Skip to main content
Beantwoord

Is het mogelijk om Spotify Premium om te zetten naar Spotify Basic bij KPN?

• April 8, 2025
  • 23 reacties
  • 1325 keer bekeken

Ik gebruik alleen muziek bij spotify.

Het premium abonnement wordt duurder maar basic blijft dezelfde prijs, vandaar mijn vraag.

mvg

Beste antwoord door Marcia van KPN

Hallo ​@wilmastop (en anderen). Toch ook nog even vanuit KPN een stukje verduidelijking:

Spotify Basic wordt door Spotify zelf aangeboden aan hun klanten die op of vóór 1 april 2025 Spotify Premium hadden via Spotify zelf. Als je Spotify Premium via KPN hebt óf na 1 april 2025 overstapt naar Spotify Premium via Spotify, kan je geen gebruik maken van Spotify Basic. Je zult dit dan ook niet als aanbod zien in de Spotify app.

KPN biedt Spotify Basic dus niet aan. Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, laat het gerust weten. De community helpt je graag!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

23 reacties

• April 8, 2025

Nee. Zie dit topic:

• Deelnemer
  • April 13, 2025

nee, al contact gehad met Spotify ook,en omzetten van KPN naar spotify heeft ook geen zin omdat spotify je dan als nieuw abbo zioet, schandalig, dus er is geen optie voor KPN-Spotify gebruikers

• April 13, 2025

https://support.spotify.com/nl/article/spotify-basic/

Ik begrijp nu dat Spotify Basic eigenlijk een oude abonnementsvorm is die helemaal niet meer beschikbaar is?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 14, 2025

https://support.spotify.com/nl/article/spotify-basic/

Ik begrijp nu dat Spotify Basic eigenlijk een oude abonnementsvorm is die helemaal niet meer beschikbaar is?

Inderdaad, zoals ik al in de door jou vermelde link (eerdere topic, zie boven) had vermeld.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 14, 2025

nee, al contact gehad met Spotify ook,en omzetten van KPN naar spotify heeft ook geen zin omdat spotify je dan als nieuw abbo zioet, schandalig, dus er is geen optie voor KPN-Spotify gebruikers

Nee, want je hebt indirect een abonnement bij Spotify.

En als je bij KPN opzegt en bij Spotify een abonnement neemt, is de eerste maand gratis.

Basis, zie eerdere link of boven, bestaat niet meer bij Spotify. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 22, 2025

Hallo ​@wilmastop (en anderen). Toch ook nog even vanuit KPN een stukje verduidelijking:

Spotify Basic wordt door Spotify zelf aangeboden aan hun klanten die op of vóór 1 april 2025 Spotify Premium hadden via Spotify zelf. Als je Spotify Premium via KPN hebt óf na 1 april 2025 overstapt naar Spotify Premium via Spotify, kan je geen gebruik maken van Spotify Basic. Je zult dit dan ook niet als aanbod zien in de Spotify app.

KPN biedt Spotify Basic dus niet aan. Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, laat het gerust weten. De community helpt je graag!

• Deelnemer
  • April 22, 2025

Fijn dat KPN nog even netjes uitleg geeft over hoe het werkt. Was al duidelijk en dat is nu exact het probleem, wij zijn de dupe en KON moet hier iets aan doen!! We weten inmiddels dat we nu geen mogelijkheden hebben voor family basic. Een oplossing zou fijn zijn voor al die jarenlange trouwe klanten 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Als ik een oplossing zou hebben, dan zou ik die zeker geboden hebben. Helaas kan ik er niets anders van maken. 😓

• Topper
  • April 24, 2025

Vanmorgen met zowel Kpn als Spotify contact gehad. Vergeet het allemaal maar. We zijn keihard genaaid door Spotify. Zij hebben ons niet tijdig ingelicht om over stappen buiten onze provider om. 

Zoals hierboven gemeld kon je alleen als directe Spotify klant overstappen naar Basic, niet via de provider. 

Ben echt goed over de zeik. Denk dat ik overstap naar Tidal, waar je 17 euro voor een family account betaald.

Ik raad iedereen aan om Spotify buiten Kpn af te sluiten, wil je dit soort fratsen in de toekomst voorkomen

• April 24, 2025

Ik raad iedereen aan om Spotify buiten Kpn af te sluiten, wil je dit soort fratsen in de toekomst voorkomen

Dat geldt voor alle streamdiensten want deze maken allemaal afspraken met de wederverkopers (lees kpn) waarbij de wederverkoper bepaalde zaken gewoonweg niet mag aanbieden.

Ruud Sr.
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • April 24, 2025

Wat kost een losstaand van KPN, spotify abonnement ? En kan ik dan wel naar basic ?

• April 24, 2025

Wat kost een losstaand van KPN, spotify abonnement ? En kan ik dan wel naar basic ?

Nee. Nu niet meer. Dan had je voor 1 april bij Spotify zelf moeten zitten. Dan had je naar Basic gekund.

• April 24, 2025

Als je nu opzegt bij Spotify, dan zou het me niks verbazen als je over 2 of 3 maanden een aanbod in de mail krijgt om een Basic abonnement af te sluiten...

• Deelnemer
  • April 24, 2025

Dus als KPN mij de mail had gestuurd voor 1 april, had ik via spotify zelf het abonnement kunnen registreren en dus wijzigen. Maar omdat KPN mij de mail op 24/4 stuurt, is het na 1 april en ben ik de sjaak. Niet heel erg klantvriendelijk :-(

• Nieuwkomer
  • April 24, 2025

In het verleden heb ik jaren lang spotify direct afgenomen bij spotify zelf. 3 jaar geleden ongeveer omgezet naar spotify via kpn. Als ik nu weer de switch maak naar spotify via spotify zelf, zou ik dan in aanmerking komen voor Basic? Ben immers met dit account klant geweest direct bij spotify. Weet iemand hoe dat zit?

• Nieuwkomer
  • April 24, 2025

In het verleden heb ik jaren lang spotify direct afgenomen bij spotify zelf. 3 jaar geleden ongeveer omgezet naar spotify via kpn. Als ik nu weer de switch maak naar spotify via spotify zelf, zou ik dan in aanmerking komen voor Basic? Ben immers met dit account klant geweest direct bij spotify. Weet iemand hoe dat zit?

Vergeet het maar…. Zit in precies dezelfde situatie. Door een lokkertje mijn toen al bestaande Spotify premium naar KPN verhuisd, en nu niet meer terug kunnen zonder de hoofdprijs te betalen. Als ik daar toen niet ingetrapt was, maar gewoon direkt bij Spotify was gebleven had ik nu voor basic kunnen kiezen. Het lijkt mij sterk dat e.e.a. al niet lang tevoren bekend was bij KPN. Er is echter geen ruchtbaarheid aan gegeven zodat klanten niet terug overstappen.

• Nieuwkomer
  • April 24, 2025

Heb hetzelfde, jaren lang direct spotify gehad, recent naar KPN overgestapt, nu laten zowel KPN als Spotify hun klanten in de kou staan. Reactie van spotify hierop 

"Jammer genoeg kunnen wij hier niks aan veranderen. Het zijn de voorwaarde voor de BASIC. Mischien in de toekomst komt er mischien een aanpassing."

Er lijkt geen andere optie te zijn dan gewoon meer te gaan betalen, of over te stappen naar iets anders als Tidal of Apple music.

• Deelnemer
  • April 25, 2025

Erg jammer dit ook erg late berichtgeving door KPN! Nu kunnen we niet meer voor het goedkopere abbo gaan. Luisterboeken hebben we nog nooit gebruikt waarom zoub ik daarvoor betalen. Zou KPN zijn trouwe klanten nog iets tegemoet komen hierin?

• Deelnemer
  • April 25, 2025

Als ik een oplossing zou hebben, dan zou ik die zeker geboden hebben. Helaas kan ik er niets anders van maken. 😓

Dat lijkt me stug. De samenwerking destijds tussen KPN en Spotify zal voor beiden voordeel opgeleverd hebben.  Waarom zouden ze dat anders in combinatie hebben aangeboden? Er is altijd een mogelijkheid voor KPN om een deal te sluiten voor haar klanten maar ze doen dit gewoon niet of het kost ze teveel.  Wij als KPN klanten ondervinden er op dit moment alleen maar nadeel van.  Dit is echt een hele rare gang van zaken. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Over deals en dergelijke houden wij, moderators, ons verder niet bezig. Wij zorgen er ‘alleen’ voor dat klanten juist worden geïnformeerd. Dat bedoel ik ook met: ik kan er niets anders van maken. Ik heb de gegeven feedback natuurlijk wél intern doorgegeven. Zoals aangegeven heeft Spotify op 1 april Basic geïntroduceerd. Het is aan te vragen als je vóór die tijd Spotify afneemt via Spotify zelf. 

• Nieuwkomer
  • April 30, 2025

Wel een jammer verhaal dit zeg! En dan zulke dikke winsten lees ik. Dit accepteer ik niet. 

• Deelnemer
  • May 4, 2025

Ik denk dat KPN een grote fout in de communicatie heeft gemaakt. Zij hadden de verhoging van het abonnement gelijktijdig als Spotify dit heeft gedaan moeten communiceren aan haar klanten en niet op het moment dat er geen aanpassing in het abonnement  meer mogelijk is. Zij hadden de mogelijkheid van overstappen toen moeten aanbieden. Ik wil dit juridisch wel eens onderzoeken of dit zomaar kan.
Wat is dan het voordeel van Spotify abonnement via KPN ipv direct via Spotify? Inderdaad - geen. Sterker: het levert een nadeel op, omdat de directe verkoper wel een alternatief heeft.

@Marcia van KPN op welke wijze gaat KPN haar klanten een alternatief bieden?

• Deelnemer
  • May 4, 2025

Helemaal mee eens! Ik voel me echt belazerd door KPN én Spotify. Geen idee hoe dit juridisch precies zit. Ik hoop dat het je gaat lukken. De hele gang van zaken slaat echt nergens op.