Skip to main content

Hallo,

Lees vandaag dat Spotify zijn prijzen omhoog gooit per 1 mei voor bestaande klanten.

Nou zal KPN niet achterblijven gok ik zo. Ben zelf in bezit van premium family abonnement en zie ook dat je onder de prijswijziging uit kan komen door gebruik te maken van de “Basic Family” variant. Dan is alleen het gevolg dat je geen luisterboeken meer kunt afnemen zonder bij te betalen.

Hoe kan ik dit aanvragen bij KPN dat men dit zo in mijn abonnement verwerkt?

Spotify site

Basic is beschikbaar voor mensen die eerder Premium hebben gehad. In aanmerking komende abonnees krijgen Basic als beschikbaar abonnement op hun accountpagina te zien.

Bij Basic-abonnementen is geen maandelijkse luistertijd voor luisterboeken inbegrepen, maar abonnees kunnen wel luisterboeken kopen.

Hallo ​@IP23 ,

Dat werkt niet bij KPN. KPN kent alleen Premium en Family.

Dan zul je jouw abonnement rechtstreeks bij Spotify moeten onderbrengen.

Het is nogal een prijsverhoging die door Spotify voor”Premium Family” wordt doorgevoerd: van €17,99 naar €21,99 per maand. Dat is 22%! “Premium” geeft zoals ik het begrijp slechts toegang tot een paar uur luisterboeken per maand (waarvan ik me voorstel dat de meeste KPN-/XS4ALL-abonnees daar niet echt op zitten te wachten).

Kan ik hierbij KPN en/of XS4ALL verzoeken “Basic Family” ook te faciliteren? Bij voorbaat mijn grote dank.

Ik wil KPN er graag op attenderen dat dit een serieus onderwerp is om verder naar te kijken.

Spotify heet aangekondigd dat hun maandbedrag met 22% omhoog gaat. KPN moet hier duidelijkheid over geven wat dit voor gevolgen heeft voor hun klanten die via KPN Spotify afnemen.

Je kunt énkel op basic family overstappen als je al een lopende Premium Family abbo hebt lopen. Dus ik neem aan dat als we het stoppen bij KPN en dan zelf gaan ‘beheren’, dat die optie niet mogelijk is. 

Basic Family is ook exact wat ik zou willen. 

EDIT: Ik heb contact opgenomen met Spotify. Het is geen optie voor KPN om hun klanten op Basic Family te zetten. En als je het via KPN stopt en zelf overneemt heb je er ook geen recht op, aangezien je dan geen ‘active’ premium subscription had. We staan dus met onze rug tegen de muur. 
KPN heeft verder nog niets gecommuniceerd over de prijzen. Blijft KPN voorlopig €17,99 berekenen, of moeten ze automatisch mee met de hogere kosten van Spotify?

@seabass, dankjewel voor het uitzoeken. Spotify maar weer geannuleerd en een jaarabonnement op een andere dienst afgesloten. 

Ik wil KPN er graag op attenderen dat dit een serieus onderwerp is om verder naar te kijken.

Spotify heet aangekondigd dat hun maandbedrag met 22% omhoog gaat. KPN moet hier duidelijkheid over geven wat dit voor gevolgen heeft voor hun klanten die via KPN Spotify afnemen.

Je kunt énkel op basic family overstappen als je al een lopende Premium Family abbo hebt lopen. Dus ik neem aan dat als we het stoppen bij KPN en dan zelf gaan ‘beheren’, dat die optie niet mogelijk is. 

Basic Family is ook exact wat ik zou willen. 

EDIT: Ik heb contact opgenomen met Spotify. Het is geen optie voor KPN om hun klanten op Basic Family te zetten. En als je het via KPN stopt en zelf overneemt heb je er ook geen recht op, aangezien je dan geen ‘active’ premium subscription had. We staan dus met onze rug tegen de muur. 
KPN heeft verder nog niets gecommuniceerd over de prijzen. Blijft KPN voorlopig €17,99 berekenen, of moeten ze automatisch mee met de hogere kosten van Spotify?

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Als KPN klant kom je niet in aanmerking voor Basic Family, dus wat gaat KPN hier mee doen??

Blijft KPN voorlopig €17,99 berekenen, of moeten ze automatisch mee met de hogere kosten van Spotify?

KPN volgt gewoon de prijzen van de streamingsdiensten. Dus ook voor Spotify. Deze prijzen zet KPN 1 op 1 zo over op de factuur. Via KPN afsluiten is dus niet goedkoper. 

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Als KPN klant kom je niet in aanmerking voor Basic Family, dus wat gaat KPN hier mee doen??

Niets denk ik. Want dit is al heel lang zo. Er bestaat ook Spotify Duo dacht ik. Ook niet beschikbaar bij KPN. Werd al heel lang geleden naar gevraagd hier op het forum. 

Hallo,

Lees vandaag dat Spotify zijn prijzen omhoog gooit per 1 mei voor bestaande klanten.

Nou zal KPN niet achterblijven gok ik zo. Ben zelf in bezit van premium family abonnement en zie ook dat je onder de prijswijziging uit kan komen door gebruik te maken van de “Basic Family” variant. Dan is alleen het gevolg dat je geen luisterboeken meer kunt afnemen zonder bij te betalen.

Hoe kan ik dit aanvragen bij KPN dat men dit zo in mijn abonnement verwerkt?

Spotify site

Basic is beschikbaar voor mensen die eerder Premium hebben gehad. In aanmerking komende abonnees krijgen Basic als beschikbaar abonnement op hun accountpagina te zien.

Bij Basic-abonnementen is geen maandelijkse luistertijd voor luisterboeken inbegrepen, maar abonnees kunnen wel luisterboeken kopen.

Heeft geen zin,m ik heb al contact gehad met Spotify, als je vanaf KPN komt zien ze je als nieuwe klant! ook al zit je al meer dan 10 jaar via KPN bij SPotify. Er is voor KPN - spotify gebruikers dus geen enkele mogelijjkheid om voor een fmailiy basic te gaan, schandalig, van KPN maar vooral ook van Spotify. betaal al ruim 10 jaar Spotify abbo via KPN maar ze zien je als nieuwe gebruiker in deze!!!! En er zijn ook niet echt alternatieven helaas

edit: excuus zie nu dat je ook al contact hebt gehad met Spotify

Hi allen! Kleine toelichting/update: 

Spotify Basic wordt aangeboden aan klanten die op of vóór 1 april 2025 Spotify Premium hadden via Spotify zelf.
Als je Spotify Premium via KPN hebt óf na 1 april 2025 overstapt naar Spotify Premium via Spotify, kan je geen gebruik maken van Spotify Basic. Je zult dit dan ook niet als aanbod zien in de Spotify app.

Spotify Basic wordt aangeboden aan klanten die op of vóór 1 april 2025 Spotify Premium hadden via Spotify zelf.
Als je Spotify Premium via KPN hebt óf na 1 april 2025 overstapt naar Spotify Premium via Spotify, kan je geen gebruik maken van Spotify Basic. Je zult dit dan ook niet als aanbod zien in de Spotify app.

Super fijn dat KPN dit meedeelt NA 1 april, echt zeer klant onvriendelijk. Nu hebben we dus echt geen enkel voordeel om via KPN spotify te hebben. Echt heel heel slecht dit voor al die klanten van KON en spotify die al jaren lange loyaal zijn. 

Mooi dat ik het via Spotify heb dan. Ik betaal nu €17,99 voor 6 Premium-accounts. Zoals ik nu zie, is dit abonnement een goedkope klassieker geworden.

Een grote teleurstelling. Ik heb XS4ALL (mijn formele provider) gevraagd dit aan te kaarten in de onderhandelingen met Spotify: ook de Basic-opties toevoegen (want een paar uur luisterboeken luisteren, boeit niet zo). Bij dezen ook de vraag aan het moederbedrijf KPN dit te doen. Bij voorbaat dank.

Beste Sanne,

begrijp de constructie niet helemaal.

het enige dat KPN voor ons doet is de Spotify rekening betalen. Heb gewoon een persoonlijk account bij Spotify. Waarom wordt er zo met ons gebruikers op deze manier omgegaan?

maw wat is het ‘voordeel’ voor beide partijen om de uiteindelijke gebruikers apart te zien en te behandelen. KPN behandeld zelf een klant nooit als nieuw als je al jaren abbo hebt, want je krijgt als bestaande klant nooit korting. Nou flikken jullie weer zo’n trucje.

Denk dat dit maar eens tegen het licht gehouden moet worden wat jullie doen, want vind het wel bijzondere uitleg en behandeling van jullie klanten. Jullie hadden dit in ieder geval in jullie voorwaarden mogen meedelen bij het afsluiten.

Beste Sanne,

begrijp de constructie niet helemaal.

het enige dat KPN voor ons doet is de Spotify rekening betalen. Heb gewoon een persoonlijk account bij Spotify. Waarom wordt er zo met ons gebruikers op deze manier omgegaan?

maw wat is het ‘voordeel’ voor beide partijen om de uiteindelijke gebruikers apart te zien en te behandelen. KPN behandeld zelf een klant nooit als nieuw als je al jaren abbo hebt, want je krijgt als bestaande klant nooit korting. Nou flikken jullie weer zo’n trucje.

Denk dat dit maar eens tegen het licht gehouden moet worden wat jullie doen, want vind het wel bijzondere uitleg en behandeling van jullie klanten. Jullie hadden dit in ieder geval in jullie voorwaarden mogen meedelen bij het afsluiten.

Dit is geen beslissing van KPN, Spotify gaat over de prijzen.

KPN bied hun klanten de optie aan, om alles via KPN op 1 factuur te laten lopen.

KPN is enkel een doorgeefluik, er zal wel iets van commissie in zitten voor KPN, maar dat is minimaal. Over de prijzen of voorwaarden heeft KPN niks te zeggen. Ze figuren hier letterlijk als betaal provider, niet meer of minder dan dat. 

Daarbij valt er dus ook niks tegen het licht te houden, omdat Spotify de dienst regels en prijzen bepalen. 

ja maar het is gewoon vreemd dat wij allemaal (langere tijd) spotify hebben, maar als wij vergaan direct naar spotify dan ziet spotify ons als nieuwe klant en kunnen we geen gebruik maken van deze “regeling” 

Dus het is zeer klant onvriendelijk van Spotify maar ook KPN kan wellicht meer doen richting spotify om toch de basic family variant te kunnen krijgen

ja maar het is gewoon vreemd dat wij allemaal (langere tijd) spotify hebben, maar als wij vergaan direct naar spotify dan ziet spotify ons als nieuwe klant en kunnen we geen gebruik maken van deze “regeling” 

Dus het is zeer klant onvriendelijk van Spotify maar ook KPN kan wellicht meer doen richting spotify om toch de basic family variant te kunnen krijgen

Maar denkt u dat Spotify, een bedrijf actief op wereld niveau een uitzondering voor KPN gaat maken ? Ik vrees dat de hoeveelheid klanten via kpn een zandkorrel is in het klantenbestand van Spotify en dat ze hier helemaal niks mee doen. Ze hebben juist de regeling in het leven geroepen om meer geld te kunnen verdienen, die gaan hier helemaal niks mee doen. 

Maar dan dient KPN openheid van zaken te geven alvorens je Spotify via hen laat lopen, dat gebeurd dus niet. Ze moeten op zijn minst aangeven dat je afwijkende constructie en afspraken met Spotify hebt, dus er valt wel degelijk KPN wat aan te rekenen 

Maar dan dient KPN openheid van zaken te geven alvorens je Spotify via hen laat lopen, dat gebeurd dus niet. Ze moeten op zijn minst aangeven dat je afwijkende constructie en afspraken met Spotify hebt, dus er valt wel degelijk KPN wat aan te rekenen 

Even voor mijn idee, als je twee jaar geleden via KPN Spotify hebt afgesloten, hoe kan KPN dan weten dat Spotify plotseling de voorwaarden aanpast en een geheel nieuw abonnementsmodel implementeert?

Even voor mijn idee, als je twee jaar geleden via KPN Spotify hebt afgesloten, hoe kan KPN dan weten dat Spotify plotseling de voorwaarden aanpast en een geheel nieuw abonnementsmodel implementeert?

Maar wat erger is, is dat op Spotify-website staat bij prijsupdates: “Wanneer gaat Spotify de nieuwe prijs in rekening brengen voor bestaande Premium-abonnees?Bestaande abonnees met een Spotify Premium-abonnement krijgen hierover een e-mail en een respijtperiode van één maand voordat de nieuwe prijs van kracht wordt, tenzij het abonnement wordt opgezegd voordat de respijtperiode ten einde is”.
Hebben jullie wél een e-mail gehad van Spotify of KPN/XS4ALL over de tariefsverhoging? Ik kan het niet vinden. Zou dat dan betekenen dat we geen prijsverhoging krijgen? (Vast niet)

In ieder geval kan in dat geval de verhoging niet ingaan op 1 mei omdat we hier niet direct over zijn geïnformeerd met de mogelijkheid tot respijt. Dan lijkt het me ook wel zo eerlijk dat Spotify en KPN in de nog te versturen berichtgeving over de (enorme) tariefverhoging van met name Family ook netjes en ruimschoots de kans bieden om terug te schakelen naar Basic. Het is van de gekke dat we achteraf horen dat we voor 1 april hadden moeten loskoppelen.

nee, geen mail ontvangen, maar het blijft vreemd dat spotify KPN klanten blijft zien als nieuwe klant, terwijl ik al ruim 10 jaar Spotify betaal, maar goed gaan het niet oplossen ben ik bang

Maar wat erger is, is dat op Spotify-website staat bij prijsupdates: “Wanneer gaat Spotify de nieuwe prijs in rekening brengen voor bestaande Premium-abonnees?Bestaande abonnees met een Spotify Premium-abonnement krijgen hierover een e-mail en een respijtperiode van één maand voordat de nieuwe prijs van kracht wordt, tenzij het abonnement wordt opgezegd voordat de respijtperiode ten einde is”.
Hebben jullie wél een e-mail gehad van Spotify of KPN/XS4ALL over de tariefsverhoging? Ik kan het niet vinden. Zou dat dan betekenen dat we geen prijsverhoging krijgen? (Vast niet)

Komt er binnenkort aan, ​@koky! Als je Spotify via KPN afneemt, dan veranderen de prijzen per 5 juni.

Komt er binnenkort aan, ​@koky! Als je Spotify via KPN afneemt, dan veranderen de prijzen per 5 juni.

Uit nieuwsgierigheid, is er iets misgegaan met de communicatiemail hierover? Dit wijkt namelijk sterk af van de aanwijzing bij Spotify qua datum. Moet ik wel zeggen, als dit het geval is dan vind ik dat KPN dit netjes oplost door het pas 5 juni door te voeren ipv 1 mei.

Beste ​@Marcia van KPN , ​@Sanne van KPN ,

Graag wil ik gebruikmaken om mijn huidige Spotify Family abonnement om te zetten naar het Spotify Family Basic abonnement. 

Wat ik hierboven lees is dat KPN zijn verantwoordelijkheid niet neemt, om huidige abonnees vooraf en op tijd te informeren, zodat wij individueel als abonnee in de gelegenheid worden gesteld de noodzakelijke maatregelen te nemen om van het te kiezen abonnement gebruik te maken dat bij ons past. Dit is een onacceptabele gang van zaken. Als consument dient mijn provider KPN dit wel te doen. KPN is hier nalatig in geweest. Hoe kunt u dit voor mij en vele anderen oplossen?

Met vriendelijke groet,

Olaf

Uit nieuwsgierigheid, is er iets misgegaan met de communicatiemail hierover? Dit wijkt namelijk sterk af van de aanwijzing bij Spotify qua datum. Moet ik wel zeggen, als dit het geval is dan vind ik dat KPN dit netjes oplost door het pas 5 juni door te voeren ipv 1 mei.

Voor zover ik weet, is hier niets misgegaan. Dit is gewoon de keuze die we zo gemaakt hebben, wijkt inderdaad af.

@Olaf N Spotify heeft op 1 april deze wijziging gecommuniceerd. Wij kunnen helaas ook niet terug in de tijd.

Voor zover ik weet, is hier niets misgegaan. Dit is gewoon de keuze die we zo gemaakt hebben, wijkt inderdaad af.

@Olaf N Spotify heeft op 1 april deze wijziging gecommuniceerd. Wij kunnen helaas ook niet terug in de tijd.

Beste ​@Marcia van KPN ,

Deze wijziging heb ik niet vanuit de KPN ontvangen en wat ik kan doen om mijn abonnement aan te passen. KPN heeft hier dus verzaakt. U bent verantwoordelijk om mij hiervan op tijd te informeren. Zodat ik de tijd krijg om mijn persoonlijke keuzes hierin te maken. Hoe gaat KPN dit voor mij oplossen, zodat ik alsnog mijn abonnement kan omzetten naar Family Basic?

Reageer