Skip to main content
Beantwoord

Ik wil mijn Spotify graag omzetten van Premium naar Family. Maar hoe?

• March 21, 2025
  • 10 reacties
  • 124 keer bekeken

Ik zou graag mijn spotify (premium via KPN) willen overzetten naar family, Maar ik kan nergens vinden waar dat kan. Weet iemand hoe dit moet? ik heb alles- in-1 standaard

met vriendelijke groet,

Niels

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hmm, dan kan het met je huidige abonnement te maken hebben inderdaad ​@Nielsflits. Je krijgt Spotify Premium wel te zien, wat nu aan staat, maar ziet vervolgens geen Spotify Family staan? 

Dan kan je het beste een terugbelafspraak maken. Mijn collega's daar kunnen voor je nakijken waarom het niet lukt en welke mogelijkheden er zijn. Je wordt dan teruggebeld wanneer het jou uit komt, en mijn collega helpt je verder. 

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 21, 2025

Hallo ​@Nielsflits ,

Spotify Premium of Family wisselen 

Spotify Premium of Family kun je wisselen en opzeggen in MijnKPN. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Log in op MijnKPN met je KPN account.
  2. Ga naar ‘Producten’ en kies je Thuis of Mobiel product.
  3. Klik op ‘Wijzig uw pakket en/of extra opties’.
  4. Verwijder onder ‘Internet’ het vinkje bij de Spotify variant die je wilt opzeggen. Wil je wisselen? Vink dan vervolgens de andere aan. Rechts in beeld zie je het nieuwe maandbedrag.
  5. Klik op de knop ‘Volgende’ Plaats een vinkje als je akkoord bent en klik op de knop ‘Plaats bestelling’. 

Let op! Het kan tot een maand duren tot het abonnement is omgezet.

bron:

Lukt het niet? 
Dan moet er mogelijk iets aangepast worden aan jouw abonnement bij KPN.

Je kunt dan het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.  

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Nielsflits Hi en welkom Niels! 

Ik ga er voorzichtig vanuit dat je er uit gekomen bent met de tips van Noordzee hierboven :) Zo niet of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 24, 2025

Helaas ik krijg geen optie naar family. Ik ben al vrij lang klant. Ik kan hem wel opzeggen maar niet switchen.

mvg

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hmm, dan kan het met je huidige abonnement te maken hebben inderdaad ​@Nielsflits. Je krijgt Spotify Premium wel te zien, wat nu aan staat, maar ziet vervolgens geen Spotify Family staan? 

Dan kan je het beste een terugbelafspraak maken. Mijn collega's daar kunnen voor je nakijken waarom het niet lukt en welke mogelijkheden er zijn. Je wordt dan teruggebeld wanneer het jou uit komt, en mijn collega helpt je verder. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 27, 2025

Lukt het niet? 
Dan moet er mogelijk iets aangepast worden aan jouw abonnement bij KPN.

Je kunt dan het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.  

@Nielsflits 

Is het gelukt na contact met de klantenservice? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 10, 2025

Ik heb het een tijdje laten rusten, maar wil het toch aanpassen. Maar ik kan nergens een terugbel verzoek indienen.  waar doe ik dit? 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat snap ik ​@Nielsflits, je moet het met de terugbellink net even weten.

Je gaat naar deze pagina om een terugbelafspraak te maken. Dan scroll je een stukje omlaag en zie je in het rechterdeel van de pagina de optie om een terugbelafspraak te maken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

Het is gelukt. bedankt voor je reactie

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 12, 2025

alles is te zien maar mijn spotify is nog steeds premium en geen family. of duurt dit wat langer?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 16, 2025

Hi Niels, in verband met een welverdiende vakantie neem ik het even over van Alexandra. De overstap naar Family gebeurt na de al betaalde periode van Spotify Premium. Je kunt op je factuur zien tot wanneer je huidige Premium doorloopt. Scrol dan iets naar beneden om de specificatie te zien en zoek daar naar Spotify.