Skip to main content

Ik heb de app ook en heb dit getracht te streamen/casten maar dan heb ik wel geluid maar geen beeld. Hoe kan dat dan ? 

 

Ik stream normaal altijd beeld en geluid zo bijv de Streamers en andere concerten maar dit werkt niet.

 

Wie heeft de oplossing, welk programma moet ik daarvoor hebben dan ? 

Nu heb ik miracast en de cast die standaard op mijn nokia zit.

 

Dank alvast

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt morigineel topic]

Ik heb de app ook en heb dit getracht te streamen/casten maar dan heb ik wel geluid maar geen beeld. Hoe kan dat dan ? 

 

Ik stream normaal altijd beeld en geluid zo bijv de Streamers en andere concerten maar dit werkt niet.

 

Wie heeft de oplossing, welk programma moet ik daarvoor hebben dan ? 

Nu heb ik miracast en de cast die standaard op mijn nokia zit.

 

Dank alvast

 

Waarom maak je geen eigen topic aan?

 

Hoe cast jij?

Met de Chromecast? (minicast op Nokia zegt mij helemaal niets).

Zet de app op de SmartPhone eens uit of verwijder hem.

Zet hem daarna weer aan of installeer hem opnieuw.

Wil wel eens helpen. 

 

Verder s.v.p. via een eigen topic, deze topic gaat heel ergens anders over.:wink:


@FHVL 

Via Miracast gaat het niet werken. Dat is een nogal ver(oude)rde techniek. Deze heeft onvoldoende beveiliging en wordt ook veelal niet meer ondersteund. Ook niet door Viaplay.

Je zult een chromecast moeten gebruiken ( danwel aanschaffen ) om Viaplay, en veel andere apps, te kunnen casten op je televisie.


@FHVL

Via Miracast gaat het niet werken. Dat is een nogal ver(oude)rde techniek. Deze heeft onvoldoende beveiliging en wordt ook veelal niet meer ondersteund. Ook niet door Viaplay.

Je zult een chromecast moeten gebruiken ( danwel aanschaffen ) om Viaplay, en veel andere apps, te kunnen casten op je televisie.

 

“off topic” 

Hoi @PeterG 

Ik kende het niet, maar dit moet ik zien met hetzelfde probleem als “oude” smart tv's.

Wel erg jammer, dat fabrikanten erg kort producten ondersteunen. :wink:

Bijvoorbeeld:  Een Smart TV met LED achtergrondverlichting gaat makkelijk 15 jaar of langer mee. 

“off topic”


@FHVL

Via Miracast gaat het niet werken. Dat is een nogal ver(oude)rde techniek. Deze heeft onvoldoende beveiliging en wordt ook veelal niet meer ondersteund. Ook niet door Viaplay.

Je zult een chromecast moeten gebruiken ( danwel aanschaffen ) om Viaplay, en veel andere apps, te kunnen casten op je televisie.

Peter dank je, ik heb maar een Chromecast aangeschaft vandaag, gaan we daar mee aan de slag, 

 


Ik schreef: Via Miracast…….

Jij schreef: Ik kende het niet…..

@joop2011 . Ik heb de '’oude'’ Sony van mijn moeder, een FHD uit 2018 met Miracast. Ook mijn BRD-speler heeft het aan boord. 2 x dus hier. Heb uiteraard ook een Chromecast 3 in huis hoor. :) 

En in de woonkamer staan een moderne Smart-tv. Ook '’al weer'’ van oktober 2019. Maar hoop dat de apps het nog wel een jaar of 3 doen. Anders maar die Chromecast. 


Ik schreef: Via Miracast…….

Jij schreef: Ik kende het niet…..

@joop2011 . Ik heb de '’oude'’ Sony van mijn moeder, een FHD uit 2018 met Miracast. Ook mijn BRD-speler heeft het aan boord. 2 x dus hier. Heb uiteraard ook een Chromecast 3 in huis hoor. :) 

En in de woonkamer staan een moderne Smart-tv. Ook '’al weer'’ van oktober 2019. Maar hoop dat de apps het nog wel een jaar of 3 doen. Anders maar die Chromecast. 

Miracast is gewoon een actueel protocol voor draadloze monitoren.

Het wordt gebruikt voor screenmirroring.


Iedereen bedankt, de chromecast werkt naar behoren inmiddels, topic kan dicht 

 

 


Chromecast is veel lastiger te installeren dan miracast. Dat is plug and play. Waarschijnlijk weer iets om consumenten op kosten te jagen. Miracast kost een Europees of 5 en Chromecast 40,-. Ik heb een Chromecast gehad, maar kreeg hem (waarschijnlijk digibeet) niet geïnstalleerd. Miracast in tv, tv aan en screenmirroring aan en klaar. Alles doet 't, behalve Viaplay

 


Ik had vandaag hetzelfde probleem. We hebben de Viaplay app draaien op een Sony Android tv. Vandaag gaf de app keurig de menu's weer na het inloggen, echter bij afspelen van willekeurige content bleef het beeld zwart. Gek genoeg wel geluid en ondertitels te zien…

 

Oplossing was uiteindelijk de tv opnieuw op te starten, twee minuten stroomloos maken zal denk ik ook prima werken. 

Dit probleem had ik nog nooit eerder gehad met welke app dan ook. Denk dat het aan Viaplay ligt.