Skip to main content

Sinds mijn overgang in maart 2024 van Simyo naar KPN Unlimited werkt de app van Netflix niet meer op mijn 2 Chromecasts HD en Chromecast 4k als ik een hotspot opzet.

Alles werkt, behalve Netflix. Deze zegt dat hij geen verbinding kan maken met de servers.

foutcode: NW-3-6.

Als je een netwerktest in de Netflixapp  doet dan geeft de test aan dat er geen internetverbinding is.

Met mijn 2e toestel en abonnement van KPN kan ik probleemloos een verbinding maken met Netflix. Dit is een Samsung Galaxy S21FE.

Mijn eerste toestel was een Iphone12. Nuheb ik speciaal hiervoor een nieuwe Iphone15 gekocht. Helaas blijft het probleem.

ik heb de oude Iphone ook al vaak helemaal of gedeeltelijk hersteld. 
Ook het simmetje uit de Android gebruikt. Dan gaat het in de Iphone ook mis.

Ik heb het simm uit de Iphone 12 van mijn dochter in mijn oude telefoon gezet.

Nu werkt Netflix via de hotspot op de Chromecast perfect.

Zij heeft echter geen KPN maar Ben, dus t-mobile.

Moet ik nu KPN opzeggen?

Met de hotspot kon ik na de systeemupdate van mijn Chromebooks van eind juni ook geen internet meer krijgen. Er werd wel verbinding gemaakt. Geen waarschuwing gegeven maar er was geen internet mogelijk. Dit heb ik op een Google forum geplaatst toen.

Heb daar zelf de oplossing gevonden. Ik zocht in de “flags” naar ipv6. Daar kon ik dit met voorrang aanzetten. Dit was de oplossing voor de Chromebooks. Ze hadden weer internet. Enkele personen hebben hier sindsdien met succes al gebruik van gemaakt.

Ik kan een noodoplossing gebruiken. Ik maak dan met mijn Windowslaptop verbinding met de hotspot. Zet dan op de laptop een hotspot op. Dan heb ik weer Netflix op de Chromecast.

Als laatste heb ik op de Chromecast een app met een webbrowser gezet. Helaas heeft de Chromecast niet de Google Chrome browser. Via deze browser kon ik wel inloggen bij Netflix. Maar films zien kan dan niet. Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij de Netflix app van Google tv.

Ik heb ook diverse keren contact gehad met KPN en Netflix. Zij kunnen met niet helpen. Het probleem is te specifiek.

Kan iemand mij wel helpen? Alvast dank!

Dat zou de technische dienst voor je kunnen doen, dat is niet aan mij.


KPN heeft me geweldig geholpen hiermee! Hiervoor echt mijn grote dank!

Ze hebben de instellingen op mijn aansluiting aangepast.

Ik gebruik nu portalmmm.nl op de hotspotverbinding. En dit werkt!


Reageer