Skip to main content

Ik ben overgegaan van XS4All naar KPN, en mijn gratis Spotify is Spotify Premium geworden.

Bij de telefonische aanvraag zei degene aan de telefoon dat ik via mijn-KPN dat makkelijk kon omzetten naar Family. Vandaag ging het abonnement in en nu staat er dat ik nog een maand moet wachten. Hierover staat niets in het contract en de voorwaarden die ik 14 dagen geleden heb gekregen. Als dat daarin had gestaan, had ik in mijn bedenktijd de aanvraag nog kunnen aanpassen.

Had dat niet meteen omgezet kunnen worden? En waarom moet ik nu nog weer een maand wachten? Mijn kinderen hebben hun Spotify al opgezegd in de verwachting dat ze mee konden doen met Family, nu hebben zij straks een maand geen muziek.

Ik weet dat Spotify met vooruitbetalingen werkt, maar dit kan toch makkelijk met een correctie op de volgende factuur worden aangepast?

Hi @XS4-Arjan,

Ik breek 'm even op voor de duidelijkheid:

  • Spotify Premium was een gratis onderdeel van je abonnement en bij die variant was het niet mogelijk om een omzetting naar Spotify Family door te voeren. Het had dus niet van te voren al gedaan kunnen worden
  • Dat je een maand moet wachten, komt doordat extra diensten zoals Spotify een minimale looptijd van 1 maand hebben. In die eerste maand kan je het product niet opzeggen of wijzigen. Aangezien het nu al op deze manier in is gegaan, kunnen we hier niets meer aan veranderen en zal die maand uitgezeten moeten worden 😑
  • Had het anders gekund? Daar durf ik niet met 100% zekerheid antwoord op te geven aangezien ik niet weet of de collega die de bestelling door heeft gevoerd in het bestelprogramma de mogelijkheid heeft gekregen om direct Spotify Family te bestellen, in plaats van Spotify Premium. Het kan zijn dat die optie niet beschikbaar was. Dat de collega niet aan heeft geboden om dit direct te bestellen en vervolgens wel uit heeft gelegd dat je dit zelf kunt doen via MijnKPN, lijkt daar wel een beetje op te wijzen. Kan zijn dat dit te maken heeft met de omzetting vanuit een bestaand XS4all abonnement.

Ik snap dat het even flink tegenvalt op deze manier, zeker aangezien je kinderen al op hebben gezegd. Na een opzegging van Premium houden ze overigens wél hun muziek, ze zullen echter tijdelijk reclames tussendoor gaan horen, totdat de accounts te koppelen zijn aan Spotify Family. Ook de afspeellijsten blijven gewoon behouden, daar hoeven ze dus niet bang voor te zijn!


Thanks @Maja van KPN . Misschien de helpdesk wat beter instrueren hierover. Dat zal vast helpen bij toekomstige overstappers.