Skip to main content

Goedendag,

Is hier al iets bekend over?
Heb een Samsung 65Q95T en sinds een aantal weken opeens heel veel haperingen in de iTV app en opgenomen videos die niet afgespeeld kunnen worden.

Voorheen heel veel problemen met het kastje van KPN, lag eerst aan de ExperiaBox omdat ik teveel dataverbruikende apparaten zou hebben.
Dus een Fritzbox…. 

Nog steeds problemen, stap dan maar over naar iTV, dus zonder kastje.
Tijd echt goed gegaan (ondanks het wennen eraan), maar nu continue problemen.

Tja, het werkt wel op uw telefoon en op uw laptop…. succes er mee! Oké, dat waren niet zijn letterlijke woorden, maar ik heb wel heel veel aangesloten apparaten. Komt het vermoedelijk door mijzelf.
Dat is het meest frustrerende antwoord wat je kunt krijgen.

Nu stuit ik op dit draadje en dat zou dan moeten betekenen dat al deze mensen ook zo'n vervelend netwerk thuis hebben als ik? Of zijn er gewoon andere problemen?

Anyway, ik hoop dat er inmiddels iemand is die aan kan geven hoe ik dit op kan lossen.
Het “koppel maar even alles los en sluit alleen je tv bedraad aan” vind ik zo'n dooddoener. Dat kan toch niet. Er is niets in het netwerk veranderd en heeft gewoon een paar weken terug gewerkt.

Hellupppp

 

Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van dit topic

Hoi @VanderSterre, zo ineens dus haperingen via de ITV app op de Samsung tv. Dat kijkt natuurlijk niet lekker.  Wat heb je al gedaan? Heb je bijvoorbeeld de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Maakt dat nog verschil? 

En ook als je ITV Online cast vanaf telefoon of tablet gaat het niet goed? Begrijp ik het dan zo goed?


Voorheen heel veel problemen met het kastje van KPN, lag eerst aan de ExperiaBox omdat ik teveel dataverbruikende apparaten zou hebben.
Dus een Fritzbox…. 

Wie heeft jou gezegd dat het aan de Experia Box zou liggen omdat je zogenaamd teveel dataverbruikende apparaten zou hebben?


Voordat iemand anders de vraag stelt 🙂 als je switches gebruikt, zijn die dan managed, met IMGP snooping? gebruik je powerline?

Dan nog even voor de duidelijkheid: wat is bekabeld en wat is wifi?

wat gaat er nu precies fout bij de bekabelde tv kastjes?  Wat meet je daar voor bekabelde snelheid?

 


Voordat iemand anders de vraag stelt 🙂 als je switches gebruikt, zijn die dan managed, met IMGP snooping?

De smart-TV app maakt geen gebruik van IGMP multicasts maar van unicasts en daarbij speelt IGMP snooping geen rol.


Dat is helder, maar er kan een ander device op het netwerk zitten (zelfs sommige omvormers) die multicast versturen, en dan toch tot verstoring leiden. Vandaar mijn vraag.


Allen,

Dank voor de reacties.
Gisteren iemand van KPN ServicePlus gesproken (zit als service bij de FritzBox) en ik denk dat hij de eerste en de enige is die na jaren het juiste antwoord heeft op vele problemen!

Wellicht haal ik wat kreten door de war, maar de guru zal snappen wat ik bedoel :)

Op de consumentenmarkt bestaan er eigenlijk geen modemrouters die meer dan 16 apparaten ondersteunen. Voor diverse devices zal dat mogelijk niet zo'n probleem zijn, maar voor diversen ook wel.
Wat zijn voorstel dan ook is, is om de tv prioriteit te gaan geven.

Dat zou ik bijvoorbeeld ook kunnen doen met mijn hue bridge. Het komt nl. soms voor dat de lampen aan blijven, ondanks dat de tijd eigenlijk om is.

Je ontkomt er tegenwoordig haast niet aan om niet boven de 16 devices in je netwerk uit te komen.
Smart tv, tablets, mobiele telefoons, laptops, computers, wasmachines, slimme lampen, etc.
Ik zit er dik overheen!

Dat mijn laptop even ‘hikt’ … ach, I don't care. Alleen je tv, of je camera of lampen is vervelender.

Hier ga ik dus eens mee spelen.


Op de consumentenmarkt bestaan er eigenlijk geen modemrouters die meer dan 16 apparaten ondersteunen.

Wat een ongelooflijke onzin.

Ook bij mij staan er tientallen apparaten in mijn netwerk maar alles functioneert uitstekend.

 

Wat zijn voorstel dan ook is, is om de tv prioriteit te gaan geven.

Heeft hij ook aangegeven hoe je doet kunt doen?

Zonder dat de TV ontvangers op een apart vlan geplaatst worden zal dat immers zeer moeilijk gaan.


Dat kan vast onzin zijn, ik ga het wel proberen :)

Theoretisch kunnen er veel meer devices op, maar wat zoeken hierop levert niet direct het getalletje  16 op. Kom ook 25 tegen en nog wat getallen.

Wel zie ik geregeld terug dat routers moeite hebben met meerdere devices.

Verder constateer ik problemen thuis waarvoor ik al 1001 dingen heb moeten proberen, allen zonder blijvend succes. Daarom ook dat ik dit ga proberen. Hij kwam niet over als een nitwit op mij.

Je kan dit in de FritzBox simpelweg doen door naar je netwerk te gaan, het apparaat te zoeken en dan rechts op de edit-knop klikken. Vinkje zetten bij prioriteren en klaar.


Wel zie ik geregeld terug dat routers moeite hebben met meerdere devices.

Daar heb ik nog nooit een bericht van gezien.

 

Het inrichten van QoS heeft alleen zin als er sprake is van volledige belasting van het netwerk en er dus wachtrijen ontstaan. Op jouw thuisnetwerk (normaliter 1Gbps) is de kans daarop zo goed als nihil. Ik weet niet wat de snelheid van jouw Internet aansluiting is maar ook daar is anno 2022 maar een kleine kans dat deze volledig belast wordt. Daarbij komt dat het TV verkeer aan de WAN zijde sowieso al een hoge prioriteit heeft gekregen.


Ook hier zeker 50 apparaten aan een nog steeds slapende fritz. Compleet nonsens. 
ik heb wel in de fritzbox wifi standaard aan staan dat iptv geprioriteerd wordt, kwaad kan het ook niet en het is 1 vinkje.