Skip to main content
Beantwoord

Kan ik StingRay Radio blijven luisteren als ik televisie opzeg?

• April 2, 2025
  • 15 reacties
  • 161 keer bekeken

Ik luister graag Stingray radio en doe dit nu via de tv ontvanger. Nu wil ik mijn KPN abonnement gaan wijzigen van Alles-in-1 (internet, tv, bellen, ook mobiel) naar alleen internet. 
Is er een mogelijkheid om dan Online Stingray radio te blijven luisteren? Stingray music heeft ook een webplayer, maar ook deze is nu verbonden met KPN (gratis dienst vd provider). 
Als het mogelijk is, is dit dan gratis of betaald?  

Sceenshot Stingray webplayer - Profiel / account

Beste antwoord door NinaVanAce

@PeterG  Een vriendin heeft net uitgezocht dat Stingray zelf ook Premium abonnementen heeft, reclame vrij voor € 2,99 per mnd. Dan heb je app en webplayer. Dus dan doe ik dat.
Ik kreeg die optie niet te zien, omdat het voor mij een gratis (of eigenlijk inbegrepen natuurlijk) dienst is van KPN. 

15 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 2, 2025

Wat jij wilt dat kan niet. Je kunt je alleen op de app aanmelden met de gegevens van het TV abonnement bij kpn.

Met alleen internet heb je dat dus niet. 

Ga je op een andere manier tv kijken / radio luisteren?

• April 2, 2025

Hallo ​@NinaVanAce 

Je kan op allerlei manieren inloggen bij Stingray via de website, of het betaald is weet ik niet maar ik vermoed van wel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 2, 2025

Ik vind dát nergens op https://music.stingray.com/nl. Maar ik keek via de telefoon, niet een laptop. ​@GeSp .

Inschrijven, via de 3 streepjes, werkt ook niet in de website op mobiel. 

• April 2, 2025

Inderdaad ​@PeterG , even geprobeerd maar op mijn mobiel krijg ik die optie ook niet, de site wil dan steeds de app openen wat mislukt want die heb ik er niet opstaan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 2, 2025

Opent bij mij de app niet, die ik er wel net even opgezet heb. Gaat terug naar website startpagina. 

• Auteur
  • April 2, 2025

Voor alle duidelijkheid: Ik heb eerst de Stingray app op mn telefoon gezet, de app verboden via de tv (de app gaat dan luisteren). Als de app geverifieerd is, kan je via de app de web-player verifiëren. 
Het sceenshot is idd vd web-player (https://webplayer.stingray.com/nl/play/account-settings/account ) via Chrome via een laptop. Dus ik ben al ingelogd en kan luisteren, dat is niet mijn vraag.

Het account is automatisch verbonden met KPN. Daarom kan ik niet zien of Stingray betaald is zonder tv van KPN. Of dat bv ‘Stingray’ als optie bestaat bij internet van KPN. Of nog anders? 
Mijn wens is om Stingray radio via de web-player op mn laptop te blijven luisteren. Dus online. 

Ik kijk inderdaad vooral tv online tegenwoordig. Mn tv is als beeldscherm aangesloten op mn laptop. Daarom vind ik het zonde om zoveel te betalen voor dingen die ik niet of amper gebruik. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 2, 2025

Stingray (web, app) kan niet gebruikt worden als je het via kpn niet afneemt via KPN TV. 

Wat is de reden KPN TV te beëindigen? En wat neem je voor tv?

Mn tv is als beeldscherm aangesloten op mn laptop.

http://tv.kpn.com werkt ook niet als je alleen internet afneemt. 

• Auteur
  • April 2, 2025

@PeterG  ik heb niet die http://tv.kpn.com of gebruik dat niet.
Ik heb een ouderwets Alles-in-1 met interactieve tv, met opnemen. 
Ik kijk nu meer online tv via NPO+ en Videoland e.d (via hun eigen websites). 
Ik wil dat anders omdat het veel duur is zo. Ik zoek dus een manier om Stingray te blijven kunnen luisteren en heb iig internet nodig. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 2, 2025

Ik zoek dus een manier om Stingray te blijven kunnen luisteren en heb iig internet nodig. 

Dan moet je dus op zoek naar andere non stop kanalen. Al zul je dus reclamevrij niet gauw vinden. 

Zoals je bij registratie van Stingray al bemerkte heb je de KPN TV gegevens nodig. Zonder KPN TV heb je die dus niet.

Ziggo heeft geen Stingray. Die klanten kunnen geen van allen Stingray online gebruiken. 

Ik houd van duidelijkheid. Het kan niet zonder KPN TV. Er zijn via internet genoeg andere kanalen. 

Ook mogelijk is Spotify bijvoorbeeld. 

• Auteur
  • Antwoord
  • April 2, 2025

@PeterG  Een vriendin heeft net uitgezocht dat Stingray zelf ook Premium abonnementen heeft, reclame vrij voor € 2,99 per mnd. Dan heb je app en webplayer. Dus dan doe ik dat.
Ik kreeg die optie niet te zien, omdat het voor mij een gratis (of eigenlijk inbegrepen natuurlijk) dienst is van KPN. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 2, 2025

Zelf gebruik ik MyTuner veel. App op telefoon en streamingbox. 

Via laptop: https://mytuner-radio.com/nl/ 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 2, 2025

Ben benieuwd of je voor Stingray Premium (nieuw voor mij overigens) een creditcard nodig hebt. Of dat het ook via iDEAL ofzo werkt.

Ik vind stigray moeilijk,  via kpn tv op de tabet (matig geluid) doorgifte geen probleem

ik zou graag via pc bij stingray  willen inloggen via kpn. inloggen gaat ook niet zelfs niet met wachtwoord voorstellen via google. er staan een aantal fijne zenders op en ik betaal al via kpn.

misschien is het simpel, je zou wel denken omdat alles via kon loopt.

sonos werkt sinds enige tijd niet meer samen met stingray, even als sitenote.

stingray is hele grote aanbieder van reclamevrij muziek.

misschien kan een techneut dit dit duidelijk uitleggen. mansplainen mag best wan ik ben man smile

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 24, 2025

De app in je smartphone of tablet is het makkelijkst. ​@enpassentforlife .

Op je smartphone kan je dan heel eenvoudig een bluetooth speaker gebruiken.

En mogelijk kijk je op je laptop op stingray.com maar dat is een internationale. 

Voor Nederland dien je deze te hebben: https://music.stingray.com/nl/NL

Ik gebruik alleen de app. Die dien je wel 1 x per 6 maanden voor de luidspreker te houden met een Stingray kanaal via de ontvanger van kpn. Dan weet de app weer dat je 'm nog 'mag gebruiken'. De app kun je daardoor zelfs zonder account gebruiken 😀.

→ als je thuis bent kun je natuurlijk gewoon de kanalen via de ontvanger aanzetten, hè.

Dank peter, denk dat ik de nederlandse versie al heb, jouw link connecte meteen met de app op mijn tab.

Alles in het nederlands, vermoeedelijk alleeen nog FF? Autoriseren als ik in een wakkere bui ben

Enpassentforlife