Skip to main content
Vraag

Kan geen Netflix kijken ondanks abonnement via KPN

• January 17, 2025
  • 11 reacties
  • 214 keer bekeken

Ik ben contractueel geabonneerd via KPN op Netflix

De maandelijkse afrekeningen bewijzen dat ook.

Echter als ik Netflix wil kijken dan moet ik mij daar eerst op abonneren.

dat is dus dubbelop.

Hoe kijk ik Netflix middels mijn KPN abonnement?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

wjb
Wijsgeer
  • January 17, 2025

Je hebt een overeenkomst met Netflix, niet met KPN. KPN faciliteert enkel de betaling.

Je kunt Netflix op elk apparaat gebruiken door in te loggen met de credentials die je gebruikt hebt bij het afsluiten van dat Netflix abonnement.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

Dat zou ik graag willen. ik heb Netflix al gecontacteerd en die geven aan dat KPN niet heeft gekoppeld met Netflix. Dus moet ik terug naar KPN.

• January 18, 2025

Je hebt van KPN als het goed is een mail gekregen. In die mail stond een link. Via die link moest je een account bij Netflix maken. Of met een bestaand account inloggen. Heb je dat gedaan?

wjb
Wijsgeer
  • January 18, 2025

Weet jij nog het emailadres waarmee je dat Netflix abonnement aangegaan bent?

Is dat niet jouw hoofd-emailaccount van jouw KPN abonnement?

Wat gebeurt er als je met dat emailaccount bij Netflix jouw wachtwoord gaat resetten.

https://help.netflix.com/nl/node/365

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

Het is me gelukt. Met behulp van een vriendelijke dame van KPN aan de telefoon is mijn KPN abonnement nu gekoppeld aan Netflix en is het probleem opgelost.

Maar in deze tijd waarin alles wat men digitaal onderneemt overal geregistreerd wordt, mag je toch verwachten dat er behalve bij mijzelf, ook ergens een belletje ging rinkelen bij KPN omdat ik wel abonnementskosten betaalde en er duidelijk geen gebruik van maakte. terwijl ik wel Netflix keek d.m.v. een Netflix abonnement.

Duidelijk is dus dat mijn maandelijkse bijdrage aan KPN voor Netflix, waarvan men expliciet aangeeft dat deze bijdrage wordt doorgezet naar Netflix  niet heeft plaatsgevonden.

Op dit punt mag ik van de veronderstelling uitgaan dat KPN hierover met mij zou communiceren.

Ongetwijfeld staat er in de email die ik ten tijde van KPN ontving hoe te handelen, maar als bijna volslagen digibeet is dat er duidelijk bij ingeschoten, waardoor het mij een jaar lang extra abonnementskosten heeft opgeleverd.

wjb
Wijsgeer
  • January 18, 2025

Houd nog wel even in de gaten of je niet dubbel blijft betalen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

Ja, inderdaad.

Ik heb het rechtstreekse abonnement bij Netflix beëindigd.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 20, 2025

Hoi ​@nwam. Welkom op de KPN Community! Ik ben blij om te lezen dat het uiteindelijk gelukt is om je Netflix account aan je KPN abonnement te koppelen. 

Zoals je al aangeeft krijg je bij het toevoegen van Netflix aan je KPN abonnement een e-mail waarin staat aangegeven wat je dient te doen om je Netflix-account te koppelen. Ik vind het vervelend om te lezen dat je nu pas een jaar later er achter bent gekomen dat het destijds niet gelukt is. Het is echter wel aan de klant om zelf zijn betalingen in de gaten te houden en te constateren aan welke partij geld wordt overgemaakt voor welke dienst dan ook. Ook kun je altijd contact met ons opnemen als je een mailtje niet helemaal goed begrijpt. Dan kunnen we je daar mee helpen. Wij controleren verder niet of de klant wel of niet zijn Netflix-account koppelt aan zijn of haar KPN abonnement. Dat is de keuze van de klant zelf. 

Ik wens je nog wel veel kijkplezier met het Netflix aanbod en als ik nog iets voor je kan doen, dan hoor ik dat graag. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2025

Fijn dat je reageert Arjan.

Maar ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat KPN abonnementskosten voor een andere organisatie incasseert  en zegt dit bedrag ook naar die organisatie te verrekenen, zonder dat ook daadwerkelijk te doen, dat blijkt uit het feit dat ik geen Netflix kon ontvangen. Ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige ben die dit overkomt.

Je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat de klant zelf zijn betalingen in de gaten moet houden, maar ik ben van mening dat grote bedrijven en ook overheidsinstellingen zich met deze stelling het gemakkelijk maken voor zichzelf.

Blijft daarom nog steeds mijn onbehagen overeind over het feit dat KPN kennelijk niet doet wat zij beweren te doen, namelijk abonnementskosten verrekenen met andere partijen.

In elke boekhouding moet je kunnen zien en kan je dus ook registreren waar dat geld blijft. Het moet dus wel opvallen dat deze bedragen niet daar terecht komen waar ze horen.

Ik ben dan wel geen boekhouder, maar daarover hoef je geen studie te maken.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 21, 2025

En toch is het wel zo dat we het grootste gedeelte van de kosten voor de dienst afdragen aan de partij waar we een overeenkomst mee hebben. In dit geval Netflix. Er vindt geen controle plaats op of de klant het wel of niet gebruikt. Het gaat er puur om of de klant gekozen heeft voor de (streaming)dienst en dan vindt er een afdracht plaats. Ik kan er helaas niets anders van maken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 25, 2025

Ongetwijfeld wordt het grootste gedeelte van de kosten voor de dienst afgedragen. Het lijkt mij ook niet van toepassing om te controleren of de klant de dienst wel of niet gebruikt.

Wat mij echter wel dwars zit is het feit dat KPN incasseert en waarmee Netflix betaald wordt, terwijl ik geen product ontvang. Dan moet er toch ergens een lampje gaan branden, in dit geval voornamelijk bij Netflix want die krijgt meer betaald dan dat hij levert. Is de onderlinge communicatie wel goed?

Ik heb al eerder aangegeven dat ik geen boekhoudkundige ben, maar ik kan wel logisch denken. De onderlinge cijfertjes KPN/ Netflix kloppen niet en ik ben daarvan de dupe. Ergens moet dat geld toch in een registratie terecht komen waar bellen moeten gaan rinkelen!