Skip to main content

kan mijn processor intel(R) Celenor(R) cpu  N305 @ 1.60GHZ viaplay 

Snelheid is 80MBS

Via een PC downloaden we Viaplay niet dan openen we www.viaplay.com

Of bedoelt u content downloaden?

Dat kan blijkens de Viaplay site enkel op mobiele toestellen.

 


Mijn probleem op de laptop is dat als ik bijvoorbeeld f1 terug kijk hij steeds een seconde hapert en weer verder gaat


Dat zijn twee verschillende zaken, de 80 megabit per seconde (Mbit/s) is de doorvoer snelheid die je bij je Internetverbinding nodig hebt. Als je dat vertaalt dan heb je een internetverbinding nodig van 10 MB/s (Megabyte per seconde)  De 1.60 GHZ is de snelheid van de processor die in je pc zit. 


Klop de snelheid was voor aan te geven wat de laptop binnen krijgt, maar mijn vraag was of mijn prosessor goed genoeg hiervoor is omdat de laptop al wat ouder is een jaar of 4


Klop de snelheid was voor aan te geven wat de laptop binnen krijgt, maar mijn vraag was of mijn prosessor goed genoeg hiervoor is omdat de laptop al wat ouder is een jaar of 4

Ja hoor, moet die makkelijk redden.  ViaPlay heeft soms last van haperingen. Hoe snel is de internet verbinding waarmee je kijkt?


Ik heb net met kpn aan de lijn gehangen en die zijden dat de snelheid goed was maar op de laptop hapert hij


En heb trouwens de laptop met de kabel verbonden


Even als kleine test, als je op een ander apparaat gaat kijken, ervaar jij dan ook haperingen? 


Op mijn telefoon heb ik geen haperingen.


Mijn probleem op de laptop is dat als ik bijvoorbeeld f1 terug kijk hij steeds een seconde hapert en weer verder gaat

Het probleem is dus met terugkijken niet met direct kijken? Via welke webbrowser  kijkt u, mogelijk werkt het via een andere browser soepeler. Het haperen kan door meerdere factoren worden veroorzaakt.

 


Klopt direct kijk ik op 225 het gaat om het terugkijken


Een Celeron N CPU is een hele trage processor. Dat is voor een low-powered device zoals een netbook. Ik heb er ooit ook een gehad en dat was echt een ramp. Het zou mij niets verbazen als deze inderdaad te traag is.

Wat je kunt proberen is om alle (maar dan ook echt alle) achtergrond applicaties af te sluiten voordat je gaat kijken. Ook je virusscanner en firewall. En in een enkel browser venster de website openen, en geen enkel ander browser-venster of browser-tabblad open te hebben. Zorg ook dat je drivers allemaal geupdate zijn. Voor het streamen van video wordt vooral je grafische kaart gebruikt, dus het updaten van die drivers kan uitmaken.

Ik zou overigens niet te lang zonder virusscanner en firewall kijken. Alleen even om te kijken of het dan wel goed gaat. Je zet dan namelijk belangrijke beveiliging uit en dat is nooit een goed idee.


Oke bedankt ik ga het proberen


En werkt het dan wel goed @Maurice wintjens? Want je kijkt via ITV Online toch? Niet via de ViaPlay site?

En kan je alle andere programma's wel goed terugkijken. Of is het puur de F1?


Ik kijk voa de site.

Gr Maurice 


Werken andere streamingsdiensten wel goed? Youtube, Netflix, ITV Online etc.? 

Zo ja, dan ligt het aan ViaPlay. Anders is het of de internetsnelheid of de pc die gewoon het streamen niet aankan.