Skip to main content
Beantwoord

Kan ik met starlink tv kijken via de tv app?

  • 8 August 2024
  • 11 reacties
  • 361 keer bekeken

Kan ik met mijn starlink tv kijken via de kpn itv app

Ā 

Admin: gebruikersnaam aangepast vanuit de huisregels. Mocht je liever wat anders willen, geef het aan in dit topic.

Via de tv app op de smarttv of chromecast werkt hetĀ sowieso niet. Want dit mag alleen thuis.

Op de mobiele telefoon of tablet zou dit in Europa wel moeten kunnen. Maar geen garantie.


Dank voor je reactie.Ā 
Ben nu thuis, maar overweeg om een starlink aan te schaffen omdat wij gaan overwinteren in spanje


Dan zul je een Spaans Starlink abonnement moeten nemen. Een voor Nederland toegewezen ip kan je niet eindeloos in Spanje gebruiken.Ā 

Er is ook een reis versie bijvoorbeeld voor een camper.Ā 

En nog dit: modem en antenne moet je zelf aanschaffen. Dat kost ook een paar honderd euro. Dat krijg je niet gratis bij je abonnement zoals met Nederlands providers.Ā 

https://www.starlink.com/

Ā 


Dan zul je een Spaans Starlink abonnement moeten nemen. Een voor Nederland toegewezen ip kan je niet eindeloos in Spanje gebruiken.Ā 

Is dat zo? Zijn Starlink abonnementen landspecifiek en mag je maar een beperkte tijd in het buitenland verblijven? Waar kan ik daar meer informatie over lezen?


Bij mijn weten zijn ze dat. Op zeker moet er onderscheid gemaakt kunnen worden voorĀ tv diensten voor de Europese providers.

Kpn en Ziggo mogen alleen in EER. Anderen w.o. NLziet alleen EU.Ā 

En streamingdiensten moeten ook onderscheid kunnen maken.Ā 

Die mogen niet zomaar in elk land bekeken worden. Voor het nemen van een abonnement dien je heel vaak in je 'eigen' land te zijn.


Ben nu thuis, maar overweeg om een starlink aan te schaffen omdat wij gaan overwinteren in spanje.

Misschien dan NLziet te overwegen. Daarvan kun je de appĀ in de tv wel in de hele EU gebruiken.Ā 

PS, je forum naam is tegen de regels. Die zal door een moderator aangepast worden.Ā 


Kijk even bij de site van starlink...de starlink mini is speciaal voor ā€œ buitenhuisā€. Ook is er een speciaal roamingĀ abonnement voor ā‚¬59,- hiermee heb je geen limiet. Abonnement van ā‚¬50,- heb je beperkte data. Je hebt dus een snelleĀ Ā internet verbinding en zal dan verder moeten kijken hoe je tv uitĀ nl goed op je tv/ tablet etc krijgt. Zie je een beperking met streamen naar Spanje dan zou mogelijk een vpn verbinding dit kunnen omzeilen...met vpn kan je in dit geval aangeven dat je in nl bent, maar fysiek in Spanje.


Hi @J44p, welkom hier.Ā 

Het kan, alleen niet gegarandeerd. Starlink is niet specifiek in de EU en je kunt zomaar een ander IP adres krijgen als je weer verbinding maakt. Soms in de EU, soms niet. En dat is waar het fout kan gaan. Ze delen ook niet al teveel informatie hierover, maar op de Starlink website kun je iets vinden.Ā 

Ā 


ok. dank voor je reactieĀ 


Ik kijk via ******** werkt stabiel op de tv of telefoonĀ 

Is dat legaalĀ @starlinkuserĀ ???

Ā 


Ik kijk via ******** werkt stabiel op de tv of telefoonĀ 

Is dat legaalĀ @starlinkuserĀ ??

Dit was inderdaad een spammer.Ā 


Reageer