Skip to main content
Vraag

Ik heb mijn Alles-in-1 Standaard opgezegd maar mijn Spotify in niet van Premium naar Free omgezet

• May 27, 2026
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Hallo KPN ik heb 26 mei netjes van KPN een bevestigingsmailĀ gehad dat mijn abonnement op 26 mei is komen te vervallen, inclusief alle voordelen. Hierbij zat ook het Spotify Premium individuel. In jullie eigen verzonden opzeggingsmail wordt dit onderstaande vermeld:

Je Spotify Premium bij ons stopt

Je Spotify Premium zetten we om naar Spotify Free. Dat is de gratis versie en heeft minder mogelijkheden. Je afspeellijsten en opgeslagen muziek blijven gewoon staan.

In andere mail wisselingen binnen dit forum hebben meerdere mensen te maken gehad dat dit niet goed gaat bij KPN. Ook wordt er gezegd dat dit eventjes kan duren. En bij al deze personen zie jeĀ na de verstreken tijd dat er weer een reactie wordt geplaatstĀ dat het Spotify Premium Account nog steedsĀ gekoppeld is aan KPN. Omdat iemand bijvoorbeeld een Premium Family account bij Spotify wilt afsluiten maar dit niet lukt. En net zo als bij mij de onderstaande melding wordt gegeven als je dit probeert:

Ik heb geen zin om eerst een maand te wachten of dit wel of niet netjes automatische van een premium naar een free account is omgezet en dan toch erachter komen dat het niet is gelukt zoals bij andere. Als dit minimaal een maand zou duren dan is KPN verplicht om dit ook netjes dit te vermelden. En ditĀ is nergens te vinden dat dit ook ergens wordt vermeld, niet op de website en evenmin in de opzeggingsmail die je krijgt toegestuurd.Ā 

KPN heeft wel degelijk de mogelijkheid om dit probleem op te lossen. Want bij andere personen kan ik ook binnen dit form zien dat het uiteindelijk is gelukt, nadat KPN er wat mensen intern er heeft opgezet met wat kennis. En het dan opeens wel kan en is gelukt dat het Premium account is beëindigd en niet meer gekoppeld is en een free account is geworden. 

Ik zou graag deze aankomende week bij Spotify zelf nog een Premium Family account willen afsluiten voor mijn gezin. Dus ik zou het zeer op prijs stellen als KPN mij zou willen helpen en dat dit probleem waar ik nu mee zit verholpen wordt.Ā Ā Ā 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 28, 2026

Hallo ​@Johan DekkerĀ ,

Jij weet precies hoe dit proces werkt. Dan weet je ook dat het Spotify-abonnement wordt omgezet naar Free per de eerstvolgende betaaldatum van Spotify. Je zult daar helaas toch op moeten wachten.Ā 
Ā 

Meer informatie:

Let op!Ā Het kan tot een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Johan Dekker, welkom op de community. Als je Spotify stopt wordt het inderdaad per de volgende factuurdatum omgezet naar Free. Na die maand zal de melding over Premium via een partner niet meer verschijnen.Ā 

Als het langer dan dat blijft staan kunnen we een melding daarvoor aanmaken, maar ik ga er niet vanuit dat dat nodig is in dit geval.