Skip to main content
Vraag

Ik krijg op Netflix de melding "Je gebruikt VPN of proxy"

  • 4 September 2024
  • 2 reacties
  • 57 keer bekeken

Sinds een paar dagen geeft Netflix op alle devices in huis, bedraad of wifi, deze melding. Of laat bepaalde series en films gewoon niet zien. Via fast.com is duidelijk welk IP-adres we hebben en dat we in Nederland zitten. Diverse andere sites geven dezelfde uitkomst. Geen VPN of Proxy dus maar Netflix denkt (soms) van wel.

Soms zijn de series er weer wel en dan weer niet. Tot een paar dagen geleden hebben we dit probleem nooit gehad. Netflix vereist dat ik eerst contact opneem met de service provider, KPN dus, om ons IP-adres te checken. En of er verder iets veranderd is., maar volgens mij geen updates recent op de modem. We hebben een Experia V10A en alleen Internet via KPN. Voor Netflix een apart abonnement.

Update: na telefonisch overleg met KPN klantenservice het glasvezelkastje en de Experia 2 minuten van het stroom af en weer opstarten. Fast.com en andere IP-checkers rapporteren nu alleen een IPV4 IP-adres. Waarom wordt niet duidelijk. Direct daarna doet een serie het wel die het bij storing niet doet. Nu afwachten of het zo blijft want het werkt wel vaker eventjes wel.


Hoi @MRitskes. Bedankt voor het delen van jouw oplossing.. Wat goed om te lezen dat het opnieuw opstarten van het glasvezelkastje en ExperiaBox het probleem heeft verholpen. Ik hoop dat dit het probleem blijvend heeft verholpen en dat je nu weer ongestoord kan kijken naar Netflix. 😊


Reageer