Skip to main content

Ik zag de gerelateerde topics. Maar dat hielp mij niet. De inleiding is als volgt: (vraag staat lager)

 

Ik overweeg een Budget alles in 1. Omdat ik al energie en mobieltjes daar heb. Zij werken via KPN. Daarom  kom ik hier informeren. Ik ben zeer gehecht aan mijn Android iptv settop box De Formuler Z10.

Nu nog via Internet van T-mobile (sorry, Odido). Ik ben geabonneerd op NLziet en Netflix, Youtube Premium, en nog veel meer, via android apps die makkelijk zijn te installeren, zelfs buiten Google play om. Ook kan ik Ziggo en Canal Digitaal bekijken via de laptop of TV. Ziggo via het abbo van mijn zoon en Canal Digitaal betaald.

 

Afijn, het is duidelijk, ik vind het prettig om alle mogelijkheden te hebben, en niet gebonden te zijn aan 1 provider, KPN of Budget voor het media aanbod. Na deze inleiding, komt het technische deel:

 

Vraag:

Is het mogelijk om over te stappen naar feitelijk KPN, ook al loopt het via Budget via alles in 1, en dan daarna mijn Formuler box aan te sluiten aan de router, via wifi of ethernet kabel, waarbij ik op de Formuler android apps installeer om TV te kijken, in plaats van dat ik de bijgeleverde standaard box gebruik? Dat het op de laptop zal kunnen is mij wel duidelijk, want dat kan nu ook al bijv. met Ziggo, terwijl dat niet op de Ziggo TV app werkt, want dan komt een foutmelding. PC apps werken buiten de codering om blijkbaar.

 

De verkoper van Budget zegt dat het zal werken, maar anderen weer dat het niet kan omdat er een soort codering van het mediasignaal wordt meegezonden dat alleen via de eigen box kan worden gedecodeerd.

Vraag: Hoe zit het nu eigenlijk?

 

P.S. Begrijp me goed. Dat bepaalde functionaliteit van de standaard box niet zal werken op de Formuler, is mij wel duidelijk. Terugkijken enz. Als al het overige zoals gewoon live TV enz. maar wel blijft werken.

Eigenlijk had ik geen Formuler nodig, die Chromecast Google TV kan bijna alles, en is na updates steeds beter geworden.De afstandsbediening is ook zo prettig licht en de knoppen reageren zo perfect.

Ik heb daar op: NLziet, Netflix, HBO max, Youtube, de rode iptv stream player (voor iptv abbo's), tivimate, Ziggo kan niet, maar wel via de laptop, Old movies, Plex, Doublepad, Spotify (Beatles staan nu te spelen), NPO, Haystack, Uefa.tv, Film1, NOS, CBSnews, Disney, Aida64, OpenRadio, NewFaith, Aljazeera, iptvBlinkPlayer, Canal-Digitaal, APKinstaller, Downloader, de blauwe IPTV, tv Internet browser, File manager, X-plore, AnExplorer, Desktop manager, Apps  for Chromecast, en ik zou ook de vele apps van de formuler daar nog heen kunnen exporteren, maar dat hoeft even nog niet.

De lijst met Formuler apps bespaar ik je, die is te lang voor deze window.


Laten we een reactie van het moderatie team afwachten @Hans03 

Ik twijfel er niet aan dat er een kans is dat jouw klacht een KPN medewerker bereikt die een lastpost als ik, die te veel in de keuken wil kijken, graag een schop onder zijn *** wil geven. Maar misschien tref je een moderator die inziet dat ik niets illegaals van plan ben, en er niet op uit ben om te beledigen. Hoewel ik krachtig tot uiting bracht dat ik niet van gezeur zoals onnodige bangmakerij houd.


Gisteravond gaf ik buren een tv weg, en gaf ze er een Formuler iptv settop box bij, zodat ze direct TV zouden kunnen kijken. De 2e KPN box werkte niet. Ik vroeg ze de Formuler te mogen testen met de orginele KPN iTV applicatie (het kan en mag immers ook op laptop of pc), maar doordat we moesten gaan eten kwamen we er niet aan toe. Hier boven schreef ik al schriftelijke toestemming te hebben van de provider om op het KPN netwerk een Formuler of eigen router aan te sluiten en te gebruiken.

Eigenlijk twijfel ik er aan of het zal werken, maar ik experimenteer zo graag…Ik kreeg van Nomen reactie m.b.t. de legaliteit, en deed dat af als bangmakerij. Om duidelijk te maken hoe voorzichtig ik ben vertel ik hier de chat die ik later thuis aan ze schreef:

"Ik wil graag op de TV bij jullie, de KPN TV installeren, want via dat geleende kastje van mij is illegale iptv mogelijk. Theoretisch kan de KPN jouw contract verbreken wegens misbruik, en zelfs een strafklacht indienen bij de politie. Wanneer die illegale diensten via hun netwerk wordt afgenomen, in strijd met de voorwaarden van jullie abonnement. Sommigen nemen dat risico omdat zij ook VPN gebruiken, en dat verbergt hun identiteit.

Om KPN TV op mijn geleende Formuler (dat kleine iptv kastje) te installeren, staat daar al de orginele KPN iTV app op. Dan werkt KPN TV net als op een laptop of PC met hun eigen applicatie, volkomen legaal dus. (Ik moet dat nog testen)

Het enige wat we dan nog moeten doen is jullie abonneenummer en een kpn pincode invullen. Dat is natuurlijk geen bank-pincode, maar een speciale code die je mogelijk via sms krijgt als verificatie.

Ik vraag daarom alvast dat kpn abonneenummer op te zoeken, zodat die klaar ligt als we er aan beginnen. Als het niet meer in de administratie te vinden is, kan dat abonneenummer en pincode bij de KPN worden opgevraagd. Wanneer kan ik komen om KPN boven in te stellen? Zelf wil ik het, ook voor jullie veiligheid, zo snel mogelijk geregeld hebben.

Voor de duidelijkheid: Het Formuler (geleende) iptv kastje zelf is niet illegaal, het mag van de provider gewoon worden gebruikt. Het hangt af van de diensten die je via apps afneemt. Of je dat spotgoedkoop bij een illegale aanbieder doet, Of dat je op dat kastje een LEGALE ORGINELE KPN TV app gebruikt, met hun eigen abonnee nummer en pincode. Dat laatste wil ik graag zo spoedig mogelijk bij jullie in orde brengen. (Nogmaals, het moet nog getest worden)

Het mooie is, als we het goed aan het werk krijgen, ik bedoel KPN TV op de Formuler, dan hoef je ook geen illegaal abonnement te nemen. De Formuler heeft een eigen afstandsbediening, die ik al heb uitelegd qua gebruik. EN, niet te vergeten: Ik ben altijd beschikbaar voor ondersteuning, voor gratis. De KPN levert je geen gratis ondersteuning aan huis!

Het duizelt je nu waarschijnlijk, al die informatie. Het gaat eigenlijk om 2 mogelijke TV situaties, een illegale (strafbare), of een legale.

1. NIET legaal is als je iptv gebruikt (diensten afneemt) bij een provider die geen rechten betaalt voor de content die hij aanbiedt.

Het netwerk, of de hardware (het kastje) is daarbij niet van belang, het gaat om wat je daarmee binnenhaalt. Een KPN of Formuler kastje , allebei is toegestaan.

2. LEGALE TV is: Via een KPN of Formuler kastje (het mag beide, immers het mag ook op je laptop of pc), de orginele KPN applicatie gebruiken voor KPN TV, met eigen abonneenummer en pincode. Dit laatste wil ik graag zo spoedig mogelijk afhandelen met jullie hulp. (Nogmaals, of het met de Formuler kan, moet ik nog testen)"


Je kan de smart TV app alleen gebruiken op het thuisnetwerk waar het TV abonnement op afgenomen is, niet op een andere aansluiting.

De smart TV app gebruiken op het netwerk van de buren zal dus niet gaan lukken.

 

Overigens kan je het abonnementsnummer op jouw TV ontvanger zien en is de pincode ook gelijk aan die die je op de TV ontvanger gebruikt.


 Zo ziet het er uit als je met verkeerde gegevens op KPN TV probeert in te loggen. 

wjb zegt: "Overigens kan je het abonnementsnummer op jouw TV ontvanger zien en is de pincode ook gelijk aan die die je op de TV ontvanger gebruikt."

Met TV ontvanger bedoel je vermoed ik, het KPN iptv kastje (settop box). En onder op staan wat gegevens, naar ik mij herinner. Dat zou dan het abonnementsnummer zijn? In dat geval is het abonnement denk ik gebonden, door het mac adres, aan die hardware netwerk device.

Het punt is nu juist dat die hardware niet gebruikt wordt, maar een iptv ontvanger van derden met een orginele Android TV app van KPN.

Laptop of PC gebruiken geen Android, tenzij geëmuleerd. Daar werkt het dus niet met de androidTV app. Mogelijk met de internet browser, of via een speciale pc app voor bijvoorbeeld Windows, zoals iptv-smarters er één heeft.

Toegegeven, ik ben niet deskundig op dit gebied, maar wil leren hoe het in elkaar steekt.


@Hans03 Het aan de buren geven van een Formuler iptv settop box vind ik een goede oplossing.
Deze word dan ingesteld met de gegevens van de buren en gebruikt bij de buren.
Hiermee word er dan zichtbaar voor jou en de buren wat werkt en/of niet werkt.
Het aanbieden van gratis ondersteuning aan de buren vind ik ook een goede oplossing.
Eventuele problemen worden dan aan jou doorgegeven en dan kan jij kijken voor een oplossing.
Succes met testen.


Het abboneenummer staat niet onder de KPN TV ontvanger.
Deze is zichtbaar in het menu (als deze eerder is ingevuld door de gebruiker).
De pincode is niet zichtbaar in de ontvanger.


@Hans03 Het aan de buren geven van een Formuler iptv settop box vind ik een goede oplossing.
Deze word dan ingesteld met de gegevens van de buren en gebruikt bij de buren.
Hiermee word er dan zichtbaar voor jou en de buren wat werkt en/of niet werkt.
Het aanbieden van gratis ondersteuning aan de buren vind ik ook een goede oplossing.
Eventuele problemen worden dan aan jou doorgegeven en dan kan jij kijken voor een oplossing.
Succes met testen.


Het abboneenummer staat niet onder de KPN ontvanger. Deze is zichtbaar in het menu (als deze te minste al eerder is ingevuld door de gebruiker). De pincode is niet zichtbaar in de ontvanger.

Dank je zeer voor deze begripvolle bijdrage.

Ik hoop niet dat die buren dit horen, maar zonder hulp van buiten, zijn zij bijzonder gehandicapt in zowel fysieke als mentale zaken, zeker als het om zulke technische zaken als deze gaat. Ik hoop het uiteindelijk toch voor ze te kunnen regelen, op een veilige en legale manier, zonder dat dit kosten voor ze meebrengt.

KPN aan huis ondersteuning is duur, en telefonisch is ook geen echte oplossing voor hen.

Nu moet ik hier verder zien te komen:

 


Weer iets geleerd bij KPN info: Pincode is alvast niet nodig via de browser (laptop-pc) ! En ook niet via de iTV app  (android-mobiel-tablet-formuler):

Pincode Thuis wel. Waarschijnlijk gaat kpn er van uit dat thuis de TV settop box wordt gebruikt, waar vermoedelijk identificatie via het mac adres plaats vindt, gebonden aan het abonneenummer. Kinderslot is typisch iets dat op de tv kan worden ingesteld om de jonge kijkertjes te behoeden voor tv onheil.

Thuis

Je pincode kan je niet bekijken of opzoeken. Wel opnieuw instellen. Als je de pincode reset, wordt het kinderslot automatisch aangezet. Je kan het kinderslot handmatig uitzetten.

Onderweg

Log dan op tv.kpn.com of de iTV app in met je KPN-ID, dan heb je je pincode niet nodig.


Hebben jouw buren een TV abonnement via KPN?

Heb jij een TV abonnement via KPN?

Als je één van beide met ja kunt beantwoorden dan is er dus een TV ontvanger die je met een abonnementsnummer en pincode geactiveerd is of kan worden.

Is dat het geval?

​​​​Zo ja, dan kan je op die TV ontvanger het abonnementsnummer in de instellingen terugvinden. En de pincode moet je dan natuurlijk nog wel weten.

 

Maar nogmaals, de smart TV app is alleen te gebruiken op het thuisnetwerk van de abonnee en niet ergens anders. Wat jij wilt, jouw buren voorzien van gratis KPN TV, zal dus niet gaan werken.


Weer iets geleerd bij KPN info: Pincode is alvast niet nodig via de browser (laptop-pc) ! En ook niet via de iTV app  (android-mobiel-tablet-formuler):

Zeer zeker zal je op zowel op de site als in de apps in moeten loggen met de KPN ID of abonnementsnummer en pincode. Zonder inlog kan je geen televisie kijken.


@wjb schrijft: "

Maar nogmaals, de smart TV app is alleen te gebruiken op het thuisnetwerk van de abonnee en niet ergens anders. Wat jij wilt, jouw buren voorzien van gratis KPN TV, zal dus niet gaan werken."

NIET GRATIS:

Ik had het hier boven ergens al geschreven: Zij hebben een KPN TV abonnement, dus betalen ze er voor, ongeacht of ze beeld en geluid krijgen via PC, laptop, (browser) of via iTV app op een android apparaat, zoals een mobiel, tablet of formuler. De TV beneden gaat met het iptv kastje van KPN.

Zij (of ik of een ander met hun gegevens) zouden met een laptop, mobiel, chromecast of tablet, op mijn adres of ergens anders in europa, KPN TV kunnen kijken, via de "Onderweg" methode van KPN (zonder pin). Natuurlijk is het niet de bedoeling dat ze hun gegevens rondstrooien voor gebruik elders, wat trouwens problemen geeft als maar 1 verbinding tegelijk kan worden opgezet, zonder meerlijns abonnement. Ik wil alleen maar aangeven dat het technisch mogelijk is. Ik heb Odido internet only, en kijk verder iptv, vooral NLziet, en Netflix betaald. Maar mijn zoon en ik kunnen hier bij mij Ziggo kijken via zijn abonnement, wat in heel europa is toegestaan, net zoals de "onderweg" TV van KPN. Hoe vaak mijn zoon  hier is, en Ziggo kijkt gaat niemand wat aan. De Ziggo politie staat echt niet te noteren of hij wel echt hier in huis is als de lijn openstaat, 🤫  Overigens kijk ik zelf nooit Ziggo, ter geruststelling, en om te voorkomen dat Nomen de Ziggo politie inschakelt.


Zij hebben een KPN TV abonnement, ...

Dan hebben ze dus ook en TV ontvanger.

Waarom gebruiken ze die dan niet?


Zij hebben een KPN TV abonnement, ...

Dan hebben ze dus ook en TV ontvanger.

Waarom gebruiken ze die dan niet?

Ik schreef al, die werkt (nog) niet. Ze zijn niet vlot in het oplossen van problemen, en dan is er ook nog de financiële kwestie. Stel je een bedlegerige zwaar gehandicapte voor, met een verouderende minder mentaal begaafde, maar zeer trouwe liefdevolle echtgenoot. Verder kan ik natuurlijk niet in detail treden.

Hopelijk begrijp je het nu beter. 


Zorg dan dat dat wel gaat werken want dat is mijns inziens de enig juiste oplossing.


Als die buren pas KPN internet en tv hebben en het installeren van de tv-decoder lukt niet, hebben ze recht op een gratis installatie-monteur, te bestellen via 0800 0402.

Het is niet de bedoeling, zoals ik al eerder schreef, dat derden hun privé-gegevens gaan ge- of misbruiken. buiten hun thuisomgeving om. Als KPN daar lucht van krijgt, dan zijn dus de buren zelf de dupe, want zij worden er op aangesproken c.q. afgesloten in het ergste geval. De lopende verbindingen worden 24/7 door een speciaal bewakingscentrum van KPN gemonitord om de integriteit van het KPN netwerk te beschermen.

Ik neem dus de buren in bescherming.

 


Dan kan je de KPN TV ontvanger voor hun ook meteen (of later) instellen met hun KPN abonneenummer en pin. 
Dan kunnen ze kijken wat voor hun het beste werkt.
Sluit de KPN TV ontvanger direct aan via een cat5e kabel op de Experiabox.

Zou verder niet te diep ingaan op hun privé situatie.


We zijn nu sterk afgedwaald van het oorspronkelijke item. Ik overwoog Budget internetTV via KPN, want we hebben al mobiel-sims en energie van hen, en bij abonnering verdien je naar keuze een Tablet of korting. Ze hebben ook 500/500, terwijl bij KPN zelf tussen 200 en 1000 geen internet keuze is. Ik zit nu bij Odido internet only op 400/400 en ben zeer tevreden over iptv ontvangst zonder haperingen. Ik weet niet of dat bij de KPN op 200/200 ook vloeiend gaat. Bij de buren op KPN had ik het graag uitgetest. Dat loopt toevallig samen met het in werking krijgen van de tv boven bij hen.


Als die buren pas KPN internet en tv hebben en het installeren van de tv-decoder lukt niet, hebben ze recht op een gratis installatie-monteur, te bestellen via 0800 0402.

Het is niet de bedoeling, zoals ik al eerder schreef, dat derden hun privé-gegevens gaan ge- of misbruiken. buiten hun thuisomgeving om. Als KPN daar lucht van krijgt, dan zijn dus de buren zelf de dupe, want zij worden er op aangesproken c.q. afgesloten in het ergste geval. De lopende verbindingen worden 24/7 door een speciaal bewakingscentrum van KPN gemonitord om de integriteit van het KPN netwerk te beschermen.

Ik neem dus de buren in bescherming.

 

Dank je Nomen, voor deze constructieve bijdrage. Zoals ik hier boven al schreef, hun internetveiligheid en iptv legaliteit, hebben mijn grootste aandacht.


Klopt het dat jij nu op Formuler gewoon de TV site van KPN gebruikt en niet een app?

 


Dan kan je de KPN TV ontvanger voor hun ook meteen (of later) instellen met hun KPN abonneenummer en pin. 
Dan kunnen ze kijken wat voor hun het beste werkt.
Sluit de KPN TV ontvanger direct aan via een cat5e kabel op de Experiabox.

Zou verder niet te diep ingaan op hun privé situatie.

Je hebt gelijk, privacy is een groot goed in onze samenleving. Ze blijven anoniem. Zelf heb ik geen bezwaar om bekend te raken, ik betaal voor elke dienst die ik afneem, en ben juist op zoek om buiten iptv aanbieders, die niet door Brein als betrouwbaar worden geacht, een nieuwe TV provider te vinden. Ik kan alleen nergens een lijst met gecertificeerde aanbieders vinden, dan alleen de Reguliere Kabelaars of de bekenden als NLziet, Canal Digitaal, KPN en Odido op hun eigen net, en zo nog wat buiten mijn glasnet.

Er moeten toch ook wel iptv aanbieders bestaan die, naast de genoemde gevestigde diensten, keurig betalen voor de rechten van hun content? Immers, anders zou elke andere iptv dienst illegaal zijn, en zou Brein niet meer nodig zijn, want elke andere iptv dienst, dan met vergunning, is dan per definitie verboden.

MAAR HOE kan je zo iets controleren? Ik geef wel eens de vergelijking met kopen van vis. Het is de burger niet mogelijk om te controleren of die wel legaal is gevangen. Daar heb je inspectiediensten voor. Je kan je toch niet voorstelleen dat honderdduizenden potentiele viskopers op de kaden vissers gaan verhoren over hun vismethoden? Afgezien van dat burgers geen bevoegdheden bezitten zoals overheidsdiensten.

NET zoals ik er op vertrouw dat mijn gekochte vis legaal gevangen is, wil ik er op kunnen vertrouwen dat mijn iptv provider goed wordt gecontroleerd door overheidsdiensten of door particuliere rechten- controleurs zoals Stichting Brein. Het ontbreekt mij compleet aan de mogelijkheid om te checken of mijn iptv provider zijn royalties voldoet aan de rechthebbende. 

Ik wens niet van iptv diensten af te zien omdat de controle ontbreekt. OVERHEID, doe er wat aan ! Laat het niet over aan de al overbelaste arme particuliertjes, zoals die van Stichting Brein. En laat ons niet in het ongewisse of onze iptv-vis wel of niet legaal verkregen is. Stel vergunningsplicht in voor iptv, zodat aanbieders zonder vergunning kunnen worden aangepakt, en wij, iptv afnemers, rustig kunnen slapen, zonder angst van bed te worden gelicht door de internet politie. 😇


@wjb 

"Klopt het dat jij nu op Formuler gewoon de TV site van KPN gebruikt en niet een app?"

 

Anntwoord:

Kan allebei: Via een android Internet browser app met beperkte besturing, of via de orginele KPN 

Android iTV app. (net als bij Ziggo). 

 


De KPN TV app is eigenlijk niet gemaakt voor muis bediening maar voor touch bediening.

Zie bijvoorbeeld maar eens vanaf het startscherm de TV gids te openen.

Dat zal niet makkelijk gaan wetende dat er nog vele rijen met keuzen onder de twee getoonde rijen staan waar je dan doorheen moet scrollen.

Het is de smart TV app van KPN die bedoeld is voor gebruik op een apparaat met afstandsbediening.

Overigens is dit een screenshot van de nieuwe KPN TV+ app die de huidige KPN TV app gaat vervangen.


@wjb

Dank je, alle voorgenomen testen gaan niet door. Mijn schriftelijke (chat) uitleg heeft ze afgeschrikt. Het formuler kastje ligt hier weer ongebruikt. Jammer, ik had het liever wel/niet zien werken op KPN. Nu moet ik een half jaar wachten tot einde van mijn huidig abonnement, voor ik kan overstappen. Mogelijk blijf ik bij mijn spotgoedkope internet only met iptv via de formuler. Hoewel ik liever risico-vrij een standaard all in one abonnement bij een reguliere provider heb, waar ik toch de Formuler op zou kunnen gebruiken.

Als ik de buren de uitleg niet had gegeven had ik ze in feite bedrogen door dingen via hun abonnement met de Formuler op het KPN netwerk te doen zonder dat ze begrepen wat er gaande was. Het is uiteindelijk hun goed recht er van af te zien. Hier verder boven, kan je precies zien hoe ik ze de uitleg had gegeven.


https://tv.kpn.com/

Zoals ik begreep kan je bij Budget tv KPN iTV gebruiken, en dit zou je dus zien?

Vooral de gids is zeer overzichtelijk. Hopelijk werkt het ook met de Formuler.

 

Nog even overwogen om naar online.nl te gaan, maar dan zit je vast aan een

Canal Digitaal app, met een afschuwelijk onoverzichtelijk menu.