Skip to main content
Beantwoord

Kan de KPN TV+ app op fire tv stick 4k?

• October 1, 2025
  • 10 reacties
  • 946 keer bekeken

Ik heb een Amazon fire tv stick 4K gekocht om de KPN app op mijn oudere tv te kunnen afspelen. Ik las online dat dat mogelijk was. Als ik KPN in de Appstore zoek komt deze niet naar voren. Is dit niet mogelijk of doe ik iets verkeerd?

Beste antwoord door TDN

FireOS is gewoon AndroidTV met een Amazon Launcher en Amazon Appstore. Omdat KPN geen app daar wil annonceren, kan men niet downloaden (alleen de oude interactieve TV App is te vinden). Sideloading op FireOS is niet omslachtig, men kan via een ander Appstore doen of de APK downloaden en handmatig installeren. Ik heb een Duitse Firestick, dus alle Nederlandse Apps moet via sideloading.

De nieuwe VegaOS (van Firestick 4K Select, vanaf PrimeDay te koop) is niet meer AndroidTV maar Linux en is niet meer te sideloaden.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 1, 2025

De KPN TV smart-tv app is er niet voor de Fire stick. Nooit geweest ook. 

Waar heb je dat gelezen? Op de kpn site is te zien waarop je 'm wel kunt gebruiken. 

kpn.com/smarttv . Verder is ie er nog voor Tizen (Samsung) en WebOS (LG en Loewe).

• October 1, 2025

Als ik ff Google, dan kom ik dit bericht tegen;

https://tweakers.net/nieuws/198026/kpn-brengt-interactieve-tv-app-uit-voor-amazon-fire-tv.html

Wat voor besturingssysteem staat er oo dat ding? Ik dacht gewoon Android TV? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 2, 2025

Klopt is lees meerdere meldingen van mensen op dit forum die het ooit hebben begrijpt met de KPN app. Het is hun eigen versie van Android tv.

op Amazon staat de onderstaande foto waar ook KPN bij staat. 

• October 2, 2025

Op de Firestick draait Fire-Os middels side loaden is het mogelijk om AndroidTV apps te installeren maar dat is redelijk omslachtig daar is weer extra software voor nodig. Mij is het in ieder geval nooit gelukt.

Of er nu wel een native app is weet ik niet de Firestick ligt stof te happen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 2, 2025

FireOS is gewoon AndroidTV met een Amazon Launcher en Amazon Appstore. Omdat KPN geen app daar wil annonceren, kan men niet downloaden (alleen de oude interactieve TV App is te vinden). Sideloading op FireOS is niet omslachtig, men kan via een ander Appstore doen of de APK downloaden en handmatig installeren. Ik heb een Duitse Firestick, dus alle Nederlandse Apps moet via sideloading.

De nieuwe VegaOS (van Firestick 4K Select, vanaf PrimeDay te koop) is niet meer AndroidTV maar Linux en is niet meer te sideloaden.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Luuk8919 en welkom bij de KPN Community! Zo te zien heb je een hoop tips gehad. Hopelijk is het daarmee gelukt. 😄

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 4, 2025

Hartelijk dank voor de tips, ik ga het sideloaden eens proberen! 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • October 5, 2025

De oude Interactieve TV app staat inderdaad wel degelijk officieel in de Amazon Appstore: https://www.amazon.com/dp/B09C8ZP8B1/.

Vreemd dat KPN de nieuwe app er niet in zet. Ziggo, Odido, NLZIET en Canal+ staan er ook gewoon in.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • October 5, 2025

@TDN Als je wilt kun je eventueel je regio aanpassen naar Nederland: https://www.amazon.de/hz/mycd/preferences/myx#/home/settings/payment.

Daarna het apparaat even opnieuw opstarten en je kunt alle Nederlandse apps officieel installeren zonder sideloaden (behalve KPN dan want de nieuwe app staat dus niet in de store haha). De Duitse apps blijven ook gewoon werken en updaten. En als je wilt kun je daarna (via dezelfde link als hierboven maar dan nl in plaats van de) ook weer terug naar Duitsland of welk ander land dan ook. Alle geïnstalleerde apps blijven werken en updaten.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 5, 2025

@TDN Als je wilt kun je eventueel je regio aanpassen naar Nederland

Nee, ik kan niet naar Nederland aanpassen, dan raakt ik Prime Video DE kwijt en de mogelijkheid sommige artikelen van Amazon.de te bestellen, de niet in amazon.nl te vinden is. B.v.

https://www.amazon.de/dp/B0CN41GMDK

Ik heb nog geen app gevonden, de officieel in Google Appstore te vinden, de niet op mijn Duitse Firestick te installeren is. Dus ik hoeft de omstelling sowieso niet te maken.