Skip to main content

De KPN TV app functioneert niet. Misschien heeft het razendsnel internet nodig, maar ik kan hiermee niet op mijn vakantie adres tv kijken. Tot gisteren werkte het redelijk, maar inmiddels krijg ik alleen maar zwarte schermen. Wat zijn de minimale internet snelheden voor de KPN TV App en waarom werkt Netflix (abonnement via KPN) wel ?

Ik ben er redelijk klaar mee. Wie weet welke tv provider ziggo? Wel een goed functionerende TV app heeft?

De app in een tv werkt alleen op je thuis adres. Dat is met die van Ziggo ook. 

De app in smartphone en tablet is wel buiten je huisadres te gebruiken. Maar alleen in EU. Evenals de website http://tv.kpn.com.


Ik gebruik de app op de iPad, maar ik kan  geen enkel  programma afspelen. Het scherm blijft zwart. Waarom kan ik wel Netflix gebruiken maar functioneert de kpn tv app niet?


Zit je in Spanje?

Probeer het eens via de browser 

http://tv.kpn.com

 


Helaas ook via de browser, zwart scherm en het blijft pollen. Zelfs op mijn telefoon met Wifi verbinding.

Ik zit in Duitsland, begin van de week werkte het nog, maar nu helemaal niets meer. 

Netflix werkt wel.

Elke suggestie is welkom of moet ik nu t.o.v. provider wisselen?


 


Ha @Annemieke369, welkom! Heb jij wellicht een VPN ingeschakeld? Ik begrijp dat het zowel op je telefoon als op je iPad niet werkt? Gek dat het daarvoor wel gewerkt heeft! Toen was je ook al in Duitsland? Als je op de wifi een speedtest doet, welke snelheid haal je dan? En heb je al eens geprobeerd de kwaliteit op ‘laag’ te zetten via de instellingen (het wieltje)?


Hallo,

ik gebruik geen VPN, de wifi snelheid is erg laag (rond 30 Mbps). Ik heb al een nieuwe router besteld en de kwaliteit staat op automatisch… dus dat zou goed moeten zijn.

Dus mijn wifi is erg langzaam, maar nogmaals thuiswerken, netflixen doet het wel. Hoeveel capaciteit heeft de KPN app nodig en waarom staat dat nergens als vereiste.

groetjes,

Annemieke


30Mbps is meer dan voldoende, daar hoef je je geen zorgen om te maken.


…maar helaas functioneert het niet, dus het moet toch wel de Wifi snelheid zijn!?!?!


…maar helaas functioneert het niet, dus het moet toch wel de Wifi snelheid zijn!?!?!

Nee, Er zijn natuurlijk legio andere oorzaken mogelijk.

Helaas zien we heel vaak dat televisie kijken in het buitenland niet goed functioneert.

Als er ook maar ergens op de route tussen jou aansluiting en het online TV platform van KPN een bottleneck zit (en dat hoeft echt niet jouw wifi te zijn) dan heb je de poppetjes aan het dansen.

Vooral omdat KPN eigenlijk nauwelijks buffering toepast bij de TV Apps omdat KPN van mening is dat de daarmee gepaard gaande vertraging niet acceptabel zou zijn. Mijn vraag aan KPN is dan: Wat maakt het uit dat een uitzending bijvoorbeeld 30 seconden later begint?

 

Dat Netflix en andere streaming diensten wel gewoon werken is omdat die gewoon contact maken met de lokale servers van die streaming diensten op jouw locatie.


… oh dit is wel heel verhelderend. Uiteindelijk betekent het dus dat ik beter een andere tv provider kies? Heeft iemand ervaring welke provider een betere app heeft?


Toch nog een toevoeging, misschien ligt het dan niet aan mijn wifi , maar als ik mijn mobiele data gebruik van mijn telefoon dan is er niets aan de hand. Maw dan kan ik zelfs live studio sport kijken. Dus wat mij betreft lijkt het er toch op dat een sneller wifi noodzakelijk is. KPN zou toch moeten aangeven dit is de minimale wifi snelheid? Of ze zouden hun app moeten verbeteren … Echt 2023 en ik kan geen NL TV kijken met de KPN app waar ik uiteindelijk ook voor betaal. Wat is de KPN strategie?


Dus wat mij betreft lijkt het er toch op dat een sneller wifi noodzakelijk is.

Een TV stream vergt maar zo'n 6Mbps en die wifi is vast en zeker sneller.


Doe eens een speedtest via de wifi.

http://kpn.com/speedtest

 


 


Dat is meer dan genoeg.


… maar helaas kan ik geen tv kijken !!🤷‍♀️


Oké een update: eindelijk is mijn nieuwe router gearriveerd en nu heb ik dus een gem. snelheid van 95mbps… en jawel de KPN app functioneert weer! Conclusie: snel internet nodig voor KPN app… waarom? En wat zijn de alternatieven???

iemand???


Ha Annemieke, begrijp ik goed dat het op die 35 Mbit/s niet werkte, maar nu met de 95 Mbit/s wel? Dat is vreemd. Wat voor router had je? En welke heb je nu? 


Hallo Marcia,

inderdaad met de oude router (30 mbps) werkte het ineens niet meer en met de nieuwe router (100mbps) functioneert het weer.

Beide zijn routers van Fritzbox, devoid was uit 2016. Het type weet ik niet, de nieuwe is de 7590.

Ik ben dus erg overtuigd dat het de snelheid is…

groetjes,

annemieke


Ik ben dus erg overtuigd dat het de snelheid is…

Dat kan eigenlijk niet immers 30Mbps is meer dan genoeg, zelfs met de helft daarvan zou het nog probleemloos moeten werken. De maximaal benodigde bandbreedte van de app is zelfs maar zo'n 6Mbps.


Klinkt top een bandbreedte van 6 mbps maar waarom functioneert het dan niet bij 30 Mbps?

Is het probleem het bufferen? Wanneer wordt daar dan eens wat aan gedaan? Ik ben volgens mij niet de enige die klaagt over het functioneren van de kpn tv app…


Ik kan het zo helaas niet verklaren.. Het is nu met de nieuwe router opgelost, begrijp ik. De app is inderdaad wel gevoelig voor snelheid, maar zoals wjb hierboven aangeeft, moet 30 Mbit/s echt voldoende zijn. Dit blijkt doorgaans ook uit de praktijk.