Skip to main content
Beantwoord

Komt er ook Spotify Basic bij KPN?

• August 16, 2026
  • 2 reacties
  • 40 keer bekeken

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik heb momenteel een Spotify Premium-abonnement via KPN. Nu biedt Spotify zelf ook Basic-abonnementen aan. Het verschil is dat met een Premium-abonnement ook naar luisterboeken kan worden geluisterd, met Basic niet.

Omdat ik Spotify alleen gebruik voor muziek en niet voor luisterboeken, zou ik KPN in overweging willen geven om ook het Spotify Basic-abonnement aan haar abonnees te gaan aanbieden.

Het scheelt toch weer een paar euro per maand aan abonnementskosten.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Piet van der Vooren, is een goede vraag die jij stelt. De situatie is echter zo dat je inderdaad alleen Basic kunt afnemen als je al ooit een Premium account bij Spotify zelf hebt gehad en dan ook nog eens in een bepaalde periode. Het is ook eventueel een optie voor een huidige gebruiker met Premium, maar dan ben je daarvoor speciaal geselecteerd en is dat zichtbaar in het account. 
Tot slot is het ook nog zo dat als je ooit Basic opzegt, je dit ook niet meer kunt afsluiten. 

Al met al zal dit gezien de haken en ogen aan deze optie, niet door KPN aangeboden gaan worden. 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 16, 2026

Hallo ​@Piet van der Vooren ,

Je kunt geen Basic afnemen. Het is geen keuzemogelijkheid. Alleen als je eerder Premium had, op een bepaalde datum, werd je omgezet. Door Spotify zelf.

Ook bij Spotify zelf is er geen Basic af te nemen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 19, 2026

Hallo ​@Piet van der Vooren, is een goede vraag die jij stelt. De situatie is echter zo dat je inderdaad alleen Basic kunt afnemen als je al ooit een Premium account bij Spotify zelf hebt gehad en dan ook nog eens in een bepaalde periode. Het is ook eventueel een optie voor een huidige gebruiker met Premium, maar dan ben je daarvoor speciaal geselecteerd en is dat zichtbaar in het account. 
Tot slot is het ook nog zo dat als je ooit Basic opzegt, je dit ook niet meer kunt afsluiten. 

Al met al zal dit gezien de haken en ogen aan deze optie, niet door KPN aangeboden gaan worden.Â