Skip to main content

Krijg alleen nog maar het “testbeeld” . Heb het gisteren aangezet. Maar nog niks.

Krijg alleen nog maar het “testbeeld” . Heb het gisteren aangezet. Maar nog niks.

Ja, wat had u anders verwacht? Er word nu toch niet geracet? 


Krijg alleen nog maar het “testbeeld” . Heb het gisteren aangezet. Maar nog niks.

 

Zaterdag 19 maart en zondag 20 maart kan je de eerste formule 1 op kanaal 225 zien als je het ViaPlay abonnement via KPN hebt afgenomen.

 

Als er geen F1 is, dan is er ook niets op kanaal 225 te zien.

 

Rest via de app van ViaPlay

Het is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst. 


Krijg alleen nog maar het “testbeeld” . Heb het gisteren aangezet. Maar nog niks.

 

“Het is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst”

waarom kan ik dan Netflix wel altijd via mijn tv kijken als ik een abonnement heb en Viaplay niet. En komt dat nog dan?

 


Krijg alleen nog maar het “testbeeld” . Heb het gisteren aangezet. Maar nog niks.

 

“Het is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst”

waarom kan ik dan Netflix wel altijd via mijn tv kijken als ik een abonnement heb en Viaplay niet. En komt dat nog dan?

 

 

Omdat de app van Netflix op de KPN tv decoder zit.

Via kanaal 200 kan je dan naar de app van Netflix gaan.

Dat gaat net zoals bij de Smart tv dan verder via internet. (streamingdienst).

TV zenders werken op een andere manier. IPTV (zie hier)

 

De app van ViaPlay en Disney+ zitten (nog) niet op de KPN tv decoder.

 

P.S.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de app van de Smart tv (zoals ik al vaker heb vermeld, echt nooit problemen). 


Hoi @Piet2016 

.. omdat van Viaplay de app nog niet beschikbaar is in de kpn-ontvanger.

Van Netflix is wel de app aanwezig.

De kpn box is maar heel beperkt met apps. Ook bv Disney+, Discovery+, Rakuten, NPOstart/plus, RTL XL, KIJK zijn er niet.

Er is via 225 een tijdelijk (!) kanaal om tot die tijd evt. capaciteitsproblemen bij Viaplay met het aantal kijkers naar Formule 1 op te vangen. Dat kanaal is dus pas 19 en 20 maart in gebruik.

Voor al het overige aanbod, en ook de VT op vrijdag, dien je te kijken via één van de vele andere mogelijkheden.

Via je smart-tv. Via je smartphone, tablet of laptop ( http://viaplay.nl ); chromecast wordt ondersteund.

De verwachting, maar pin me er niet op vast, is dat medio augustus ook de Viaplay-app in de ontvanger aanwezig zal zijn.


Als aanvulling.

 

Dus alleen op de zaterdag en zondag kan je de F1 op kanaal 225 kijken als je het ViaPlay abonnement bij KPN hebt afgesloten.

Dit is tot 1 augustus. 

Overige via de app. van o.a. de Smart TV, etc. 


Ik zie geen testbeeld op 225, maar nog steeds dit

 


Dus na 1 augustus is viaplay niet (nooit) meer beschikbaar op t.v?


Dus na 1 augustus is viaplay niet (nooit) meer beschikbaar op t.v?

Niet als lineair kanaal. Uiteraard wel als streaming dienst via de Viaplay app op jouw televisie, telefoon of tablet die je vervolgens kunt casten.

Of en zo ja wanneer, er een Viaplay app zal komen op.de TV ontvanger blijft de vraag. 


Het is veel mensen blijkbaar (nog) niet duidelijk dat het een streamingdienst is.

 


Dus na 1 augustus is viaplay niet (nooit) meer beschikbaar op t.v?

 

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

ViaPlay is geen zender.

 

Kanaal 225 bij KPN en kanaal 200 bij Ziggo zijn er omdat ViaPlay verwacht dat de date veel te hoog is tijdens F1. 

Dit wil ViaPlay eerst goed in kaart brengen en na 1 augustus verwachten ze dat het probleem er niet meer is.

Daarom heeft ViaPlay een contract met KPN, Ziggo, etc. afgesloten dat zij op een vast kanaal alleen op za. en zo. tijdens de F1 tot 1 augustus de F1 mogen uitzenden. 

Dus alleen de F1 op za. en zo.

Daarna verder via de app van ViaPlay, net zoals Netflix, Disney+, etc. 


Nou is niks op 225  hoor  vandaag gewoon test beeld 


Gewoon de TV ontvanger opnieuw opstarten en dan is dat probleem weg.


Nou is niks op 225  hoor  vandaag gewoon test beeld 

 

Inderdaad, even met de aan/uit schakelaar achterop de spanning (in de volksmond stroom) er voor 2 minuten af halen en daarna weer aanzetten en laten opstarten. 


Ik ben denk ik een van de velen, maar wat een drama is dit zeg.

bij abonnementen overzicht is ViaPlay wal geactiveerd

op kanaal 225 de melding dat je via 225 kan kijken, .

Wordt dus ergens niet niet geactiveerd.

herstart decoder heeft niet geholpen

Streamen is niet om naar te kijken met de haperingen en barslechte kwaliteit 

Gaat dit voor morgen ooit nog goedkomen?


Ik probeer ook al een week lang Via Play te activeren maar zelfs vandaag 19 Maart geen beeld of iets wat met F1 te maken heeft?

Waar gaat het fout in Mijn KPN?


Gisteren ook Viaplay via KPN aangeschaft maar vandaag, zaterdag 19mrt was er niets te zien op kanaal 225…. Moet wel snel goed komen anders maar overstappen naar F1tv


Bizar slecht dit. Ik betaal (als langdurige klant) 9,99 per maand en kpn/viaplay beloften worden pas over een half jaar nagekomen. Not amused


Bizar slecht dit. Ik betaal (als langdurige klant) 9,99 per maand en kpn/viaplay beloften worden pas over een half jaar nagekomen. Not amused

 

Wat bedoel je? 


Geen idee wat het is. Alles is geactiveerd (app doet het gewoon) maar de tvontvanger laat hem geen van beide dagen zien. hij is nu al 5 keer herstart en alle updates zijn geïnstalleerd maar geeft geen oplossing. Ik krijg viaplay xtra op kanaal 225 ook niet in de zenderlijst te zien. 


Geen idee wat het is. Alles is geactiveerd (app doet het gewoon) maar de tv ontvanger laat hem geen van beide dagen zien. hij is nu al 5 keer herstart en alle updates zijn geïnstalleerd maar geeft geen oplossing. Ik krijg viaplay xtra op kanaal 225 ook niet in de zenderlijst te zien. 

 

Ga naar het menu van de KPN tv decoder en kijk of hij op verborgen staat.

Zo ja, geef hem dan vrij.

 

Welke KPN tv decoder heb je? 


Geen idee wat het is. Alles is geactiveerd (app doet het gewoon) maar de tv ontvanger laat hem geen van beide dagen zien. hij is nu al 5 keer herstart en alle updates zijn geïnstalleerd maar geeft geen oplossing. Ik krijg viaplay xtra op kanaal 225 ook niet in de zenderlijst te zien. 

 

Ga naar het menu van de KPN tv decoder en kijk of hij op verborgen staat.

Zo ja, geef hem dan vrij.

 

Welke KPN tv decoder heb je? 

Bij verborgen staat hij niet (daar had ik ookal gekeken)

ik heb de arris vip5202


Geen idee wat het is. Alles is geactiveerd (app doet het gewoon) maar de tv ontvanger laat hem geen van beide dagen zien. hij is nu al 5 keer herstart en alle updates zijn geïnstalleerd maar geeft geen oplossing. Ik krijg viaplay xtra op kanaal 225 ook niet in de zenderlijst te zien. 

 

Ga naar het menu van de KPN tv decoder en kijk of hij op verborgen staat.

Zo ja, geef hem dan vrij.

 

Welke KPN tv decoder heb je? 

Bij verborgen staat hij niet (daar had ik ook al gekeken)

ik heb de arris vip5202

 

Ik ga ervan uit dat je het abonnement via KPN hebt afgesloten.

Zoals je weet, werkt kanaal 225 alleen dan.

 

Vul je gegevens zo compleet mogelijk in, in je account van dit forum.

Dan kan een moderator (medewerker KPN) ernaar  kijken en er op terug komen.