Skip to main content
Beantwoord

Inloggen bij YouTube en YouTube Music lukt niet op TV+ box met firmware 0.33.10

• May 21, 2025
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Mijn TV+ box draait firmware 0.33.10 en launcher 1.187.3.  Voor zover ik weet komt er een nieuwere firmware versie aan, maar dat maakt voor mij niet duidelijk waarom ik nu ineens problemen heb met aanmelden bij YouTube en YouTube Music.
Ik heb een YT Premium abonnement en wil inloggen om mijn eigen playlists te krijgen. Als ik dat probeer verschijnt een heel simpele QR-code op mijn scherm. Mijn mobiel herkent die niet als link.
Dan maar naar yt.be/activate, en daar de code op het scherm intypen. Dat proces lijkt te werken, tot de mededeling “ga verder op uw apparaat". Daar verschijnt alleen de melding dat het niet gelukt is en dat ik het nog maar eens moet proberen.

Ik heb dat proces op een laptop en op een mobiel doorlopen met exact hetzelfde resultaat. Uiteindelijk heb ik de YT-app op mijn Android TV gestart, daar moest ik óók inloggen. De QR-code was daar een stuk ingewikkelder, werd herkend als link en ik werd meteen op de TV ingelogd. Onlangs dat proces ook al eens gevolgd op een HY320 projector, zonder problemen. Op mobiel en tablet werken de YouTubes prima.

Ik heb ook gekeken of er een update van de YouTube en YT Music apps voor de DIW7022 te vinden is, maar die heb ik niet gevonden. 

Komt dit bij anderen ook voor? Is er een oplossing? 

Beste antwoord door FrancZ

Hallo Alex.

Bedankt voor de tip, maar het probleem heeft zichzelf opgelost 🤔. Vanmorgen wilde ik nog een keer proberen in te loggen, maar YouTube startte gewoon op en kende alle leden van mijn familie-abonnement weer gewoon.
Het blijkt dat vannacht een firmware update is binnengekomen, want ik heb nu een versie 0.34. Misschien is dat de reden dat ik nu geen problemen meer heb.
Ik ga de goden maar niet verzoeken door uit te loggen bij YouTube, alleen om te kijken of ik weer in kan loggen 😁. 

Maar toch bedankt voor de reactie.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@FrancZ, ik denk ook graag mee. 

Ik heb dit zojuist ook geprobeerd en kan zonder problemen met de QR-code aanmelden, ik kan het dus niet reproduceren. Zou je willen proberen om de TV+ Box helemaal te resetten als het nog steeds niet lukt? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • May 23, 2025

Hallo Alex.

Bedankt voor de tip, maar het probleem heeft zichzelf opgelost 🤔. Vanmorgen wilde ik nog een keer proberen in te loggen, maar YouTube startte gewoon op en kende alle leden van mijn familie-abonnement weer gewoon.
Het blijkt dat vannacht een firmware update is binnengekomen, want ik heb nu een versie 0.34. Misschien is dat de reden dat ik nu geen problemen meer heb.
Ik ga de goden maar niet verzoeken door uit te loggen bij YouTube, alleen om te kijken of ik weer in kan loggen 😁. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Ik moest hier wel even om grinniken. 😁 Uiteraard graag gedaan, en spreek me hier vooral aan mocht het toch niet goed blijven werken.