Skip to main content

Ik zit op mijn vakantie adres en wil f 1 kijken. Maar ik kan viaplay vanuit hier niet activeren?.

Halllo @Ronaldwijburg ,

Dat kan kloppen. Je kunt Viaplay alleen vanaf jouw thuisadres activeren.

Tip : Kijk via de TV-app in de herhaling vanaf 22.20 naar de reguliere zender Viaplay TV. Ze zijn vandaag toch al gefinisht.   

 

bron : 

Let op: activeren en beheren kan alleen vanaf je thuisverbinding! Zet ook je VPN uit.

Tip: het activeren van Viaplay doe je het beste op je pc, laptop of mac.


Maar dat vind ik onzin. Waarom  kan ik niet activeren vanaf mijn ipad in spanje? Kpn moet gewoon beter zijn best doen.


Maar dat vind ik onzin. Waarom  kan ik niet activeren vanaf mijn ipad in spanje? Kpn moet gewoon beter zijn best doen.

Het zou kunnen wezen dat KPN daar helemaal niets aan kan doen. Dat viaplay de oorzaak is van deze beperking. 

En anders heeft KPN dat expres gedaan om fraude te voorkomen denk ik. Kwaadwillenden die MijnKPN accounts hacken en vervolgens op kosten van een ander allerlei streamingsdiensten activeren. Dat word hiermee voorkomen. 


Maar dat vind ik onzin. Waarom  kan ik niet activeren vanaf mijn ipad in spanje? Kpn moet gewoon beter zijn best doen.

Dit is expres zo gedaan, alle entertainment diensten moet je vanaf je huis adres op je thuis internet aansluiting activeren. Ik gok om fraude te voorkomen, maar weet het niet zeker. Je kan dit enkel omzeilen als je een VPN verbinding naar je huis adres hebt.


Maar dat vind ik onzin. Waarom  kan ik niet activeren vanaf mijn ipad in spanje? Kpn moet gewoon beter zijn best doen.

Alle streamingdiensten willen dat we dit vanaf het huis adres doen. Dat heeft met de regelgeving betreffende content portabiliteit te maken. Kortom hier staat KPN volledig buiten.

 

Een dienst moet zeker weten dat de klant woonachtig is in de EU en in welke lidstaat.

Deze vereiste is gelukkig nagenoeg het makkelijkste vergeleken met andere opties die hier worden genoemd.

 

Viaplay heeft bij mijn weten geen distributie rechten voor Spanje ze moeten dus wel zeker weten dat u tijdelijk buiten het eigen land recht heeft op toegang.


Spanje?

Een Nederlands abonnement op Viaplay buiten kpn om kun je ook alleen vanaf een Nederlandse aansluiting activeren. Controle voor Viaplay uiteraard. 

Viaplay via kpn kun je alleen via je huisadres activeren. Controle voor kpn dat jij het bent. 

Met Netflix is dat in het verleden vreselijk misgegaan. 

Eenmaal een account kun je dat dan weer wel gebruiken in de EU.

Alles wordt uitgezonden via kanaal 19 van de KPN TV app. Dat was sbs9 maar John de Mol heeft daar nu Viaplay TV. Kwalificatie en race worden wel enkele uren later uitgezonden. 


neem vpn er bij en je zit altijd in nederland


Reageer