Skip to main content

Door de actie van Ziggo om Europees voetbal alleen via hun app beschikbaar te maken probeer ik nu erachter te komen hoe ik voor elkaar kan krijgen (ik ben niet handig) om het voetbal toch via de tv te kunnen bekijken. Ik begreep na veel googelen dat de Google Chromecast 4K met Google TV hiervoor de oplossing kan zijn of de KPN TV+ box.

In de handleiding van die Chromecast staat dat hij geen WPA2-Enterprise-Netwerk ondersteunt. Ik heb de Experiabox V10. Is hij dan wel geschikt voor mij? Overigens lijkt mij de KPN TV+ box een makkelijkere oplossing. Maar ik weet niet of ik hiervoor in aanmerking kan komen qua overstappen van abonnement of technisch. Ik heb nu het instap-abonnement 3 in 1 (internet, tv en vast bellen), loopt tot februari 2026.

Kunt u mij een advies geven wat te doen?

 

Met vriendelijke groet,

Ron Kientz

Ik heb nu het instap-abonnement 3 in 1 (internet, tv en vast bellen), loopt tot februari 2026.

Heeft u dat net voor 2 jaar verlengt dan? Zo ja, dan kunt u geen TV+ box krijgen.

De Experiabox werkt met WPA2 Personal. Dat ondersteund de Chromecast wel.


Ziggo heeft het UHD niet via de app.

Alleen via de Next, Next Mini en via kanaal 999 in tv met en zonder module. 

Nota bene. De app van Ziggo werkt niet via kpn internet. 

Je kunt, ook via kpn, het EK meer dan prima zien via kanaal nummer 1. NPO 1 HD.

Glasvezel? Gebruik dan 661 ! Echt spat mooi. 

UHD maakt weinig verschil. Het is namelijk ook geen 4k resolutie. 

Wat voor UHD tv heb je trouwens? Is dat er een van Samsung of LG of een toestel met Android-TV dan kun je de KPN TV app uit de Google Play Store halen. Erop inloggen en via diens kanaal 690 heb je gewoon het NPO 1 UHD kanaal 😀.

 


Hoi Peter,

 

Ik heb een Samsung tv. Maar het gaat mij dus niet om NPO 1 maar om Ziggo free sports waar de Europese voetbalwedstrijden van de Nederlandse clubs volgend seizoen te zien zullen zijn.

Ron


Ik heb een Samsung tv.

Wat is het typenummer van die TV?


UE48J6300


UE48J6300

Die is wel weer 8 - 9 jaar oud. Zitten er apps op? Zoals Youtube bijvoorbeeld? 


Er zitten inderdaad apps op, o.a. you tube, netflix


@Grijze Reigah ik heb een Chromecast 4K met GoogleTV aangesloten op mijn Samsung TV. Ik heb de Ziggo GO TV app op mijn Chromecast geïnstalleerd. Werkt prima zo. En ik ben dus voorbereid om Europees voetbal te kijken komend seizoen. Er is op dit moment geen Ziggo GO TV app voor de Samsung TV. Er wordt aan gewerkt. 
Je kan gewoon via de Ziggo GO TV app op de Chromecast Europees voetbal kijken met je V10 experiabox. Het haalt niet uit wat voor een router je hebt. 
 

Binnenkort kan je de Ziggo GO app downloaden

Ruim voordat het UEFA Europees voetbal start in augustus, is het mogelijk om de Ziggo GO app te downloaden. De Ziggo GO app wordt beschikbaar voor Samsung smart-tv's van 2019 en nieuwer met Tizen 5.0 en hoger.

Bron


Er zitten inderdaad apps op, o.a. you tube, netflix

Dan zou u de Ziggo app ook wel moeten kunnen installeren lijkt me.


Reageer