Skip to main content

Aangezien er nog steeds (3 maanden) gesleuteld wordt aan de aansluiting van glasvezel kan ik viaplay niet beëindigen.

Verder heb ik een Loewe wild 2 TV en geen smart tv. Hoe nu via KPN F 1 zien?

 


Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

Je zult dan gebruik moeten maken van de Viaplay app. Op het forum vind je de kennisbank. Hierin staat ook een artikel over Viaplay en hoe je deze app kunt gebruiken. 


Mijn Loewe bild 2 is geen smart tv hoe kom ik dan aan de app?

 


Als de tv geen smart-tv is dan zijn er andere opties @Janvanthoog 

Als je het kennisbank artikel leest, dan kun je op de website van Viaplay precies waar je deze app op kunt gebruiken. Tevens leggen wij uit hoe je vanuit een ander apparaat met behulp van een Chromecast het beeld toch op jouw tv-scherm kunt krijgen. 

 

Streamen met Chromecast of Apple TV

Stream Viaplay met Google Chromecast, Apple TV of een ander streamingapparaat.

  1. Verbind je telefoon of tablet met hetzelfde wifi-netwerk als je Chromecast of Apple TV

  2. Druk op Source/AV/Input op je afstandsbediening

  3. Open de Viaplay app op je telefoon of tablet

  4. Druk daarna op het icoon van Chromecast of AirPlay om te beginnen met streamen


@Janvanthoog 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

 

Een Chromecast of de “nieuwe” Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) kan je of ViaPlay of F1 TV Pro gebruiken.


Aangezien er nog steeds (3 maanden) gesleuteld wordt aan de aansluiting van glasvezel kan ik viaplay niet beëindigen.

Dus het beëindigen van jouw Viaplay abonnement wordt geblokkeerd doordat er nog een order openstaat voor de realisatie van de glasvezelaansluiting?

Ik vind dit een probleem van KPN en niet een probleem voor jou. Ik zou dan ook van KPN eisen dat ze de abonnementskosten voor Viaplay restitueren vanaf het moment dat jij wilde opzeggen. Ik hoop dat @Jeroen van KPN zich hier hard voor wil maken want het is mijns inziens toch echt een tekortkoming in de systemen van KPN waardoor jij jouw Viaplay abonnement nog niet hebt kunnen beëindigen en dus voor de kosten blijft opdraaien.

 

Als het je te doen is om F1 en niet om de andere sporten / content die via Viaplay te kijken is, dan zou ik adviseren om een F1 TV Pro abonnement te nemen en een Chromecast Google TV (HD of 4K) aan te schaffen. Je kunt dan de F1 TV Pro app op die Chromecast Google TV installeren en gewoon met de afstandsbediening van die Chromecast Google TV bedienen.

Overigens zou ik sowieso een Chromecast Google TV aanschaffen immers vanaf 25 februari is het met een Viaplay abonnement ook mogelijk om via de F1 TV Pro app te kijken.


Helemaal met je eens @wjb 

 

Abonnement wijzigingen en Entertainment wijzigingen moeten los van elkaar staan.


Dank voor alle reacties.

Heb inmiddels een Google Chrome aangeschaft en dat gaat prima lukken,

Nog even over de glasvezel. Met heel veel respect voor de 2 uiterst behulpzame en begripvolle agents van KPN (Veronica en mw van Beelen) ook zij hebben de installatie nog steeds niet op gang gekregen. De onbeschoftheid ten top bij Netwerkbeheer lees Volker Stevin niet luisteren en eenvoudigweg een gesprek beëindigen breekt de naam af van een top provider als KPN. Glashard tegenspreken dat er 2 x een ticket voor een storing is gestuurd.

Het wijzigen van een abonnement is administratief onmogelijk (??!!)

Heb deze zaak neergelegd bij stekeligheden van de Consumentenbond.


Reageer