Skip to main content

Ik heb een Via Play abonnement bij KPN; zowel KPN als Via Play heeft dit bevestigd. Ik kan de Via Play app. niet activeren op mijn Philips TV ( 5 jaar oud); kanaal 225 functioneert wel goed en ook de app. op mijn PC. Alle aanwijzingen tot nu toe hebben niet geholpen; ook externen krijgen het niet voor elkaar ( heeft me al € 75 gekost).

Hoe krijg ik de Via Play app. geactiveerd? Ik heb heb een Experia Box van KPN.

Ik heb een Via Play abonnement bij KPN; zowel KPN als Via Play heeft dit bevestigd. Ik kan de Via Play app. niet activeren op mijn Philips TV ( 5 jaar oud); kanaal 225 functioneert wel goed en ook de app. op mijn PC. Alle aanwijzingen tot nu toe hebben niet geholpen; ook externen krijgen het niet voor elkaar ( heeft me al € 75 gekost).

Hoe krijg ik de Via Play app. geactiveerd? Ik heb heb een Experia Box van KPN.

 

Dat kan helaas kloppen.

ViaPlay kan op veel tv's vanaf 2016, maar helaas niet op allen.

Zie hier waarop je de app van ViaPlay op de tv kunt vinden.

Ik begrijp dat uw Philips tv niet op Android draait? Want op Android moet het zo wie zo lukken. 😉

Anders is een Chromecast misschien een optie voor u. 


Het moet een Philips met Android-TV besturing zijn. Die zijn gemaakt vanaf bouwjaar 2017. Jouw Philips is nog een oudere met ander besturingssysteem. Waarschijnlijk gelijk aan de mijne uit 2013. Waar overigens geen enkele app nog op werkt. En die 2 die wel nog werken maar half.

Je kunt het op je TV zien met 

een losse Android-TV stick of box (chromecast, MI stick, Nokia streamingbox 8000 e.d.)

Chromecast en MI stick ondersteunen ook casten vanaf de Viaplay app in je smartphone of tablet.


Mijn Philips TV heeft een Android besturing; op de Experia Box brand het groene lampje voor internet; bij Apps staan een hele boel Apps en bijv. YouTube werkt wel; overigens de Wi-Fi verbinding hapert weleens.

Wat wel lukt: met de origine afstandsbediening (dus niet die van KPN) kan ik wel Via Play bekijken op TV. Hiervoor was wel een UBS stick nodig (PC naar TV)

Dus Via Play kan ik niet activeren via KPN ( en komt ook niet voor bij de APPS); feitelijk moet ik nu met 2 verschillende systemen werken. 


en ook de app. op mijn PC

Bij mijn weten is er op de laptop geen app voor Viaplay maar dien je het via de website te doen.

Log in op http://viaplay.com/nl-nl

Ga daarna naar de app op de televisie. Je krijgt voor '’inloggen'’ een code van  4 cijfers/letters.

Ga in de browser op de laptop, waar je ingelogd bent op Viaplay, naar de op het tv scherm vermelde link. Vul in de webpagina de code in. Daarna logt het op tv '’vanzelf'’ in.

Zo ging het hier prima...


Mijn Philips TV heeft een Android besturing; op de Experia Box brand het groene lampje voor internet; bij Apps staan een hele boel Apps en bijv. YouTube werkt wel; overigens de Wi-Fi verbinding hapert weleens.

Wat wel lukt: met de origine afstandsbediening (dus niet die van KPN) kan ik wel Via Play bekijken op TV. Hiervoor was wel een UBS stick nodig (PC naar TV)

Dus Via Play kan ik niet activeren via KPN ( en komt ook niet voor bij de APPS); feitelijk moet ik nu met 2 verschillende systemen werken. 

 

Wat versta jij onder activeren?

Als je hem via de pc (laptop) kan kijken, dan heb je hem geactiveerd.

Dan moet je een wachtwoord en gebruikersnaam hebben.

Of bedoel je toch iets anders.

 

Als jouw Philips tv Android heeft, dan kan je de app van ViaPlay op de tv downloaden en met je gebruikersnaam en wachtwoord kijken. 

 

Welke type tv heb je? 

En bij die Chinezen (Philips maakt zelf al vele jaren geen tv's meer) weet je maar nooit wat er op zit. 😉😊


Het gaat om de Philips TV 43 plus 6551/12; Gefabriceerd (manufactured) april 2017.

Wat versta onder activeren: Ik gebruik de KPN afstandsbediening en druk op menu; daarna ga ik door naar apps (daar staat bijv. NETFLIX,  YouTube enz.); ik wil de Via Play app. daar toevoegen en dat lukt niet.

Let wel er is al een "deskundige” aan te pas gekomen ( een ex. medewerker van het expertteam KPN) en die kwam er niet uit.

Overigens heb ik Via Play ook al geactiveerd op mijn Mobiele Telefoon


Het gaat om de Philips TV 43 plus 6551/12; Gefabriceerd (manufactured) april 2017.

Wat versta onder activeren: Ik gebruik de KPN afstandsbediening en druk op menu; daarna ga ik door naar apps (daar staat bijv. NETFLIX,  YouTube enz.); ik wil de Via Play app. daar toevoegen en dat lukt niet.

Dat gaat met de KPN afstandsbediening ook nooit lukken. Met de KPN afstandsbediening bedient u de tv ontvanger van KPN.

Daarop is geen Viaplay app beschikbaar. Die staat er niet op, en deze toevoegen is onmogelijk. KPN heeft geen app winkel ofzo waaruit u apps kunt installeren. 

U zult de afstandsbediening van Philips moeten gebruiken. Daarmee bedient u de tv. Daarop is er wel een app winkel waarin u apps kunt zoeken en installeren. Wellicht staat daar de Viaplay app bij.


Het gaat om de Philips TV 43 plus 6551/12; Gefabriceerd (manufactured) april 2017.

Als ik even Google lees ik dat dit model beschikbaar is sinds april 2016.

https://tweakers.net/pricewatch/524949/philips-43pus6551-zilver/specificaties/


Allen zeer veel dank; einde discussie.


Dat kan helaas kloppen.

ViaPlay kan op veel tv's vanaf 2016, maar helaas niet op allen.

Zie hier waarop je de app van ViaPlay op de tv kunt vinden.

Ik begrijp dat uw Philips tv niet op Android draait? Want op Android moet het zo wie zo lukken. 😉

Anders is een Chromecast misschien een optie voor u. 

Het gaat om de Philips TV 43 plus 6551/12; Gefabriceerd (manufactured) april 2017.

Wat versta onder activeren: Ik gebruik de KPN afstandsbediening en druk op menu; daarna ga ik door naar apps (daar staat bijv. NETFLIX,  YouTube enz.); ik wil de Via Play app. daar toevoegen en dat lukt niet.

Dat gaat met de KPN afstandsbediening ook nooit lukken. Met de KPN afstandsbediening bedient u de tv ontvanger van KPN.

Daarop is geen Viaplay app beschikbaar. Die staat er niet op, en deze toevoegen is onmogelijk. KPN heeft geen app winkel ofzo waaruit u apps kunt installeren. 

U zult de afstandsbediening van Philips moeten gebruiken. Daarmee bedient u de tv. Daarop is er wel een app winkel waarin u apps kunt zoeken en installeren. Wellicht staat daar de Viaplay app bij.

☝🏼