Skip to main content

Wij hebben een vakantie chalet gekocht en krijgen tv binnen via het chalet park. Nu wil ik op de smart tv de KPN iTV app downloaden en inloggen met mijn gegevens. Is dat mogelijk?
 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

De smart-TV app kan alleen op/via jouw eigen thuisnetwerk gebruikt worden.

Alleen als je een VPN verbinding met jouw eigen thuisnetwerk opzet en de televisie via die VPN verbinding op Internet aansluit zal je de smart-TV app buitenshuis kunnen gebruiken.


Klopt. De Smart TV app is zo gemaakt dat deze alleen werkt als de betreffende TV verbinding heeft met je eigen KPN thuis-netwerk.

Wat wel kan is een Chromecast of Apple TV aansluiten op de TV in het vakantiehuisje en die op de wifi aansluiten. Dan je telefoon of tablet ook op diezelfde wifi aansluiten en de ITV app voor mobiel downloaden en starten. Alles wat je daar op kan kijken kan je dan streamen naar die TV.

Dat zou een eenmalige investering zijn van 35 tot 40 euro voor die Chromecast (meer voor een Apple TV)

 

Het is wel zo dat een aantal zenders niet te kijken op de ITV app op je mobiel als je niet thuis bent. In het KPN zenderoverzicht zie je welke je wel kan zien buitenshuis (Online TV kijken onderweg). Dat zijn in ieder geval de meest gebruikte.


Dankjewel voor jullie reactie. Had al een vermoeden. Heb nog een Apple TV dus die kan ik aansluiten. Dan heb je wel altijd een iPad of telefoon nodig om te kunnen kijken. Ik kan voor nu vooruit. 


Een appel ondersteund volgens mij geen Chromecast. Appel heeft een ander systeem. Wat mogelijk niet werkt met de itv app van KPN. Maar anderen kunnen daar veel meer over vertellen. 


Een appel ondersteund volgens mij geen Chromecast. Appel heeft een ander systeem. Wat mogelijk niet werkt met de itv app van KPN. Maar anderen kunnen daar veel meer over vertellen. 

Apple TV is Chromecast voor Apple.

 

Dat kan op de iTV app voor iOS en op je laptop op tv.kpn.com (alleen Safari). Selecteer het 'cast'-icoon rechtsboven en kies voor "Airplay en andere apparaten". Vervolgens selecteer je het apparaat waar je via Airplay naar toe wilt streamen


Kan het ook met een Xiaomi stick ipv Chromecast of Apple TV?


Kan het ook met een Xiaomi stick ipv Chromecast of Apple TV?

Als die Xiaomi stick een Android TV stick is dan heeft deze een ingebouwde chromecast en kan je er dus naar casten met de iTV app op een telefoon of tablet.

Als de smart-TV app op die Xiaomi beschikbaar is dan kan je die ook gebruiken maar dan zal je dus wel een VPN verbinding op moeten zetten naar jouw thuisnetwerk.