Skip to main content

Ik heb KPN glasvezel Internet. en een experia V8 modem

Ik kan niet inloggen op Viaplay. Ik heb een Viaplay abonnement via Ziggo. Sinds kort lukt het mij niet meer om in te loggen.

Probleem gemeld bij Viaplay. Zij geven aan dat het account juist geregistreerd is en er aan hun kant geen problemen geconstateerd zijn.

Probleem gemeld bij Ziggo. Zij geven aan dat in hun administratie alles goed staat en er geen problemen bekend zijn.

Op advies van Ziggo geprobeerd om buiten het KPN netwerk om in te loggen op Viaplay. Ik heb dat gedaan via mijn mobiele dat-provider Tele2. Nu werkt alles wel.

Ik dacht even dat mijn KPN-ip adres misschien geblacklist is. Dus heb ik het via een VPN geprobeerd. Lukt echter ook niet. Mijn voorlopige conclusie is dus dat er iets fout zit in het KPN netwerk. Heeft iemand dezelfde ervaring of een andere oplossing? Via Tele2 kijken wordt mij te kostbaar en natuurlijk moet het ook gewoon via mijn KPN Wifi werken.

 

@Jos Beukers bijzonder dat je niet kan inloggen op Viaplay. Ik zou niet 1,2,3 weten hoe dit komt, maar ik zie dat je nog een V8 Experiabox hebt. Deze is al wat oud. Wanneer je de WIFI manager bezoekt dan zal deze waarschijnlijk vertellen dat je een nieuwer modem kan krijgen. 
 

Heb je KPN Veilig op je computer geïnstalleerd. Wellicht eventjes uit zetten. 


Bedankt voor de tip. Het blijkt dat KPN inderdaad een V12 voorstelt. Die heb ik dus aangevraagd. Hopelijk brengt ons dat verder.


Omdat ik graag vanavond Manchester United - Liverpool wil kijken heb ik een work-arround gevonden.

Ik gebruik mijn iPhone als mobiele hotspot. Ik schakel daarbij Wifi op de iPhone uit en gebruik dus mobiele data. Ik koppel mijn pc via een usb verbinding met de iPhone en activeer deze als tweede netwerk. Op de PC onderbreek ik nu de actieve Wifi verbinding. Vervolgens open ik Edge en ga naar Viaplay.com. Ik kan nu inloggen omdat dit nu via het Tele2 netwerk gaat. Een maal ingelogd maak ik nu weer een Wifi verbinding op mijn PC via de KPN router en ontkoppel ik mijn iPhone weer. Viaplay blijft nu gewoon werken. 

Het probleem met het KPN netwerk beperkt zich dus tot het inloggen op Viaplay.

Ik kan vanavond voetbal kijken en hoop dat het nieuwe modem het probleem oplost. Ik laat nog weten of dat gelukt is.


Ik heb inmiddels het nieuwe modem V12 ontvangen en geïnstalleerd. Viaplay werkt weer naar behoren..


Te vroeg gejuicht. Viaplay werkt weer niet via mijn KPN glasvezel verbinding. Melding “er is iets misgegaan”. Zit nu weer op mijn mobiel naar Leicester-Man united te kijken. De tele2 verbinding doet het dus wel.

Het merkwaardige is dat als ik nadat de stream gestart is en ik daarna KPN Wifi weer activeer de stream wel probleemloos door blijft draaien.

zijn er nog andere oorzaken te bedenken? Ben ik de enige die dit heeft? Zou het aan het ip-adres kunnen liggen? Blacklisted o.i.d? Hoe kom ik daar achter?


Het blijkt dat mijn ip-adres geregistreerd staat bij Spamhaus. De info op die site:

Please don’t be alarmed! We understand finding your IP address or domain on a blocklist can be worrying. This website will give you information about why you are listed, and what you can do to ensure you don’t get listed again.

Where it is possible to request removal, we will help you through the process. However, if your IP is listed on the Spamhaus Blocklist (SBL), removal can only be requested by your Internet Service Provider (ISP).
 

Mijn isp is dus KPN maar hoe krijg ik dat dan opgelost?