Skip to main content
Beantwoord

Kan met Shield afstandsbediening niet zappen op de Smart TV+ app

• April 14, 2025
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de KPN smart TV app geinstalleerd op mijn nvidia Shield Pro 2019. De app zelf werkt in principe prima, maar zappen kan ik niet met de beperkte knoppen die ik op de Shield AfstandsBediening (AB) heb zitten. Als ik wil wisselen van zender moet ik terug naar het hoofmenu, dan een andere zender kiezen etc. Erg omslachtig!

Ik ben overgestapt van Odido en met hun App kon ik gewoon wel zappen met de hoofdknop de Shield AB (met de knop onder en boven pijltjes; links / rechts was vooruit en terugspoelen resp.) Kunnen jullie dit fixen op de KPN app?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Goede vraag ​@paja-nl. Ik ga het eens voorleggen aan de ontwikkelaars of we dit in de toekomst beschikbaar gaan maken. Voor nu hebben we het zappen wel wat makkelijker gemaakt met de laatste update. Zit je al op versie 08.67.04? Dan kun je namelijk door twee keer naar onderen te klikken de minigids te voorschijn halen en heel makkelijk naar de omliggende zenders gaan. Ik realiseer mij nu dat dat misschien ook de reden is waarom je niet met boven en onder kunt zappen in de KPN TV+ app. De onder en bovenknoppen hebben namelijk andere functies in de app. Maar de vraag staat wel uit. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 15, 2025

Goede vraag ​@paja-nl. Ik ga het eens voorleggen aan de ontwikkelaars of we dit in de toekomst beschikbaar gaan maken. Voor nu hebben we het zappen wel wat makkelijker gemaakt met de laatste update. Zit je al op versie 08.67.04? Dan kun je namelijk door twee keer naar onderen te klikken de minigids te voorschijn halen en heel makkelijk naar de omliggende zenders gaan. Ik realiseer mij nu dat dat misschien ook de reden is waarom je niet met boven en onder kunt zappen in de KPN TV+ app. De onder en bovenknoppen hebben namelijk andere functies in de app. Maar de vraag staat wel uit. 

• Auteur
  • Topper
  • April 15, 2025

Hoi Arjan. Dank voor je reactie. Ik zit nog op versie 8.64.03; afgelopen maandag geïnstalleerd bij mijn overstap naar KPN. Ik begrijp uit de gedeelde link dat de uitrol hiervan loopt. Ik wacht even af wanneer ik kan updaten. Ik denk wel dat de extra functionaliteit een goede stap in de juiste richting is ;-)

• Auteur
  • Topper
  • April 15, 2025

Quick update. Ik heb de update zojuist geforceerd; stond in de queue te wachten (onduidelijk waarom overigens). Anyways...ik zie nu de minigids. Heel handig om mee te zappen. Eigenlijk beter (vind ik zelf) dan zappen op de ouderwetse manier. Nu kun je de minigids gebruiken om te bepalen of je echt wilt schakelen naar een andere zender. Thx!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ah, top dat de minigids goed voor jou werkt! Ik ben het met je eens dat het wel fijn werkt, vooral met een afstandsbediening zonder cijfers. En graag gedaan natuurlijk. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 18, 2025

Ik gebruik de app van Nvidia en kan mbv het toetsenbord snel zappen, de Mini Gids vind ik ook wel handig maar dan moet je wel scrollen.