Skip to main content

Ik had al spotify premium en deze heb ik vorige week omgezet in family maar in de mail om het te activeren staat dat er geen producten zijn om te activeren. Volgens KPN staat alles goed en moest ik contact opnemen met Spotify. Spotify zegt geen inzicht te hebben in de abonnementen van KPN en kunnen geen wijzigingen aanbrengen. Wat gaat er verkeerd? 

Hallo @MichelKaa 

 

Je hoeft die niet te activeren, dat gaat automatisch als je van Premium naar Family gaat.

Zie dit kennisbank artikel waarin je dat en meer kan vinden:

 


Hi @MichelKaa,

Wat GeSp aangeeft klopt wel; je hoort niet opnieuw te activeren. 

Zou je eens een kijkje willen nemen in het volgende artikel?

Hoe ver kom je bij het volgen van deze stappen?


Hi @MichelKaa,

Wat GeSp aangeeft klopt wel; je hoort niet opnieuw te activeren. 

Zou je eens een kijkje willen nemen in het volgende artikel?

Hoe ver kom je bij het volgen van deze stappen?

Ik kom tot stap 1. Ik kan alleen inloggen. De optie familie heb ik niet omdat nog steeds premium individueel heb en geen family. 


Hmm, dan klinkt het toch haast alsof de omzetting nog niet goed verwerkt is @MichelKaa 🤔

Als het goed is heb je van ons een mail ontvangen waar onder andere het volgende in staat:

 

 

 

 


Welke ingangsdatum krijg je daar precies te zien?


Hmm, dan klinkt het toch haast alsof de omzetting nog niet goed verwerkt is @MichelKaa 🤔

Als het goed is heb je van ons een mail ontvangen waar onder andere het volgende in staat:

 

 

 

 


Welke ingangsdatum krijg je daar precies te zien?

 


Hmm, ik wil toch graag even met je meekijken @MichelKaa

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? ? Je mag het naast  je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN en je Spotify gebruikersnaam noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan!


Hmm, ik wil toch graag even met je meekijken @MichelKaa

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? ? Je mag het naast  je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN en je Spotify gebruikersnaam noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan!

Alles is ingevuld 

 

 


Hallo @MichelKaa ,

Een aanpassing van Premium naar Family wordt niet meteen aangepast. Dit kan wel 31 dagen duren! 

In het verleden hebben we hier wel vaker gezien dat zo’n overgang langer duurt. 
 

Het staat ook beschreven op de kennisbank:

 

Wisselen tussen Premium en Family

Spotify Premium of Family kun je wisselen en opzeggen in MijnKPN. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Log in op MijnKPN met je KPN account.
  2. Ga naar ‘Producten’ en kies je Thuis of Mobiel product.
  3. Klik op ‘Wijzig uw pakket en/of extra opties’.
  4. Verwijder onder ‘Internet’ het vinkje bij Spotify Premium of Family. Rechts in beeld zie je het nieuwe maandbedrag.
  5. Klik op de knop ‘Volgende’ Plaats een vinkje als je akkoord bent en klik op de knop ‘Plaats bestelling’. 
    Let op! Het kan een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

 


Hallo @MichelKaa ,

Een aanpassing van Premium naar Family wordt niet meteen aangepast. Dit kan wel 31 dagen duren! 

In het verleden hebben we hier wel vaker gezien dat zo’n overgang langer duurt. 
 

Het staat ook beschreven op de kennisbank:

 

Wisselen tussen Premium en Family

Spotify Premium of Family kun je wisselen en opzeggen in MijnKPN. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Log in op MijnKPN met je KPN account.
  2. Ga naar ‘Producten’ en kies je Thuis of Mobiel product.
  3. Klik op ‘Wijzig uw pakket en/of extra opties’.
  4. Verwijder onder ‘Internet’ het vinkje bij Spotify Premium of Family. Rechts in beeld zie je het nieuwe maandbedrag.
  5. Klik op de knop ‘Volgende’ Plaats een vinkje als je akkoord bent en klik op de knop ‘Plaats bestelling’. 
    Let op! Het kan een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

 

Als ik het goed lees gaat dit om het opzeggen van primium of Family naar Free


Klopt. Maar zover ik weet werkt het andersom net zo. 
 

Maar @Maja van KPN zal dat vast precies kunnen vertellen. 


Ik denk dat ik begrijp hoe de vork in de steel steekt nu @MichelKaa:

Jouw Spotify Premium loopt tot en met 23 oktober, en daarna zal de wijziging naar Family doorgevoerd worden. Dit zou je echter te zien moeten krijgen zodra je op ‘klik hier voor de ingangsdatum’ klikt, en dat gaat hier mis. De omzetting zelf lijkt wel goed te gaan en als jij gewoon te zien zou krijgen dat het nog even duurt voordat de omzetting gereed zou zijn, dan had je hier vast ook niet aan de bel getrokken omdat het dat gewoon duidelijk was geweest 😉 Excuus dus voor de onduidelijkheid en verwarring, ik ga hier intern even een melding over maken!


Aha @Maja van KPN ,

Had ik het toch goed. Toch inderdaad niet per meteen. Altijd ergens in de toekomst…..


Ik denk dat ik begrijp hoe de vork in de steel steekt nu @MichelKaa:

Jouw Spotify Premium loopt tot en met 23 oktober, en daarna zal de wijziging naar Family doorgevoerd worden. Dit zou je echter te zien moeten krijgen zodra je op ‘klik hier voor de ingangsdatum’ klikt, en dat gaat hier mis. De omzetting zelf lijkt wel goed te gaan en als jij gewoon te zien zou krijgen dat het nog even duurt voordat de omzetting gereed zou zijn, dan had je hier vast ook niet aan de bel getrokken omdat het dat gewoon duidelijk was geweest 😉 Excuus dus voor de onduidelijkheid en verwarring, ik ga hier intern even een melding over maken!

Hartelijk dank. 👍🏼


Reageer