Skip to main content

Goedendag,

 

Ik krijg telkens de melding op de kpn ITV app dat mijn chromecast niet verbonden is met mijn eigen thuis netwerk en dus geen gebruik kan maken van de dienst, terwijl ik dat wel ben. Ik kan namelijk wel inloggen op mijn telefoon en laptop. Hoe los ik dit op zonder dat ik nu mijn telefoon moet gebruiken als een afstandsbediening want casten naar de ITV app kan dan weer wel. 

 

Ik heb mijn chromecast (gister nieuw gekocht) al helemaal gereset, modem gereset, app verwijderd, opnieuw geinstalleerd zonder resultaat. DIt lijkt echt aan de app te liggen. Ja, ik log in onder mijn eigen account.

 

 

Ik probeer niet in te loggen vanaf een andere locatie. Enkel en alleen vanuit huis. Met kabel verbinden is voor mij geen optie, daarom wilde ik eigenlijk streamen zonder kabels…

 

Voor de duidelijkheid, ik heb de ITV app van kpn geinstalleerd op mijn chromecast.

 

 

Hi @Spitsen, welkom hier. 

Dit is wel vreemd. Je weet dus zeker dat je met je eigen WiFi verbonden bent? Welke provider krijg je te zien als je je IP-adres hier controleert? Zou ik ook mogen weten welke modem je hebt? 


Dit is wel vreemd.

@Alex van KPN, Zou dit niet het welbekende issue kunnen zijn dat de koppeling tussen het IP adres en het TV abonnement administratief verloren is gegaan?


@wjb, dat zou kunnen.

Hi @Spitsen, welkom hier. 

Dit is wel vreemd. Je weet dus zeker dat je met je eigen WiFi verbonden bent? Welke provider krijg je te zien als je je IP-adres hier controleert? Zou ik ook mogen weten welke modem je hebt? 

@Spitsen, naast deze vragen nog een vraag. Als jij via je telefoon of laptop gaat kijken, lukt het je om BBC1, zender 26, te bekijken? Niet BBC first op 25, maar BBC 1op 26.