Skip to main content
Vraag

Is er inmiddels al meer bekend over een TV+ App voor Samsung TV's met Tizen?

• May 18, 2026
  • 9 reacties
  • 90 keer bekeken

Robbietobbie
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Klopt het dat KPN nog steeds geen TV+ App beschikbaar heeft gesteld voor de Tizen omgeving van Samsung? Mijn QN95AA Neo-Qled TV is uit 2021 en zou als het goed is Tizen 6.0 moeten hebben.

Ik vraag dit zeer specifiek omdat de OCB (One connect box) van deze TV het aan het begeven is (alle HDMI signalen worden op geen van de 4 poorten meer herkend), dus ik ben (zolang de OCB kabel - daar ligt het probleem niet, gecheckt met nieuwe kabel, - het power signaal tenminste nog doorgeeft en de app beelden geïnstalleerd op de TV zelf) aangewezen op de KPN iTV app nu. 

Overigens is dat uiteraard wel de laatste keer dat ik mij laat verleiden tot het kopen van een TV die het binnen 5 jaar gaat begeven en waarbij je dan ook nog niet eens de hardware (de One Connect Box dus) kunt vervangen. Geintje kostte destijds in 2021 wel gewoon zo'n 2.750 euro.

9 reacties

JanD
Superuser
  • May 18, 2026

Beste ​@Robbietobbie er bestaat wel een TV-app van KPN voor de Samsung, maar (nog) geen TV+ app.

Robbietobbie
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 18, 2026

Beste ​@Robbietobbie er bestaat wel een TV-app van KPN voor de Samsung, maar (nog) geen TV+ app.

Die is ook geïnstalleerd nu. Maar de plus app heeft voordelen, dus vandaar mijn vraag of KPN al verder is met deze app voor Tizen. 

• May 18, 2026

https://community.kpn.com/testen-met-jou-180/test-de-nieuwe-kpn-smart-tv-app-voor-samsung-tv-631816?tid=631816&fid=180

Daar is nog geen duidelijkheid over. De klanten die zich voor de test hebben opgegeven wachten blijkbaar nog.

Terzijde ​@Robbietobbie welke voordelen want eerlijk gezegd vind ik die TV+ app een ramp. Ik hoef geen apps van Streamdiensten te kunnen starten vanuit de kpn app. Maar mogelijk zie jij dat wel als voordeel.

Robbietobbie
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 18, 2026

https://community.kpn.com/testen-met-jou-180/test-de-nieuwe-kpn-smart-tv-app-voor-samsung-tv-631816?tid=631816&fid=180

Daar is nog geen duidelijkheid over. De klanten die zich voor de test hebben opgegeven wachten blijkbaar nog.

Terzijde ​@Robbietobbie welke voordelen want eerlijk gezegd vind ik die TV+ app een ramp. Ik hoef geen apps van Streamdiensten te kunnen starten vanuit de kpn app. Maar mogelijk zie jij dat wel als voordeel.

Vrees dat de KPN iTV app misschien wel een keer uitgefaseerd gaat worden, vandaar mijn vraag over de KPN TV+ app. Ik zal op dit moment helaas wel een app moeten gebruiken door die defecte one connect box. De Samsung TV heeft naast de glasvezel kabel naar de OCB (daar lopen alle signalen overheen, HDMI, netwerk, stroom) verder nul aansluitingen. Dus ik heb ook niet de mogelijkheid om een HDMI Chromecast, Sagemcom of wat voor een TV kastje of hardware dan ook aan te sluiten, alle HDMI poorten op die one connect werken niet (meer). Storing aangemeld bij Hello TV, maar TV is 5 jaar oud dus al buiten alle garantie. Ik wacht nu nog op een prijsopgaaf voor reparatie (zal dan een PCB worden die vervangen gaat worden).

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 18, 2026

Hallo ​@Robbietobbie ,

Er is nog steeds niets bekend over de introductie van de nieuwe TV+-app voor Samsung TV’s. In. dit topic van 7 april 2025 staat een link naar een aanmeldingsformulier om je op te geven als tester: 

Op dit moment is testen helaas nog niet mogelijk. Het is ook nog niet duidelijk wanneer het wel kan. Zodra daar iets verandert, komt er een update in het gelinkte topic.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 18, 2026

De "interactieve tv" app blijft ondersteunt totdat de tv+ app er eindelijk is voor Tizen. Maar zoals ​@Noordzee al aangeeft is de test zelfs al dik een jaar vooruitgeschoven. 

Grootste verschil is suggesties voor streamingdiensten in het startscherm van de TV+ app. Van mij hoeft dat niet. Je hebt toch ook nog een abonnement nodig voor die diensten. 

Maar de huidige gids met plaatjes van de Samsung app is ook onhandig. Voor instellen opnames kun je dan beter de gids in de app op je telefoon of tablet gebruiken. Of tv.kpn.com.

Inderdaad zou jou tv Tizen 6.0 moeten hebben. Je  kunt het heel eenvoudig zien in de app van npo start!

Robbietobbie
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 18, 2026

Wat een goede tip Peter, van de NPO start app. Snelste manier om je Tizen versie te checken. Overigens, bij mij dan 6.0

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik snap de vraag Robbie maar ik heb daar op dit moment geen concrete nieuwe informatie over beschikbaar vrees ik.

Robbietobbie
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 21, 2026

Tja. Inmiddels al dik anderhalf jaar de melding dat ze er mee bezig gaan. En niemand weet er ook maar iets zinnigs over te melden. Typisch weer.