Skip to main content
Antwoord

Hoelang duurt het omzetten van Spotify Premium naar Family?

• October 6, 2025
  • 6 reacties
  • 52 keer bekeken

Erik-Jan
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Gisteren heb ik via MijnKPN mijn Spotify-abonnement omgezet van Premium Individual naar Premium Family. Wanneer ik inlog op mijn Spotify-account, zie ik echter nog steeds dat ik een Premium Individual-abonnement heb.

Hoelang duurt het normaal voordat de wijziging verwerkt is of waar kan ik bekijken wanneer de omzetting plaatsvind?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Erik-Jan. Goed dat je dit even vraagt. Ik snap dat het verwarrend is als je via MijnKPN al hebt omgezet naar Spotify Premium Family, maar in je Spotify-account nog steeds Premium ziet staan. De omzetting kan inderdaad tot een maand duren. Dat komt doordat Spotify het bestaande Premium-abonnement eerst moet omzetten naar Spotify Free. Pas daarna kun je jouw account weer koppelen aan het nieuwe Spotify Family-abonnement.

Spotify bij KPN

Spotify Family: uitnodiging versturen en accepteren

6 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Zie hier.

Bij een wijziging moet je Spotify opnieuw activeren via KPN.

Zie link.

Erik-Jan
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 6, 2025

Zie hier.

Bij een wijziging moet je Spotify opnieuw activeren via KPN.

Zie link.

Dank voor je bericht, maar…. dat had ik al eerder bekeken. 

Er zijn geen abonnementen die nog geactiveerd moeten worden.

Erik-Jan
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 6, 2025

Heb zojuist begrepen dat de wijziging pas een maand later actief wordt. De informatie vanuit KPN is hier niet geheel duidelijk over.

Het is helaas niet anders.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 7, 2025

Hoi ​@Erik-Jan. Goed dat je dit even vraagt. Ik snap dat het verwarrend is als je via MijnKPN al hebt omgezet naar Spotify Premium Family, maar in je Spotify-account nog steeds Premium ziet staan. De omzetting kan inderdaad tot een maand duren. Dat komt doordat Spotify het bestaande Premium-abonnement eerst moet omzetten naar Spotify Free. Pas daarna kun je jouw account weer koppelen aan het nieuwe Spotify Family-abonnement.

Spotify bij KPN

Spotify Family: uitnodiging versturen en accepteren

Erik-Jan
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 8, 2025

@Vikash van KPN Dank je wel voor de reactie!

Het ‘grappige’ is wel dat op MijnKPN te lezen was (en bevestig tijdens telefonisch contact KPN) dat Spotify premium pas op 6/11 omgezet zou gaan worden en ik gisteren 7/10 een mail ontving dat “Je Spotify-abonnement is omgezet naar Spotify Family.”

Fijn dat het al is omgezet door Spotify, maar zoals eerder gezegd, KPN is niet duidelijk in z'n communicatie. 😉

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dank voor je bericht en goed dat je dit even laat weten! 😊

Ik snap dat het verwarrend is als er in MijnKPN en tijdens het telefoongesprek een andere datum stond dan wat er uiteindelijk is gebeurd. Dat mag natuurlijk duidelijker. Fijn om te horen dat Spotify Family inmiddels wel goed is omgezet! Veel plezier met het streamen van je favoriete muziek met het hele gezin.