Skip to main content

Ik heb een adapter met 2x usb C, HDMI en usb aansluiting van Apple. Ik wil deze adapter aansluiten op mijn iPhone en tv. Dan wil ik via de kpn app op mijn iPhone, tv kijken op mijn tv. Daarvoor gebruik ik mijn mobiel data. (dus geen wifi) Volgens Apple zou dit de adapter zijn die ik nodig heb. 
Iemand die hier ervaring mee heeft?

Hoogstwaarschijnlijk gaat dat niet werken dat heeft met kopieer beveiligingen te maken. 

U zult via een Chromecast moeten werken als u het beeld op een TV wilt weergeven.


Ik zou zeggen; gebruik de door kpn bij je tv abonnement geleverde tv ontvanger op de tv.

De app in een telefoon ondersteunt alleen chromecast en Apple ook nog airplay. 


Ik zou zeggen; gebruik de door kpn bij je tv abonnement geleverde tv ontvanger op de tv.

De app in een telefoon ondersteunt alleen chromecast en Apple ook nog airplay. 

We weten natuurlijk niet waarom voor deze methode wordt gekozen dat zal niet voor thuisgebruik zijn.

Anders is er geen mobiele data nodig.


Ik heb zowel een Chromecast, Apple TV en AirPlay. Maar die werken alleen met wifi. Ik wil die adapter gebruiken op de camping. Ik kan kijken op de iPad, maar wil eigenlijk op een groter scherm kijken, vandaar deze optie. 
Streamen via AirPlay of Apple TV gaat prima thuis. Maar ik zoek een oplossing voor de camping. Als streamen via wifi kan, waarom zou het dan niet via een kabel kunnen……..


 Als streamen via wifi kan, waarom zou het dan niet via een kabel kunnen……..

Dat is vaker veelgestelde vraag, het is niet zozeer dat het niet zou kunnen het wordt niet toegestaan. 

Een kabel vanaf een laptop naar een TV wordt wel geaccepteerd, vanaf een smartphone niet.

Op de camping zou u op dezelfde methode moeten casten dus middels Airplay of Chromecast.


 Als streamen via wifi kan, waarom zou het dan niet via een kabel kunnen……..

Dat is vaker veelgestelde vraag, het is niet zozeer dat het niet zou kunnen het wordt niet toegestaan. 

Een kabel vanaf een laptop naar een TV wordt wel geaccepteerd, vanaf een smartphone niet.

Op de camping zou u op dezelfde methode moeten casten dus middels Airplay of Chromecast.

 

 

Ik snap echt het verschil tussen streamen via wifi en kabel niet. Bij beide is hetzelfde resultaat, kijken op tv.

Als ik het via de laptop wil doen, moet ik die verbinden met de hotspot van mijn mobiel, dan zou het wel kunnen……

Ik neem aan dat de app downloaden op eens smart tv wel kan, of wordt dit ook niet toegestaan? Wat een gedoe.

 

(bedankt voor jullie meedenken in ieder geval…….)


Ook de smart tv app is buitenshuis niet toegestaan.

Het heeft allemaal met rechten en centen te maken. Voor ons de consument lijkt het allemaal hetzelfde voor de filmstudio's en andere belanghebbenden ligt het complexer.

 

Houd er wel rekening mee dat via een data verbinding kijken flink wat Mb's zal kosten.


Als dat de wifi van de camping is gaat het waarschijnlijk helemaal niet werken. Die beperken vaak de bandbreedte per gebruiker opdat alle gasten voldoende snelheid hebben. Behalve voor tv kijken. 

Streaming diensten hebben ABR. Een film kijken via Netflix gaat net, dan wordt de bandbreedte afgeknepen. 

Bij tv is dat standaard 6 Mbps. Dat levert geen enkele camping via hun wifi per cliënt. 

Casten is onmogelijk. Op een publieke wifi zijn de apparaten voor elkaar afgeschermd. 


iPad via wifi naar Apple TV en dan via HDMI naar tv, dit lukt als er niet teveel mensen tegelijk op de wifi zijn.
Voetbal via de kpn app op de iPad met de hotspot van iPhone met mobiele data van simyo (dus niet via wifi), dat lukt ook. 
Snappen jullie het nog…….wat is een iPadscherm anders dan een tvscherm???



Snappen jullie het nog…….wat is een iPadscherm anders dan een tvscherm???

Om te beginnen het aantal mogelijke kijkers. Zeker als het een tv scherm in een cafe is om maar iets te noemen.

iPad via wifi naar Apple TV en dan via HDMI naar tv

Deze ontgaat mij, wordt de kpn itv app gecast naar de AppleTV?



Snappen jullie het nog…….wat is een iPadscherm anders dan een tvscherm???

Om te beginnen het aantal mogelijke kijkers. Zeker als het een tv scherm in een cafe is om maar iets te noemen.

iPad via wifi naar Apple TV en dan via HDMI naar tv

Deze ontgaat mij, wordt de kpn itv app gecast naar de AppleTV?

Het gaat mij erom dat het werkt op de camping, dat het niet goed werkt is de reden dat ik zoek naar andere mogelijkheden.

Bv terugkijken naar ‘perfecte plaatje’ in de kpn app via wifi naar de Apple TV en die is verbonden met de tv. Ook dit werkt , ik kan kijken maar niet als er teveel mensen tegelijk op de wifi zijn, vandaar mijn zoektocht. 

Als bovenstaande ook bedraad zou werkenen met mobiel data ipv wifi, zou ik geholpen zijn.
 


Reageer