Skip to main content

Ik heb de KPN iTV app geïnstalleerd op Nvidia Shield Pro versie op een Samsung Smart TV (UE55JU7000L) Dit werkte tot vorige week prima maar sinds een aantal dagen (vanaf begin Olympische winterspelen) volgt er dagelijks de melding:

“Sorry.. Kan de video niet laden, probeer het later opnieuw. (500-REF408).”

Soms herstelt het beeld zich na enige handelingen maar meestal niet. Dit gebeurt dus bij LIVE TV kijken. Dus niet bij terugkijken of Netflix.

Dat dit zeer irritant is mag duidelijk zijn. Ik heb een KPN glasvezel abonnement.

 

Hoi @wandelaar495 . Welkom op het forum.

Dat is merkwaardig. Is die shield via wifi of bekabeld verbonden?  Heb je de app ook opnieuw proberen te installeren?

@peter-keetfm  Werkt het bij jou nog zonder problemen?


Hier werkt de applicatie wel op mijn tv met de shield.


@Erwin_

Ja werkt zonder problemen 

Wel gehakker judder maar dat ligt aan mijn glasvezel verbinding bij kpn waarschijnlijk

Het zelfde heb ik op de 2x vip5202 ontvangers

Zie andere topics 

 

 


Dank voor de reacties. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd, de cache gewist maar dat levert helaas niet het gewenste resultaat. Voor de duidelijkheid: ik heb een bekabelde glasvezel verbinding tot in de shield.


Merkwaardig hoor. Heb je recent nog andere apps op je shield gezet die hier op van invloed zouden kunnen zijn? Iets met VPN ofzo?  Je hebt ook geen nieuwe switch in je netwerk geplaatst o.i.d. ?


Kom net weer van het café

Heb de spullen bij de bar boven opgestart

De kpn app werkt gewoon op de Nvidia shield

@wandelaar495 

werken de andere apps wel op de Nvidia shield ?

 

 


Als ik Netflix kijk of Apple TV  heb ik geen probleem. Ik ga nog even op zoek naar een kortere HDMI kabel. Wellicht dat dit van invloed is.


Als ik Netflix kijk of Apple TV  heb ik geen probleem. Ik ga nog even op zoek naar een kortere HDMI kabel. Wellicht dat dit van invloed is.

Hdmi kabel heeft geen invloed


Heb je de stroom al eens van de Nvidia shield gehad probeer dat eens 

Hoeft normaal niet maar proberen kan geen kwaad 


Ik ga in het weekend denk ik alles opnieuw installeren en alleen de apps installeren die ik uiteindelijk frequent wil gebruiken. Wellicht dat dit de oplossing is. Vandaag tijdens uitzending van OS kwam de foutmelding 1x voor.


@wandelaar495 

Is de Nvidia shield helemaal up-to-date ?

Als je de kpn app opnieuw open maakt kun je eens proberen dan op terug te drukken 

En dan opnieuw naar links menu te gaan live tv 


@wandelaar495 

Heb je deze Nvidia shield ?

 


Dat is dezelfde versie die ik ook in gebruik heb.


Ik ga in het weekend denk ik alles opnieuw installeren en alleen de apps installeren die ik uiteindelijk frequent wil gebruiken. Wellicht dat dit de oplossing is. Vandaag tijdens uitzending van OS kwam de foutmelding 1x voor.

Ik heb afgelopen weekend het gehele systeem opnieuw geïnstalleerd en alleen apps geïnstalleerd die noodzakelijk zijn om KPN iTV te kunnen ontvangen. Helaas niet het gewenste resultaat. Wat mij opvalt is  dat deze foutmelding er alleen is bij LIVE TV kijken via de KNP iTV app. Het probleem doet zich niet voor bij Netflix of Apple TV. Ook TV kijken via de  NLZiet app was er geen foutmelding.

Die het weet mag het zeggen.

 

 


@wandelaar495 

Is het al gelukt ?

Gebruik je wel de juiste app 

En niet een sideload app wat voor de mobiele apparaten bedoeld is 

Zie foto hieronder 

 


dank voor je reactie.

hierbij een fotoafdruk van de geïnstalleerde KPN iTV app.

 


dank voor je reactie.

hierbij een fotoafdruk van de geïnstalleerde KPN iTV app.

 

Heb je de Nvidia shield met een netwerk kabel aangesloten of doe je het via wifi 

En direct op de experiabox aangesloten 

Hier werkt de app wel 

Wel vreemd dat het bij jou niet werkt  

 


Er is een rechtstreekse kabel verbinding tussen de Xperia Box en Nvidia Shield.

Ik kan zelf nog een probleem bedenken als volgt:

Ik heb een Samsung TV die is aangesloten op een zgn ONECONNECT box. Deze box is enerzijds via een HDMI Kabel aangesloten op de TV en de Nvidia Shield is met een HDMI kabel versie 2.0 aangesloten op deze OneConnect box. Je kunt deze box niet uitschakelen. 


Als je beeld van de Nvidia hebt op de tv dan lijkt mij geen hdmi probleem 

Volgens mij heeft die code te maken met netwerk verbinding naar kpn 

Probeer eens de experiabox opnieuw te starten 

 


Ga ik doen. Eerst even naar PSV kijken.


voor dag en dauw het modem opnieuw opgestart. Helaas geen verbeteringen.

Tijdens de OS uitzending vanmorgen tot 4x toe de foutmelding. Ben vervolgens overgestapt op NLZiet en dit werkt zonder probleem.

Het ziet ernaar uit dat ik het TV abonnement van KPN moet gaan vervangen door NLZiet.

:disappointed_relieved:

 

 


@wandelaar495  Welke firmware heb jij eigenlijk op die shield?


Dit is de laatste 

Maar maakt voor de werking niks uit voor de kpn itv app 

De app stottert wel maar dat ondervind ik ook op de Philips tv en op de Chromecast Google tv en mii stick 

 


Gisteren de update geïnstalleerd. Bracht helaas geen verbetering.


Gisteren de update geïnstalleerd. Bracht helaas geen verbetering.

Dan weet ik het ook niet meer 

Laatste wat je nog kan proberen is 

Verwijder de kpn ITV app 

Maak even een andere gmail account aan 

Log in met dat account en download de kpn app en installeer deze 

Proberen kan altijd