Skip to main content
Antwoord

Hulp gevraagd bij activeren Disney Plus

• November 3, 2025
  • 8 reacties
  • 68 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Na een verhuizing, waarbij enkele abonnementen even tijdelijk uitgezet zijn geweest, zijn we nu weer up-and-running met alles ‘aan’ en Combivoordeel Level 3. Tijd om ook weer in de series en films van Disney+ te duiken, maar dat lukt niet echt… Disney+ hebben we voor de verhuizing geactiveerd gehad, maar door het afschakelen van abonnementen is dat ook tijdelijk gestopt. 

Disney wil hij het inloggen dat ik een abonnement afsluit voor de reguliere tarieven. Combivoordeel zegt dat ik Disney al “jouw keuzevoordeel” heb;

Als ik dan vervolgens doorklik, zou ik een activatie email moeten krijgen of gehad moeten hebben, maar dat heb ik niet - of in ieder geval niet recent. Ik kan wel klikken op de knop ‘Activeer Disney+’, maar dat helpt weinig. Daar denkt men dat ik geen geactiveerd abonnement heb of een abonnement om te activeren. 

De helpdesk aan de telefoon kon mij niet helpen, die gaf aan het hier te proberen, hier zouden de WhizzKids moeten zitten. Help!

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Dank!
Ik ga even de hulptroepen inschakelen, want het klopt inderdaad niet dat je Disney+ wel terugziet onder je Combivoordelen (keuzevoordeel), maar niet onder Entertainment of op de factuur.

Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug!

8 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Heb je hem al via KPN site geactiveerd?

Daarna werkt hij pas.

zie ook hier.

Of hier. en scrol naar beneden.

Anders bel gratis 0800-0402

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 3, 2025

Heb je hem al via KPN site geactiveerd?

Daarna werkt hij pas.

zie ook hier.

Of hier. en scrol naar beneden.

Anders bel gratis 0800-0402

Hoi Joop,

Via beide links kom ik op de pagina terecht waarvan ik hierboven een afbeelding heb staan. Geen te activeren of actieve entertainment abonnementen. 

De telefonische helpdesk verwees me dan juist weer naar hier, het forum. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • November 3, 2025

Hi ​@Fonzer!

Ik help je graag verder, te beginnen met 4 vragen:

1. Je zegt: Disney+ hebben we voor de verhuizing geactiveerd gehad, maar door het afschakelen van abonnementen is dat ook tijdelijk gestopt. Weet je nog ongeveer wanneer Disney+ geactiveerd is nadat het tijdelijk stopgezet was?
  2. Het activeren doe je via jouw mobiel of laptop/PC? Tip is om het activeren sowieso via een laptop/PC te doen!
  3. Als je het probeert te activeren, log je dan in met het juiste KPN ID: gekoppeld aan jouw abonnementen/producten?
  4. Vul jij jouw klantgegevens in, in jouw community profiel? (Rechtsboven klikken op jouw account/profiel en dan klikken op “Mijn profiel”. Dan kan ik namelijk jouw klantgegevens opvragen en meekijken.  Klantnummer, postcode en huisnummer is sowieso fijn! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 3, 2025

Hi Shyrin,

1. Ik heb Disney niet zelf opnieuw aangezet, dus ik vermoed dat dat ter gelijk met het Thuis-abonnement weer actief is geworden. Ergens in de eerste helft van september. 
  2. Laptop of telefoon maakt geen verschil, ik heb ze beide -op het huisnetwerk- geprobeerd.
  3. Yes, mijn master-account 😉
  4. Gedaan. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • November 4, 2025

Dank!
Ik ga even de hulptroepen inschakelen, want het klopt inderdaad niet dat je Disney+ wel terugziet onder je Combivoordelen (keuzevoordeel), maar niet onder Entertainment of op de factuur.

Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • November 4, 2025

@Fonzer, ik heb inmiddels terugkoppeling gekregen dat Disney+ nu daadwerkelijk is geactiveerd als keuzevoordeel.

Kun je in MijnKPN (onder Mijn Entertainment) even controleren of je het daar ook terugziet? En lukt het nu om in te loggen bij Disney+ zonder dat je een abonnement hoeft af te sluiten tegen het reguliere tarief? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 4, 2025

Yes, 4 mailtjes en 2 smsjes en het werkt. Thank!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • November 5, 2025

Top! Veel kijkplezier!