Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een pakket afsluiten zonder (live) tv en zonder ontvanger?

• January 7, 2026
  • 10 reacties
  • 125 keer bekeken

Kan ik een kpn tv plus abonnement afsluiten zonder tv zenders? Dus dat ik de films en series kan kijken die kpn streamt? Ik heb al gekeken op de site maar dan kom ik bij een streamingbox uit maar die hoef ik niet, ik kijk via mijn pc. Is het mogelijk dit af te sluiten zonder zo'n box?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@DVD95 ,

Je kunt alleen kiezen uit de volgende opties : 

_ Alleen internet, maar dan heb je geen TV-zenders en geen andere aanvullende producten van KPN.

_ Internet + Streamingsbox zonder TV-zenders. (3,50 extra per maand) 

_ Internet + TV : Dan kun je desgewenst kiezen voor wel of geen losse ontvanger. 

Wil je geen TV-abonnement, maar wel bepaalde straeamingsdiensten? Dat kan. Je hebt voor sommige streamingsdiensten geen tv-abonnement bij KPN nodig. Als je een Internet of een Mobiel abonnement van KPN hebt, bestel je entertainment zoals Spotify, Netflix, Disney+, HBO Max of Xbox Game Pass Ultimate zo in MijnKPN.

bron : 

https://www.kpn.com/entertainment/bekijk-alles

Daarnaast kun je via Combivoordeel ook nog eens een gratis streamingdienst krijgen. Bijvoorbeeld Netflix Basic. Lees alle over het nieuwe Combivoordeel in dit topic:

Huidige mogelijkheden: 

10 reacties

• January 7, 2026

Dus het pluspakket zonder de TV kanalen?

Het is niet mogelijk dit los af te nemen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 7, 2026

Kan ik een kpn tv plus abonnement afsluiten zonder tv zenders? Dus dat ik de films en series kan kijken die kpn streamt? Ik heb al gekeken op de site maar dan kom ik bij een streamingbox uit maar die hoef ik niet, ik kijk via mijn pc. Is het mogelijk dit af te sluiten zonder zo'n box?

Je bedoelt dat je alleen internet abonnement (zonder tv) wilt afnamen.

Dat kan, je kan alleen een internet abonnement afnamen bij KPN.

Alleen een tv abonnement kan je niet los afnamen bij KPN.

Het goedkoopste internet abonnement is € 42,50 per maand (100/100)

Je krijgt dan alleen de KPN router.

Maar je kan dan zo wie zo geen tv kijken of je moet NL Ziet hebben.

Streamingdiensten, NL Ziet, YouTube, etc. kan wel allemaal.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 7, 2026

KPN TV alleen streamen is MET de tv+ box DIW7022, ​@DVD95 , 

Je kunt dan via de box beschikken over de films die in het on demand deel van het pluspakket staan. Gebruik van de app of tv.kpn.com is dan niet inbegrepen. 

Je kunt ook TV+ app only afnemen, maar dan moet je voor de films ook het pluspakket afnemen. Dat is een stuk duurder, want dan kom je op zo'n € 22,50.

KPN TV alleen streamen, dus met kastje, is € 3,50. Je kunt dan niet op de laptop kijken. 

• January 8, 2026

Was dit met dat stream abbonement altijd al zonder de TV kanalen uit het pluspakket? 

Dan heb ik dat destijds met de introductie van dat abonnement blijkbaar verkeerd gelezen.

In iedergeval zoals ik al schreef is het gewoonweg niet los verkrijgbaar. Enkel in combinatie met de ontvanger op zich is die € 3,50 dan nog redelijk hoewel ik absoluut niet weet hoe groot het aantal films en series is.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 8, 2026

Je kan gewoon een internet abonnement bij KPN nemen.

Je hoeft daar de box (DIW702) helemaal niet bij te nemen.

Dat mag wel, maar hoeft niet.

Wil je de box er wel bij hebben zonder tv zenders, dan betaal je daar € 3,50 per maand extra voor.

Zie de 2 mogelijkheden hieronder:

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Hallo ​@DVD95 ,

Je kunt alleen kiezen uit de volgende opties : 

_ Alleen internet, maar dan heb je geen TV-zenders en geen andere aanvullende producten van KPN.

_ Internet + Streamingsbox zonder TV-zenders. (3,50 extra per maand) 

_ Internet + TV : Dan kun je desgewenst kiezen voor wel of geen losse ontvanger. 

Wil je geen TV-abonnement, maar wel bepaalde straeamingsdiensten? Dat kan. Je hebt voor sommige streamingsdiensten geen tv-abonnement bij KPN nodig. Als je een Internet of een Mobiel abonnement van KPN hebt, bestel je entertainment zoals Spotify, Netflix, Disney+, HBO Max of Xbox Game Pass Ultimate zo in MijnKPN.

bron : 

https://www.kpn.com/entertainment/bekijk-alles

Daarnaast kun je via Combivoordeel ook nog eens een gratis streamingdienst krijgen. Bijvoorbeeld Netflix Basic. Lees alle over het nieuwe Combivoordeel in dit topic:

Huidige mogelijkheden: 

• January 8, 2026

Jij wilt gewoon alleen internet? Dat kan. Natuurlijk kan dat.

Als je nieuwe klant bent, dan is tv de eerste 6 maanden wel gratis. Dus ... je kunt het er gewoon bij nemen zonder dat het je iets kost. En dan later tv stopzetten. Dan moet je de ontvanger terug sturen. Als je dat doet voordat je er voor moet gaan betalen, dan kost het je niets. Zo kan je er toch een paar maanden wat mee testen of het misschien toch iets voor je is.

• January 8, 2026

De klant wil niet alleen internet!!

Dat staat toch overduidelijk in het start bericht?

"Kan ik een kpn tv plus abonnement afsluiten zonder tv zenders? Dus dat ik de films en series kan kijken die kpn streamt"

Kortom het gaat puur en alleen om de films en series uit het pluspakket en dat kan met het Stream abonnement inclusief de ontvanger. Wat er wordt gevraagd zonder mediabox  of TV abonnement kan gewoonweg niet.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@DVD95. Welkom op de community! Er zijn inmiddels al meerdere antwoorden gegeven op je vraag, waarvoor dank! Het is helaas niet mogelijk is om films en series van een zender of zenderpakket te bekijken zonder een KPN TV-abonnement.

Kun je aangeven of hiermee je vraag is beantwoord? Als je toch nog vragen hebt, dan horen we dat graag!

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2026

Dank je voor de antwoorden, het is duidelijk voor me! Ik heb inderdaad al internet via kpn, het ging me om de series en films. Wanneer ik opzoek waar een bepaalde film te streamen is, kom ik regelmatig op KPN uit dus ik was benieuwd hoe dat zat.