kpn te hebben. 

Je vraag is mij niet helder. Omdat het bij kpn dus al per maand gaat.

En dan kun je het aan/uit zetten via de decoder! En via MijnKPN kan ook.


Hallo @PeterG 

Dit staat er op kpn.com over:

Hoe kan ik Netflix opzeggen?

In de meeste gevallen doe je dat in MijnKPN. Log in bij MijnKPN en ga naar het entertainmentoverzicht om je entertainment aan te passen. Daar klik je bij Netflix op Netflix uitzetten. 

Heb je een Netflix abonnement bij Netflix en betaal je alleen via de KPN factuur? Ga dan naar www.netflix.com/youraccount om je abonnement te wijzigen.
 

Je hebt dus twee manieren om via KPN Netflix te hebben. Ik heb de tweede (de oude methode) dus alleen de factuur betalen via KPN. Tegenwoordig neem je de dienst ook echt af via KPN en kun je die ook eenvoudig aan of uit zetten.

Dit zie ik dus ook terug in mijnKPN maar daar is er ook een mogelijkheid om op te zeggen (factuur via KPN en er staat gratis bij). Dit is daarmee tegenstrijdig met de info op kpn.com. De vraag is wat nu de juiste manier is om Netflix te stoppen om vervolgens via KPN (dus niet alleen de factuur via KPN) de dienst per maand af te nemen.

Ik wil uiteindelijk eindigen met Netflix dat ik op de nieuwe manier aan/uit kan zetten.


Oh, van die oude manier was (ben) ik niet eens op de hoogte. Zelf heb ik Netflix geheel buiten kpn om.

Volgens mij maakt het in the end niks uit. En het maakt niet veel uit. Of alleen de betaling loopt via kpn of ook het hebben van het abonnement. Prijs blijft hetzelfde. En je blijft per maand betalen.

En bij de oude methode kan je dus opzeggen via netflix.com/account . Dat opzeggen gaat daar echt super eenvoudig. Volgens mij veel minder handelingen dan via MijnKPN / decoder nog.

En bij de 'huidige’ methode kan je opzeggen via MijnKPN / decoder. Meer handelingen.

Heb je het al omgezet naar de nieuwe methode (als dat je voorkeur heeft) via de vermelde link? Zie je eigen bericht 😉.

Zelf zou ik het zo laten als ik jou was. Je betaalt nu al per maand en via kpn en nu is je Netflix supereenvoudig op te zeggen via netflix.com/account.

Als je er ooit vanaf wilt. Ik heb 't sinds halverwege 2021 en gebruik het wekelijks wel een keer. Dat is al goedkoper dan de oude fysieke videotheek met het 11,99 abonnement.

Informatie over Netflix bij / via kpn: kpn.com/netflix. 


Ik kwam er ook per toeval achter dat er twee manieren in gebruik zijn.

Ik heb nog niet omgezet maar het is simpelweg niet duidelijk wat nu de juiste route is. In MijnKPN wordt de suggestie gewekt dat je daar ook kunt opzeggen (de factuur via KPN) maar ik wilde voorkomen dat ik dadelijk aan 1 van de 2 kanten een undefined status heb 😅

De nieuwe methode vind ik wat transparanter, gewoon 1 aanspreekpunt, vandaar dat ik het wil omzetten.

Tja, Netflix… ik vind de kwaliteit steeds minder. Ik ga later dit jaar toch eens kijken naar een andere dienst. Dat is dan toch wel handig aan het tv+ verhaal. Lekker flexibel.

edit: ik ga gewoon opzeggen via Netflix en kijk dan wel of dat helemaal goed gaat aan KPN kant 🥳 Soms moet je het maar gewoon laten gebeuren.


Reageer