Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een gehuurde film ook kijken via de Android-TV/Google-TV app?

• June 25, 2025
  • 14 reacties
  • 137 keer bekeken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35

Als ik kijk in de nog oude Tizen app is er gewoon de rubriek films huren. Pin code gebruiken via tv.kpn.com en kijken in de Tizen app.

In de Android-TV app zie ik films huren nergens. Maar... als je 'm dan selecteert en betaalt (pin) via tv.kpn.com kun je 'm dan kijken via de app op Android-TV/Google-TV?

Beste antwoord door Denise van KPN

Ik heb terugkoppeling ontvangen van het TV Team. Het klopt inderdaad dat je een film niet verder kunt kijken via KPN TV+ voor Smart TV. Dit is er bewust een keer uitgehaald. Maar het is natuurlijk wel gek, want het zou wel moeten kunnen. Dus het TV Team gaat kijken hoe we dit toch weer mogelijk kunnen maken.

14 reacties

• June 25, 2025

Is dat in de nieuwe app niet volledig vervangen door Pathé Thuis? V

Via tv.kpn.com zie ik ook alleen Pathé Thuis  net als via mijn onvanger. De logica is dan dat je in de nieuwe app de gekozen film in het Pathé thuis menu staat.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • June 25, 2025

Jouw screenshot is van de website http://tv.kpn.com. Niet te vergelijken met de huidige apps. 

Ik vind in de nieuwe smart-tv app, nu alleen nog Android-TV en Google-TV, helemaal geen films huren dan wel Pathé helaas. 

• June 25, 2025

Owww, Pathé is niet aanwezig in de AndroidTV app? Mogelijk moet dat ergens worden aangevinkt? Ik begrijp uit andere topics dat je diverse streamdiensten uit en aan moet kunnen zetten.

Pathe is overduidelijk aanwezig in de Android app op de tablet. Daarom die website als je via optie A een  film huurt zou je die via B en C deze ook moeten kunnen kijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • June 25, 2025

Ja. Ik zie hem ook in m'n Android mobiel. 

Je kunt er alleen geen moer meer.

Als je een film aanklikt komt er kijk bij aanbieders. En dan volgt niets gevonden. 

• June 25, 2025

Ja. Ik zie hem ook in m'n Android mobiel. 

Je kunt er alleen geen moer meer.

Als je een film aanklikt komt er kijk bij aanbieders. En dan volgt niets gevonden. 

Helder, dan is het aan een medewerker die over de ontwikkeling gaat. 

Terzijde je noemde tv.kpn.com bij de betalingen dat zal mij deels op het verkeerde been hebben gezet.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Een hele goede vraag, ​@PeterG. Ik huur eigenlijk nooit films, dus ik moest het zelf ook even opzoeken. Op onze website (On Demand films huren met TV van KPN) staat het volgende:

Hoe kan ik een gehuurde film bekijken?

De films zijn alleen te huur via de KPN tv-ontvanger, KPN TV+ Box en de webbrowser. Je kunt de film vervolgens kijken op al je KPN apparaten; via de tv-ontvanger / KPN TV+ Box, Smart TV app, mobiele / tablet app en via de browser.

Daaruit maak ik op dat je een gehuurde film inderdaad ook via de nieuwe Smart TV app zou moeten kunnen kijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • June 27, 2025

Net geprobeerd. Het is NIET MOGELIJK om een gehuurde film te kijken via de Android-TV app. Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling aangezien…

Via tv.kpn.com gehuurde film wél te zien en via de Samsung Tizen app (wat nog de oude versie is hè)

Het zou voor de app-only gebruikers wel wenselijk zijn de gehuurde film te kunnen kijken via de televisie. Na de betaling (PIN) via de website tv.kpn.com.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • June 28, 2025

Kan dit nog weer ingebouwd worden net als bij de oude app, ​@TV Apps Team ?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, dit lijkt me inderdaad niet helemaal de bedoeling. Ik ga navraag doen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • July 1, 2025

Oude app. Foto's van Samsung Tizen. 

Het bekijken van de film is na betaling met de tv pin via tv.kpn.com, voor de app only kijkers zonder ontvanger, via deze app gewoon mogelijk. 

Maar niet via de huidige Android-TV app. 

• July 1, 2025

Ik zal mijn GoogleTV eens afstoffen, ik ben nu toch wel benieuwd want het is natuurlijk heel vreemd als Pathé in die app variant  ontbreekt.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb terugkoppeling ontvangen van het TV Team. Het klopt inderdaad dat je een film niet verder kunt kijken via KPN TV+ voor Smart TV. Dit is er bewust een keer uitgehaald. Maar het is natuurlijk wel gek, want het zou wel moeten kunnen. Dus het TV Team gaat kijken hoe we dit toch weer mogelijk kunnen maken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • July 2, 2025

Gek. Zeker omdat er nu app only is, Denise.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ja, dat snap ik. Zoals ik zei: het TV Team gaat kijken hoe we dit toch weer mogelijk kunnen maken.