Skip to main content

Kan iemand mij helpen met het toevoegen van kinderen bij spotify family? Persoonlijk heb ik dit nog nooit mee mogen maken, want er staat nergens omschreven hoe kinderen toegevoegd kunnen met een family account. Ik krijg de melding dat mijn kinderen te jong zijn voor een account, maar wel als eis stellen dat ieder lid van de family account op hetzelfde adres moet wonen. 

Hallo @Zemdt ,

Dat gaat via de website van Spotify: 

https://support.spotify.com/nl/article/family-plan/

Family-abonnementsleden uitnodigen of verwijderen

  • Ben je de eigenaar van het abonnement?

Op de desktop

  1. Ga naar Accountoverzicht.
  2. Kies Leden beheren onder Abonnement.
  3. Selecteer de optie om leden toe te voegen.

Opmerking: als de beheerder en het lid hetzelfde apparaat gebruiken, moet de beheerder van het abonnement uitloggen voordat iemand anders een uitnodigingslink opent. Het lid moet op het eigen account zijn ingelogd om de uitnodiging te accepteren.


Beste Noordzee,

 

dat heb ik geprobeerd, echter zijn mijn kinderen te jong om een eigen account te krijgen.

 


OK @Zemdt ,

Daar heb ik verder geen ervaring mee. Maar mogelijk kun je hun geboortedatum wat terugzetten in de tijd? Geen idee of dat werkt. 


Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar dan vind ik de naam family niet echt passen. Morgen maar even bellen met Spotify, want ben benieuwd of ik de enige ben met dit probleem. Dank voor het meedenken 


Beste @Noordzee,

vandaag duidelijkheid gekregen na een telefonisch onderhoud met KPN en het komt erop neer dat bekend is dat een leeftijdeis van 18+ wordt vereist op het maken van een account en dat dit bewust wordt verzwegen door KPN. Daarnaast wordt gezegd om de leeftijd van mijn kinderen bewust te verhogen om een account te krijgen bij Spotify. Principieel wordt dus gestimuleerd om valsheid in geschrift te doen, wat ik niet wenselijk vind van een bedrijf als KPN. Mijn gesprekspersoon geeft aan dat KPN alleen als tussenpersoon fungeert en niet verantwoordelijk is over o.a. deze kwestie, maar daar denk ik anders over. 
 

al met al acteert KPN op dit vlak als malafide bedrijf en komt niet met een oplossing, daarnaast heb ik nu een contract/overeenkomst wat minimaal één maand doorloopt. Ben benieuwd of KPN vanaf heden nieuwe abonnees hierover informeert en zijn/haar verantwoordelijkheden neemt.

heb jij een idee hoe dit meer onder de aandacht kan komen, want ik verwacht dat KPN zijn/haar verantwoordelijk hier niet in gaat nemen. De family account is geen family account!


Tsjaa, vreemd. En ik ben het natuurlijk met je eens. Er komt hier nog een moderator. Wacht zijn/haar reactie maar even af. 


Hi @Zemdt en welkom bij de KPN Community.

Ik snap dat je verbaasd opkijkt als je kinderen geen account aan mogen maken omdat ze nog geen 18+ zijn. 😕

Het aanmaken van een account gaat via Spotify. Zij gaan ook over de regels wat betreft de leeftijden e.d. Daar kan ik dus niets aan veranderen.
Wel heb ik de voorwaarden van Spotify eens doorgenomen en daar staat het volgende in: 

Vereisten voor leeftijd en geschiktheid

Om gebruik te kunnen maken van de Spotify-service en toegang te krijgen tot Inhoud, moet u (1) 13 jaar (of de equivalente minimumleeftijd in uw thuisland) of ouder zijn, (2) toestemming hebben van een ouder of voogd als u in uw thuisland minderjarig bent; (3) de bevoegdheid hebben om een bindend contract met ons aan te gaan en niet worden uitgesloten onder toepasselijke wetgeving, en (4) in een land wonen waar de Service beschikbaar is. U belooft tevens dat alle registratiegegevens die u indient bij Spotify waar, nauwkeurig en volledig zijn, en gaat ermee akkoord dat dit te allen tijde zo blijft. Als u in uw thuisland minderjarig bent, moet een ouder of voogd namens u deze Voorwaarden accepteren. Tijdens het registratieproces leest u aanvullende informatie over de minimumleeftijd. Als u niet voldoet aan de vereisten voor de minimumleeftijd, kan Spotify u niet registreren als gebruiker.

In een ander topic lees ik dat het geven van toestemming niet werkt i.v.m. onze privacywetgeving, maar dat topic is 5 jaar oud. Ik weet niet of Spotify dit inmiddels opgelost heeft. 

Ik heb wel gevonden dat er een speciale Spotify Kids app is. 
Die staat ook in de Google Play store. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar misschien is dat iets?

Ik zal je feedback over het vermelden van de minimumleeftijd voor Spotify in elk geval aan onze communicatieafdeling doorgeven!


@Sanne van KPN, dank voor jouw reactie, maar ik heb mijn conclusie al getrokken. Aangezien de kidsapp niet in de Appstore is opgenomen en mijn dochter van 13 jaar geen account kan maken ivm. de leeftijdsgrens. 

groet, Zemdt.


En @Zemdt ? Wat is dan jouw conclusie? 


@Sanne van KPN, dank voor jouw reactie, maar ik heb mijn conclusie al getrokken. Aangezien de kidsapp niet in de Appstore is opgenomen en mijn dochter van 13 jaar geen account kan maken ivm. de leeftijdsgrens. 

groet, Zemdt.

Het betreft een muziek app, kan niet echt kwaad.
De 12 & 14 jarige dochter van mijn broer zitten met hun eigen account in mijn family account. 
Het gaat om liedjes, kan prima… Het leven is zoveel mooier als je niet al te druk maakt om alles ;)


En @Zemdt ? Wat is dan jouw conclusie? 

Ik pas mijn abonnement weer aan naar premium ipv. family.