Skip to main content

Vanaf a.s zondag 1 januari kun je de programma's niet zien, dus ook niet op opnemen zetten.

Hallo @Fransdob1955 hoe kom je aan die wetenschap, heb je daar een bron voor.

Ik las wel elders binnen dit forum dat ingeplande opnamen die ook over de jaarwisseling heen getild worden, vanaf 1-1--2023 opnieuw ingesteld moeten worden, bedoel je dat soms?

 


JanD nee dat bedoel ik niet, het scherm is gewoon zwart. Lopende opnames zullen doorlopen neem ik aan. Maar op mijn computer in de app zie ik na 1 januari niets meer.


App? Op de computer is het alleen met de website in browsers beschikbaar.

Hier de gids van 2 januari. Hier gevuld.

https://tv.kpn.com/tv-gids?dayFilter=%5B%7B%22name%22%3A%22Maandag+2+januari%22%2C%22data%22%3A4%2C%22gaLabel%22%3A%224%22%7D%5D


PeterG, op android en IOS is een app beschikbaar, deze zijn na 31 december zwart.


@Fransdob1955

Op mijn IPhone kan ik nu in de TV-app van KPN de gids raadplegen t/m 4 januari 2023. Geen probleem. 
 

Linksbovenin klikken en dan naar beneden scrollen. 


PeterG, op android en IOS is een app beschikbaar, deze zijn na 31 december zwart.

Je had het over je computer hoor.

En ook op mijn Android telefoon is er gewoon programmering te zien op de eerste dagen van 2023.


Op beide samungs werkt het niet, op mijn oppo wel. Wat kan het wezen?

 

 


Dan ligt het aan de telefoons. Ik heb wat minder verstand van Android, maar mogelijk wordt gebruik gemaakt van een andere Android-versie? Updates uitgevoerd? 


Beiden zijn UP to date.


Apps wel eens helemaal gesloten door linksonder op de ||| te klikken en vervolgens [alle sluiten] te gebruiken?


Ook dat, dat doe ik zelfs vaker per dag nl als ik mijn tablet weg leg.


Dan kan kan ik het zomaar niet verklaren. Op mijn Samsung A40 (uit 2020) krijg ik wel gidsgegevens vanaf 1 januari. In de app. Maar ook in de browser. Naast de app in mijn telefoon gebruik ik iTV ook regelmatig via de browser (Google Chrome) van de telefoon.

Het makkelijkst is overigens opnames instellen via de ontvanger. Dus dat doe ik hier het vaakst.

App al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?


@PeterG ook dit werkte niet. Ik heb verwijderd, opnieuw samsung opgestart, weer geïnstalleerd.  Nog steeds alles zwart na 31 december..


Ik neem aan dat je Samsung telefoons nog niet zo oud zijn. De mijne (A40) is van 2020. Met nu Android 11, UI 3.1

Kpn tv app versie 7.6

Zowel via app als website tv.kpn.com hier gevulde gids.

Heb je op je telefoon al via de website gecheckt? 


Mijn tablet zijn van respectievelijk 2019 en 2022. Hebben Android 11 en 12. Dus moderne apparaten. Het vreemde is dat de schermen stoppen na de 31e. Mijn oppo heeft ook Android 11. Dus snap ik het niet. Ook via de browsers doen hetzelfde na de 31e zwart.


Heel gek. Kan jij hier iets mee @TijtheMan ?


App versie us ook 7.6. Ik dacht eerst aan virusscanner maar dat kon ook niet omdat hij het altijd gedaan heeft.


Jeetje, wat bijzonder. Nee, ik kan hier zelf vrij weinig mee @PeterG. Behalve dat wat eigenlijk al geprobeerd is… 

Ik kan met de info zover beschikbaar niet anders dan tot dezelfde conclusie komen als @Noordzee.

Hier ook op een S20, Tab3, web en een iPhone8 geen issues met de gidsgegevens van het nieuwe jaar.

Enige brainfarts die ik nog heb (maar waarvan het een schot in het luchtledige betreft) is dat er wellicht tijdsinstelling technisch op de beide apparaten nog iets triggered/beperkt? Iets met tijdzone en/of automatisch klok van volgen. En de andere zou VPN gerelateerd zijn?

De collega’s die ik normaal gesproken zou porren zijn te vinden op @TV Apps Team . Maar geen idee of deze dit jaar nog toekomen aan reageren...


VPN gebruik ik niet en de apparaten hebben de juiste tijd (automatisch)


Frans ik kwam dit topic tegen en ik was even nieuwsgierig of je dit opgelost hebt gekregen. Werkt het inmiddels ook weer op de Samsung?


Remco, het probleem heeft zich weliswaar opgelost, direct na de jaarwissel deed het op beide samsungs (verschillende typen) weer.wel vreemd is dat dezelfde versies android verschillend reageren. Mijn Oppo heeft hetzelfde android versie als een van de samsungs. Maar toch bedankt voor je vraag wellicht kan er volgend jaar wat aan gedaan worden.


@Fransdob1955 Dat is inderdaad vreemd en ik kan dit ook niet direct plaatsen Frans. Ik zal dit doorgeven. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit terug te koppelen en post gerust nog eens topic als we iets voor je kunnen doen.