Skip to main content
Beantwoord

Is het mogelijk om Spotify Family te verhuizen naar nieuw klantnummer?

• June 18, 2025
  • 4 reacties
  • 39 keer bekeken

Beste forumleden, KPN, 

Ik heb Spotify family op een bepaald klantnummer, hier ben ik beheerder van. Ik wil als beheerder naar een ander klantnummer overgaan en betalend lid worden zonder dataverlies. De overige family leden dienen op het oude klantnummer te blijven, tevens met behoudt van data en uiteraard als betalend lid. 

Hoe gaat dit in zijn werk? 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@M. De Vreede. Welkom op de community! Goed dat je je vraag hier stelt.

Wat je wilt doen met Spotify Family kan helaas niet op deze manier via KPN. Spotify Family werkt namelijk met één abonnement dat hoort bij één beheerder (de persoon die betaalt). Als jij als beheerder overstapt naar een ander klantnummer, stopt het huidige Family abonnement. Op je nieuwe klantnummer kun je dan een nieuw abonnement starten. Daarna kun je de andere leden opnieuw uitnodigen in jouw nieuwe Spotify Family abonnement.

Geen zorgen: alle persoonlijke Spotify-data, zoals afspeellijsten en luistergeschiedenis, blijft bewaard. Dat geldt zolang iedereen gewoon inlogt met zijn eigen Spotify-account. Het abonnement moet wel even opnieuw geactiveerd worden op het nieuwe klantnummer.

Mijn advies:

• Zeg het huidige Family-abonnement op als je klaar bent om over te stappen.

• Start het nieuwe Family-abonnement op je andere klantnummer.

• Nodig daarna de andere leden opnieuw uit.

• Zij houden hun afspeellijsten zolang ze hetzelfde Spotify-account blijven gebruiken.

4 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 20, 2025

Hoi ​@M. De Vreede. Welkom op de community! Goed dat je je vraag hier stelt.

Wat je wilt doen met Spotify Family kan helaas niet op deze manier via KPN. Spotify Family werkt namelijk met één abonnement dat hoort bij één beheerder (de persoon die betaalt). Als jij als beheerder overstapt naar een ander klantnummer, stopt het huidige Family abonnement. Op je nieuwe klantnummer kun je dan een nieuw abonnement starten. Daarna kun je de andere leden opnieuw uitnodigen in jouw nieuwe Spotify Family abonnement.

Geen zorgen: alle persoonlijke Spotify-data, zoals afspeellijsten en luistergeschiedenis, blijft bewaard. Dat geldt zolang iedereen gewoon inlogt met zijn eigen Spotify-account. Het abonnement moet wel even opnieuw geactiveerd worden op het nieuwe klantnummer.

Mijn advies:

• Zeg het huidige Family-abonnement op als je klaar bent om over te stappen.

• Start het nieuwe Family-abonnement op je andere klantnummer.

• Nodig daarna de andere leden opnieuw uit.

• Zij houden hun afspeellijsten zolang ze hetzelfde Spotify-account blijven gebruiken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 20, 2025

Hoi, 

Wellicht heb ik mijn vraag niet goed geformuleerd, maar mijn gezinsleden moeten op het oude klantnummer blijven. Met een nieuwe beheerder. Ik wil mijn afspeellijsten vervolgens overzetten naar een nieuw klantnummer. 

Ondertussen heb ik een nieuw abo aangevraagd op het nieuwe klantnummer. Nu moet ik alleen de data nog zien over te zetten. De klantenservice heeft mij verteld dat er websites zijn die tegen betaling het eea kunnen overzetten. Soundiiz.com bijvoorbeeld. Dit is echter nog niet gelukt. 

mee eens dat dit de way forward kan zijn? 

• June 20, 2025

...

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wellicht heb ik mijn vraag niet goed geformuleerd, maar mijn gezinsleden moeten op het oude klantnummer blijven. Met een nieuwe beheerder. Ik wil mijn afspeellijsten vervolgens overzetten naar een nieuw klantnummer. 

Wanneer jij het Spotify Family abonnement opzegt op het oude klantnummer worden de Spotify Premium accounts van jouw gezinsleden terug gezet naar een Free account. Nadat de nieuwe beheerder een Spotify Family abonnement heeft afgesloten op het oude klantnummer kan hij/zij een nieuwe uitnodiging versturen naar jouw gezinsleden. Met deze uitnodiging kunnen jouw gezinsleden hun Spotify Free accounts weer upgraden naar Premium en blijven hun afspeellijsten behouden. Zolang iedereen gewoon inlogt met zijn eigen Spotify-account.

Ondertussen heb ik een nieuw abo aangevraagd op het nieuwe klantnummer. Nu moet ik alleen de data nog zien over te zetten.

Welke data bedoel je precies?