Skip to main content
Vraag

Kan ik bij KPN extra Disney gebruiker toevoegen?

• November 22, 2024
  • 3 reacties
  • 193 keer bekeken

Hi!

Ik wil voor mijn dochter regelen dat ze op mijn account mee kan kijken op Disney Plus. Dit kon tot nu toe, ze heeft een profiel in mijn account. Maar Disney is gestart met meldingen dat ze niet bij het huishouden hoort (dat klopt ook natuurlijk!).

Ik lees bij Disney dat ik voor 6 of 7 euro een extra gebruiker aan mijn account kan toevoegen.

Wanneer ik dit wil doen, staat er dat ik mijn account moet beheren via MijnKPN, want zo kijk ik en betaal ik. Prima, maar in MijnKPN vind ik niks over een extra gebruiker toevoegen.

Nu heb ik gebeld met de klantenservice en die zeggen mij dat ik “gewoon 4 profielen kan aanmaken en dat dochter kan meekijken".

Dit kan helaas niet want dochter woont niet thuis, en krijgt nu op haar adres steeds de melding dat ze niet in dit huishouden hoort. “Dat maakt niet uit, ze kan meekijken", zei hij.  Ik heb de jongen aan de telefoon dus niet voldoende duidelijk kunnen maken dat ik niet belde voor het toevoegen van een profiel, maar het toevoegen van een extra betaalde gebruiker.

Heeft iemand dit al aan de hand gehad? 

Disney is er heel helder over, je kunt gewoon iemand toevoegen en betalen. Hoe regel ik dat via KPN? Moet ik Disney anders loskoppelen en het rechtstreeks met hen regelen? 

Hopelijk hebben jullie een idee. 

Dank!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 22, 2024

Netflix, Disney+, etc. kan alleen op 1 IP adres gekeken worden.

Op vakantie kan het ongeveer 1 a 2 weken, daarna blokkeert het.

Hier zijn ze een tijd geleden mee begonnen om te voorkomen dat er gratis meegekeken kan worden en de streamingdiensten minder inkomsten hebben en de goede onder de kwade moeten lijden met hogere tarieven.

Als uw dochter bij u thuis woont en op dezelfde internet (dus via de zelfde router/modem) zit, kan uw docht meekijken op haar eigen tv of mobiel met een eigen profiel.

Als ze op een ander adres woont en dus een ander IP adres heeft, kan het niet.

Account sharing kan, zover ik weet, niet via KPN.

Dan moet je bij Netflix, Disney+, etc. zelf een account en maken en rechtstreeks betalen.

Of je dochter neemt een eigen abonnement. 

Dit vind ik via Google:

Je kunt Disney+ niet buiten je huishouden delen. Onder een huishouden verstaan we de apparaten in je primaire woning die worden gebruikt door de personen die er wonen. Personen buiten je huishouden kunnen zich registreren voor hun eigen Disney+-account of ze kunnen worden toegevoegd als Extra gebruiker.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 22, 2024

Dank voor je reactie. 

Het lijkt er inderdaad op dat de extra gebruiker alleen via Disney zelf toegevoegd kan worden.

Meekijken ging tot nu prima, maar de meldingen zijn er nu iedere keer van Disney, met eveneens de mogelijkheid genoemd om een betaalde gebruiker toe te voegen, maar dat kan niet via KPN.

Duidelijk. 

Dan gaan we over op Disney zelf. Merci.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 22, 2024

Dat kan kloppen.

Netflix was verleden jaar er al mee gestart.

Disney+ is er recent mee gestart.

Voordeel via Disney+ rechtstreeks is, dat je een jaarabonnement kan afsluiten. Dan je betaal je 10 maanden i.p.v. 12 maanden.

Plus de kosten van 2de gebruiken buitenhuis toevoegen.