Skip to main content
Beantwoord

Kan Spotify Premium niet omzetten naar Family

• May 22, 2025
  • 4 reacties
  • 36 keer bekeken

Mijn premium account veranderd niet in spotify free waardoor ik deze niet om kan zetten naar spotify family. Opgezegd op 12 mei. Hoelang duurt dit normaliter na opzeggen spotify premium? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Paulw85 ,

Dat omzetten kan wel tot één maand duren. Je moet namelijk eerst de lopende (maandelijkse) contractperiode uitzitten. 

bron: 

Let op! Het kan tot een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

Je betaalt per gebruiksperiode van 30 dagen. Wijzigingen gaan daarom pas in per de eerst volgende gebruiksperiode.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 22, 2025

Hallo ​@Paulw85 ,

Dat omzetten kan wel tot één maand duren. Je moet namelijk eerst de lopende (maandelijkse) contractperiode uitzitten. 

bron: 

Let op! Het kan tot een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

Je betaalt per gebruiksperiode van 30 dagen. Wijzigingen gaan daarom pas in per de eerst volgende gebruiksperiode.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2025

Waar kan ik checken tot wanneer mijn contractperiode loopt?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 22, 2025

Waar kan ik checken tot wanneer mijn contractperiode loopt?

Hoe lang loopt mijn Spotify abonnement?

Je hebt een minimale looptijd van één maand. Daarna kun je jouw Spotify abonnement maandelijks aanpassen (wijzigen of opzeggen). Je betaalt per gebruiksperiode van 30 dagen. Wijzigingen gaan daarom pas in per de eerst volgende gebruiksperiode. Je kunt in je accountgegevens op spotify.com of op de Spotify account pagina zien wanneer de volgende maand weer start.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Paulw85. Welkom op de community! Bedankt voor je vraag en fijn dat ​@Noordzee  je al heeft geholpen!

Het klopt dat na het opzeggen van Spotify Premium het meestal tot het einde van je betaalde periode duurt voordat je account teruggaat naar Spotify Free. Dit kan soms enkele dagen na de opzegdatum zijn. Als het langer duurt, kan het helpen om even uit te loggen en weer in te loggen of de app te updaten.

Mocht het probleem aanhouden, dan kun je het beste contact opnemen met de Spotify klantenservice. Zij kunnen precies zien wat er aan de hand is met je account.