Skip to main content

Kijken naar Disney of HBO op bekabelde TV 1 geeft storingen op bekabelde TV 2

  • 16 August 2024
  • 19 reacties
  • 88 keer bekeken

Als ik in de huiskamer kijk naar disney of HBO dan op de bekabelde TV dan hapert de bekabelde TV in onze slaapkamer telkens.

Dat is niet het geval als ik naar de 'normale’ kpn-kanalen kijk.

Wat bedoel je met “bekabelde tv1”?

 

Kijk je via de Smart tv of via een KPN tv ontvanger?

Indien via KPN tv ontvanger, welke heb je?

 

Wat zit er allemaal tussen? (wat zit er precies tussen de tv en / of KPN tv ontvanger en de Experiabox of Box12.

Een niet juiste switch of DVS kan voor dit soort problemen zorgen.


Hallo Joop,

 

'Met 'bekabeld’ bedoel ik dat ze een tv-ontvanger hebben die rechtstreeks vanaf de experiabox10 verbonden zijn met de tv 0ntvanger.

Het zijn allebei Arcadyan HMB2260 tv-ontvangers.


@JanHendrikS 

 

De Arcadyan HMB is een aardige KPN tv ontvanger.

Hij is ondertussen wel aardig op leeftijd.

Voor tv kijken is hij nog goed.

Maar streamingdiensten is het interne geheugen en processor veel te laag en te klein.

 

Opties:

  1. Bel gratis (morgen) 0800-0402) en zet je abonnement (als je contractvrij bent) om naar KPN tv+. Je krijgt dan de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en daar kan je perfect de streamingdiensten op kijken.
  2. Kijk de streamingdiensten via de app op de Smart tv (met de ab van de Smart tv)
  3. Gebruik een Chromecast om naar de streamingdiensten te kijken. 

 


Wat is de snelheid van jouw Internetverbinding?


@JanHendrikS 

Eventueel je echte download doorgeven.

Die kan je het beste meten met een bekabelde computer (laptop of desktop)

Zie hier de link om de snelheid te kunnen meten.


Welkom op de community @JanHendrikS, net als Joop en wjb ben ik ook benieuwd welke snelheid je haalt als je een speedtest doet. Disney+ en HBO gaan beiden ook via het internet, het kan zijn dat de snelheid niet heel hoog is en de streamingdiensten daarmee het merendeel van de snelheid opeisen. 


Hallo Joop, WJB en Jasper,

mijn downloadsnelheid is 184.8 mbps en de uploadsnelheid is 247.6 mbps.


Het zijn allebei Arcadyan HMB2260 tv-ontvangers.

Daar zit in ieder geval geen Disney+ op. Dus de normale tv zenders zult u via dit kastje kijken. Maar Disney+ niet. Dat zult u doen via de app op de smarttv. Klopt dat? Of gebruikt u chromecast? 

De HMB2260 is bekabeld aangesloten. Dat kan niet anders. Maar is de tv zelf dat ook? Gebruikt u dus een switch om het kastje en de tv beide bekabeld aangesloten te hebben? Of is de tv stiekem toch via WiFi verbonden? 


Die downloadsnelheid is prima, dat zal het niet zijn. De vragen van Nick zijn een goed vervolg om te bekijken.


Ik kijk disney via de app op mijn tv (ik weet niet ofdat via wifi is, ik het mijn tv ook met een ethernetkabel verbonden met mijn experian-kastje.

Mijn kpn-kastje is met een hdmi verbonden met mijn tv, dus niet via de wifi.


Ik kijk disney via de app op mijn tv (ik weet niet ofdat via wifi is, ik het mijn tv ook met een ethernetkabel verbonden met mijn experian-kastje.

Mijn kpn-kastje is met een hdmi verbonden met mijn tv, dus niet via de wifi.

Over een HDMI kabel gaat geen internet. Dus uw tv heeft geen internet via de HDMI kabel.

Als de tv niet echt zelf met een UTP kabel aangesloten is, dan zit die dus op WiFi. 


Als er geen netwerkkabel in het tv toestel zelf zit, zal die via Wifi verbonden zijn. De tv-ontvanger staat er in dit geval buiten omdat die, zoals Nick al zei, geen Disney+ app heeft. Als er geen netwerkkabel in de tv zit, zou je de netwerkkabel van de tv-ontvanger dan eens in het tv toestel kunnen doen en kijken hoe het dan gaat? Als het dan beter gaat kan je kijken naar het bekabeld aansluiten van de tv.


Mijn TV is rechtstreeks verbonden met mijn Experian-box via een ethernetkabel (misschien heet dat een UTB-kabel dat weet ik niet).

Ook mijn TV-ontvanger is met een ethernetkabel (UTB-kabel) rechtstreeks verbonden met de Experian-box.


Een UTP-kabel, netwerkkabel en ethernetkabel zijn verschillende termen voor hetzelfde 😉

Beide apparaten zijn met een kabel aangesloten dus, en dat geldt voor zowel de woonkamer als de slaapkamer? Zoals je het beschrijft klinkt het goed, maar toch gaat er iets niet soepel. Sinds wanneer heb je dit? Is er iets veranderd waarna dit is begonnen?


Niets gewijzigd, maar ik heb pas sinds kort Disney+

En ja, zowel slaapkamer als kamer zijn aangesloten op een kabel.


Gebeurt dit alleen als je kijkt via de tv's, of kan het ook optreden als je bijvoorbeeld via een mobiele telefoon, tablet of pc kijkt?

Dit is een lastige, waarbij het moeilijk te vinden lijkt wat er gebeurt. Het kan misschien ook makkelijker zijn om ons te bellen (0800-0402), zodat er sneller met je meegekeken kan worden.


Alleen als ik kijk via de tv. Als ik op mijn laptop kijk heb ik geen probleem.


Duidelijk, dan kan het toch ergens in de bekabeling zitten, maar de vraag is waar. Ik denk toch dat het het beste is om ons hiervoor te bellen, zodat er direct samen met jou gekeken kan worden.


Ga ik doen, dank je wel!


Reageer