Skip to main content

Goededag allemaal.

Ik wil graag een USB stick of externe schijf op de KPN TV+ Box aansluiten.

Zodra ik de stick aansluit wordt deze herkend,geformatteerd en vervolgens zie ik de mededeling dat de schijf veilig uitgeworpen is.

Doe ik iets verkeerd of is de externe opslag bij deze box softwarematig uitgesloten?

Overigens heb ik over dit onderwerp al diverse tegenstrijdige reacties elders gelezen.

Alvast bedankt voor de feedback.

Het zou geen probleem mogen zijn om een USB stick op de TV+ Box aan te sluiten.

Zelf heb ik dat ook meerdere keren gedaan en daar nooit problemen bij ondervonden.


Tv+ > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Over > OS-Build van Android-Tv ( 7x op OK drukken ) > Terug > Ontwikkelaarsopties > ADB-foutopsporing > Aan.


Tv+ > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Over > OS-Build van Android-Tv ( 7x op OK drukken ) > Terug > Ontwikkelaarsopties > ADB-foutopsporing > Aan.

Dank voor uw reactie,zover was ik al gekomen,ik krijg dan de melding dat de USB drive veilig is uitgeworpen.


Het zou geen probleem mogen zijn om een USB stick op de TV+ Box aan te sluiten.

Zelf heb ik dat ook meerdere keren gedaan en daar nooit problemen bij ondervonden.

De USB stick aansluiten is geen probleem.....,ik krijg het ding helaas niet aan de praat.

Ik heb verschillende sticks geprobeerd,zelfs een externe schijf.


Hi @Onsrene. Heb je een filemanager app gedownload? 


Zodra ik de stick aansluit wordt deze herkend,geformatteerd en vervolgens zie ik de mededeling dat de schijf veilig uitgeworpen is.

En als u hem er dan weer opnieuw in stopt, wil die dan weer opnieuw formatteren? 


Nee,dan blijf ik de boodschap krijgen dat de stick veilig is uitgeworpen.( ik heb dit overigens met meerdere sticks geprobeerd)


Hi @Onsrene. Heb je een filemanager app gedownload? 

Ik gebruik X-plore als filemanager,volgens mij is het echter zo dat Android tv de stick zonder meer zou moeten accepteren.

Ik heb sterk de indruk dat KPN  het kastje, om wat voor reden dan ook ,heeft gemodificeerd.


@Onsrene 

Wat wil je eigenlijk met de USB stick of HDD doen?

Opnemen naar de USB stick of HDD gaat volgens mij niet lukken.


Als ik de USB stick erin steek krijg ik rechtsboven een rood belletje.

Dit zie ik in het Home scherm. Wat je krijgt als je op de afstandsbediening op het huisje drukt. Daar met pijltjestoetsen naar toe navigeren op OK drukken. Dan dit:

Nog een keer OK, dan dit:

Dat krijgt u allemaal niet?

Mijn USB stick is FAT 32 geformateerd. Het is een 30 GB USB 3.0 stick.


Als ik de USB stick erin steek krijg ik rechtsboven een rood belletje.

Dit zie ik in het Home scherm. Wat je krijgt als je op de afstandsbediening op het huisje drukt. Daar met pijltjestoetsen naar toe navigeren op OK drukken. Dan dit:

Nog een keer OK, dan dit:

Dat krijgt u allemaal niet?

Mijn USB stick is FAT 32 geformateerd. Het is een 30 GB USB 3.0 stick.

Ja hoor dat krijg ik ook allemaal,met als laatste mededeling dat de stick veilig is uitgeworpen.Begrijp ik goed dat het bij u wel daadwerkelijk werkt?...,Dat zou nl betekenen dat ik dus blijkbaar iets verkeerd doe.


@Onsrene

Wat wil je eigenlijk met de USB stick of HDD doen?

Opnemen naar de USB stick of HDD gaat volgens mij niet lukken.

Ik wil inderdaad data kunnen opslaan,waarbij aangetekend dat het dan niet om tv opnames gaat.


@Onsrene

Wat wil je eigenlijk met de USB stick of HDD doen?

Opnemen naar de USB stick of HDD gaat volgens mij niet lukken.

Ik wil inderdaad data kunnen opslaan, waarbij aangetekend dat het dan niet om tv opnames gaat.

 

Ik denk niet dat dat mogelijk is.

Ik denk dat je hem alleen kunt uitlezen.

 

P.S.

Als je op quote klikt, haal dan zoveel mogelijk weg.

Anders wordt het topic erg lang en erg onoverzichtelijk. 


Ja hoor dat krijg ik ook allemaal,met als laatste mededeling dat de stick veilig is uitgeworpen.

Dus u ziet het laatste venster wat ik ook zie en dan verschijnt die melding zomaar spontaan? 


Onsrene schreef:

Ik wil inderdaad data kunnen opslaan,waarbij aangetekend dat het dan niet om tv opnames gaat.

Zo'n USB stick is een gewoon opslagapparaat waar je gegevens van kunt lezen en naar kunt schrijven.

Om zo'n USB stick vanaf andere machines te kunnen benaderen zal je dan iets als een SMB server moeten installeren.

 


@Onsrene ik heb voor de zekerheid nog navraag gedaan. Maar ik denk dat dit een lastige wordt. 

Het valt sowieso buiten de ondersteuning. 

Daarnaast is het ook lastig antwoorden te geven tenzij je precies aangeeft wat het is dat je probeert te doen. Welk type bestanden je probeert te kopiëren van en naar waar. 


Heb wat geëxperimenteerd met USB stick in TV+ box.
De app Kodi heb ik geïnstalleerd om te kijken of ik film, muziek en foto's zou kunnen afspelen vanaf de USB stick.
Dit blijkt te werken als de stick fat32 is geformatteerd. Hiervoor eerst de mappen Movies, Music en Pictures aangemaakt en hier bestanden in gekopieerd.
Bij het gebruik van de stick blijkt Kodi (of Android TV?) diverse andere mappen te hebben aangemaakt op de stick.

Tgv fat32 kun je geen content bestanden afspelen groter dan 4GB.
exFat wordt blijkbaar niet ondersteund, want de stick wordt dan niet herkend. Deze content kan ik echter wel afspelen met Kodi via SMB via mijn lokale netwerk vanaf een shared folder op een Windows systeem.

Misschien voor sommigen nuttige info.

      

 


Heel erg bedankt voor de info,ik ga het uiteraard ook proberen.


Vanaf android 13 wordt exFAT ondersteund, sommige Android TV heeft exFAT drivers en kan ook exFAT mounten. Anders moet een 3rd party driver geïnstalleerd worden, b.v. https://www.paragon-software.com/free/exfat-ntfs-fat32-hfs-android/


Vandaag een FAT-32 geformatteerde USB-stick met MP4 video’s aangesloten op de TV+ Box, en dat werkte prima, zoals anderen hierboven ook al aangaven.

Er kwam even “USB-drive controleren...” in beeld. En de VLC player app (zelf geïnstalleerd; stond al bij de aanbevolen apps, maar dat lag misschien aan het Google account van die TV+ Box) kwam na starten vanzelf met de melding:

Nieuwe externe opslag gedetecteerd

Wilt u dat VLC apparaat <naam> aan uw mediabibliotheek toevoegt?

 

VLC Player op KPN TV+ Box: Nieuwe externe opslag gedetecteerd.

En daarna met VLC gewoon video’s direct vanaf die USB-stick bekijken.

Inderdaad ook een bericht binnen de TV+ Box zelf, zoals Nick83 al liet zien. Eenmaal gelezen blijft het bericht wel staan zolang de USB-stick is aangesloten, maar de badge op het menu-icoon (de rode “1” van ongelezen berichten) verdwijnt wel.

Een melding over veilig uitwerpen krijg ik pas (zoals verwacht) na zélf kiezen van “Uitwerpen”. (Maar formatteren was ook niet meer nodig; het was al FAT-32 en er stonden al video’s op.) De optie “Browsen” laat niet de bestanden zien, maar bij een tweede keer selecteren wel wat details over bijvoorbeeld opslagruimte.

Android TV (of misschien VLC) voegt allerlei mappen toe (LOST.DIR, Movies, Music, Pictures, en soms ook Alarms, Audiobooks, DCIM, Documents, zelfs Ringtones en nog veel meer), zoals Bakvorm ook al liet zien. Verwijderen van die mappen en later opnieuw plaatsen van de USB-stick is geen probleem. Maar geen idee of de TV+ Box gegevens gaat missen als je die USB-stick er langere tijd in laat zitten, en dan ineens verwijderd.


Reageer