Skip to main content

In de KPN iTV app krijg ik geen 'streamings-symbool' te zien op mijn telefoon. Hierdoor kan ik niet naar mijn Chromecast (Google v3) op mijn televisie streamen. Bij andere apps als Youtube en Netflix werkt het wel. Ik ben ook met hetzelfde Wifi netwerk verbonden. Ik heb de Chromecast al opnieuw in de HDMI port gedaan en ook al een keer opnieuw de KPN iTV app gedownload. Toch is het probleem nog niet opgelost.

 

Hoe kan ik dit oplossen?

Wat voor telefoon heb je ?


Wat voor telefoon heb je ?

Oneplus 6


Heeft de Chromecast wel netjes een wifi verbinding?

Onderstaand een screenshot van de TV+ app op mijn OnePlus 5T.

Google TV is een Chromecast Google TV.

Tuinkamer is een TV+ Box.

Woonkamer is een Sony Android TV.


Wat vreemd @glengers. Ik kan dit ook niet helemaal plaatsen. Is het nog gelukt? Is het toestel verder ook up-to-date qua Android?  


Zelfde probleem met de nieuwe itv app. Alles al geprobeerd maar cast mogelijkheden heeft deze app gewoon niet en is daarmee nutteloos.


Zelfde probleem met de nieuwe itv app. Alles al geprobeerd maar cast mogelijkheden heeft deze app gewoon niet en is daarmee nutteloos.

Jij gebruikt waarschijnlijk een iPhone of iPad, klopt dat?


Nee Samsung met android


Heeft altijd goed gewerkt tot de laatste update


Nee Samsung met android

Welke versie van Android staat daar op?


Android 14 versie 6.0


Ik ervaar geen problemen met casten op mijn tablet met Android 13.


Tja, ik ook niet met de oude situatie.

Helaas is het vaak zo met een update dat vaak allerlei problemen ontstaan


Helaas is het vaak zo met een update dat vaak allerlei problemen ontstaan

Die ervaring heb ik niet. De TV+ app doet het op mijn apparaten eigenlijk prima.


Hier precies hetzelfde. 

Op een samsung s8+, ja ja een oudje maar werkt het wel. Op een A54 werkt het ook maar met de nieuwe A55 werkt het streamen vanuit de kpn tv+ totaal niet. 

Terwijl YouTube wel streamt.

Raraaaaa wat kan het zijn?

Voor de volledigheid Android 14 versie 6.1


Binnenkort wordt versie 08.47.00 uitgerold en die bevat fixes t.a.v. het casten naar een (ingebouwde) Chromecast. Ik hoop dat die versie jouw issue zal tackelen.


@wjb ik hoop het van harte want dit is wel jammer


@wjb ik ben er toch even mee verder gegaan en kom nu tot het volgende.
Thuis in de KPN wifi omgeving doet het streamen van KPN Itv het wel naar de TV maar als ik elders ben en ik wil streamen via een andere wifi, mijn “eigen” wifi middels hotspot of via mobiele data dan werkt het streamen dus niet.
Enig idee waar hem dat in kan zitten?


Even geduldig wachten op versie 08.47.00.


Update is geweest, maar geen mogelijkheid om via je iPad te streamen naar de chromecast. Enkel Appletv is zichtbaar als mogelijkheid.


Update is geweest, maar geen mogelijkheid om via je iPad te streamen naar de chromecast. Enkel Appletv is zichtbaar als mogelijkheid.

Vreemd, er worden geen issues met casten naar een Chromecast met iOS (op iPads en iPhones) gemeld sinds de laatste reguliere update 8.47.01 van de TV+-app.


Update is geweest, maar geen mogelijkheid om via je iPad te streamen naar de chromecast. Enkel Appletv is zichtbaar als mogelijkheid.

Vreemd, er worden geen issues met casten naar een Chromecast met iOS (op iPads en iPhones) gemeld sinds de laatste reguliere update 8.47.01 van de TV+-app.

Er is geen mogelijkheid om naar de chromecast te streamen. Dit was voorheen niet het geval, bij de vorige app. Ik kan wel streamen via bijv de apps van Netflix, Ziggo.  


De app is ook up-to-date @R-1 ? Ik heb een aantal zaken getest en bij mij functioneert de app in combinatie met een Chromecast wel.

  1. Zijn beide apparaten verbonden met hetzelfde netwerk?
  2. Er is niet iets van een VPN of adblocker oid actief op jouw iPad?

De app is ook up-to-date @R-1 ? Ik heb een aantal zaken getest en bij mij functioneert de app in combinatie met een Chromecast wel.

  1. Zijn beide apparaten verbonden met hetzelfde netwerk?
  2. Er is niet iets van een VPN of adblocker oid actief op jouw iPad?

Dank Remco voor je reactie. Zowel de Ipad als de tablet heeft versie 08.47.01, zitten op hetzelfde netwerk als de chromecast en er is geen vpn verbinding actief oid. 


Dan durf ik niet te zeggen waar het dan precies misgaat. Je kan nog even kijken of er een update voor de Chromecast beschikbaar is.