Skip to main content

Ik heb sinds een paar jaar een Spotify abonnement via KPN. Nu heb ik een paar maanden terug mijn KPN abonnement opgezegd (inclusief Spotify). Ik begreep toen dat mijn Spotify abonnement nog een maandje zou doorlopen en dat ik daarna zelf een nieuw abonnement kon aanvragen via Spotify. Nu een paar maanden verder begrijp ik van de klantenservice van Spotify dat mijn account nog gaat via KPN (al kunnen ze niet zien of er wordt betaald). En dat ik pas een nieuw abonnement kan aanmaken zodra deze door KPN is opgezegd. Van de klantenservice van KPN begrijp ik dat het abonnement niet te vinden of op te zeggen is, omdat ik geen klant meer ben. Ze kunnen ook niet zien of het wordt betaald of niet.

Is het op de een of andere manier mogelijk om mijn account nog om te zetten naar Free, zodat ik een nieuw abonnement kan afsluiten? 

 

Waarom zou u überhaupt willen? U heeft het nu gratis... toch?


Waarom zou u überhaupt willen? U heeft het nu gratis... toch?

Klopt ik betaal nu niets. Maar ik vind het een prima bedrag per maand en ik wil er niet achteraf een factuur of aanmaning voor ontvangen!


Hi @vraagoverspotify en welkom op het forum! 

Gek dat dit gebeurd is en ik snap dat je voorzichtig bent wat betreft een aanmaning of erg dure factuur. Dit zullen we niet doen, het is onze verantwoordelijkheid om dit goed te registreren. Wanneer dat niet gebeurt is dit een foutje van de ‘bank’ in jouw voordeel. 🙂

Je kunt het immers alleen via ons opzeggen, dat lukt niet want je hebt geen abonnement meer, dus dan houdt het op. We ruimen de accounts eens in de zoveel tijd op, dus de kans bestaat dat je ineens wel merkt dat het account Free is geworden, maar dan kun je tegen die tijd altijd weer een abonnement afsluiten.