Skip to main content

HBO Max komt in maart 2022 terug in NL, is het ook mogelijk om na afsluiting van een abonnement  dit te zien bij KPN

Waarom niet? Je hebt toch internet van KPN? En apparaten als laptop, smartphone, tablet, smart-televisie, chromecast, Xiaomi MI stick, etc. Het is een streamingsdienst. Die lineaire kanalen, zoals indertijd, komen nooit meer.


Ik denk dat hij net als ik benieuwd is of we via het Kpn kastje via het menu HBO kunnen opstarten net als dat we sinds kort film kunnen huren bij Pathe thuis.  Mijn nieuwe sharp tv is ook al een miskoop. Ik koop liever ook geen Chromecast ding of andere omwegen.


Ik denk dat hij net als ik benieuwd is of we via het Kpn kastje via het menu HBO kunnen opstarten net als dat we sinds kort film kunnen huren bij Pathe thuis.  Mijn nieuwe sharp tv is ook al een miskoop. Ik koop liever ook geen Chromecast ding of andere omwegen.


Ik gebruik 100x liever een Chromecast, waar ik er 2 van heb, dan via de (trager dan traag) KPN ontvanger streamen/kijken. 
Via Chromecast loopt het streamen supersnel en simpel. Ik vermoed dat de HBO app niet direct via de ontvanger te vinden is zoals Netflix en Primevideo die de streamingsdiensten zelf ontwikkelen. Via Twitter kan het laatste nieuws gevolgd worden; 

 


Ik denk dat hij net als ik benieuwd is of we via het Kpn kastje via het menu HBO kunnen opstarten net als dat we sinds kort film kunnen huren bij Pathe thuis.  Mijn nieuwe sharp tv is ook al een miskoop. Ik koop liever ook geen Chromecast ding of andere omwegen.

Juist dat is mijn bedoeling en geen gedoe met streaming en Chromecast, gewoon simpel, net als Netflix


ik gebruik100x liever een Chromecast, waar ik er 2 van heb, dan via de (trager dan traag) KPN ontvanger streamen/kijken. 

Dit is een beetje een onzin verhaal ik kan zonder haperen en stotteren naar Netflix kijken via mijn Arris VIP5202 of ik begrijp het misschien niet. Maar ik wil juist niet streamen.
 

 

 


Tussen de 4K ontvanger Arris VIP5202 en een hd ontvanger 2260 zit een groot verschil in performance. 


 


Ik gebruik 100x liever een Chromecast, waar ik er 2 van heb, dan via de (trager dan traag) KPN ontvanger streamen/kijken. 

Dit is een beetje een onzin verhaal ik kan zonder haperen en stotteren naar Netflix kijken via mijn Arris VIP5202 of ik begrijp het misschien niet.
 

 

 

Nee, Koudhe, Netflix is het verkeerde voorbeeld, kijk maar eens naar Amazon Prime via de Arris en dan via Chromecast.

Arris geeft regelmatig drops in het signaal, bij Chromecast nooit een probleem en altijd zuiver zonder haperingen.

Streamen via Chromecast is direct in je TV en via de Arris is dat een extra stap.

Gewoon even een vriendelijke buurman of familielid vragen voor installatie, als je het hebt, wil je nooit meer anders, echt.


Tussen de 4K ontvanger Arris VIP5202 en een hd ontvanger 2260 zit een groot verschil in performance. 

En ook het beeld via de "Oude Arris  VIP2952 is perfect bij mij”


Tussen de 4K ontvanger Arris VIP5202 en een hd ontvanger 2260 zit een groot verschil in performance. 

En ook het beeld via de "Oude Arris  VIP2952 is perfect bij mij”

Bij mij is het beeld ook perfect te noemen, maar ik bedoelde er prestatie mee. Een 4K ontvanger levert meer prestatie dan de gemiddelde hd ontvanger. En dat is ook logisch omdat de 4K ontvanger meer werkgeheugen heeft. 


@Anneke-Anna wat bedoel je precies met prestatie, ik begrijp dit niet. Als je beeld perfect is dan is de prestatie toch goed. Misschien snap ik het niet dat kan ook natuurlijk.


@Anneke-Anna wat bedoel je precies met prestatie, ik begrijp dit niet. Als je beeld perfect is dan is de prestatie toch goed. Misschien snap ik het niet dat kan ook natuurlijk.


Een Porsche is sneller dan een Eend ;-)

Dat is wat ik probeer te zeggen. Ik bedoel niet het beeld. Een tv-ontvanger doet wel meer dan alleen beeld doorgeven. 
De Arris5202 (4K ontvanger) is sneller en kan meer informatie verwerken dan de HMB2260 (hd ontvanger) 


Oké, hopelijk nu terug naar mijn vraag en of daar door de KPN een reactie op komt. En voor snelheid gebruik ik deze toetsen » of «.   En nu on topic. 😉


Oké, hopelijk nu terug naar mijn vraag en of daar door de KPN een reactie op komt. En voor snelheid gebruik ik deze toetsen » of «.   En nu on topic. 😉


HBO, de streamingsdienst en ontwikkelaar van de app geeft aan dat er momenteel nog geen app voor KPN is: 


De Apps worden door de streamingsdiensten (Netflix, HBO etc.) ontwikkeld,(dit gaf ik eerder hierboven ook aan) Deze Apps worden niet door een provider zoals KPN ontwikkeld, ze maken de app alleen beschikbaar.  

 

HBO Max is nu bestelbaar bij KPN. Lees hier meer:

 

Admin: bericht geüpdatet 19-10-22


Ik denk dat hij net als ik benieuwd is of we via het Kpn kastje via het menu HBO kunnen opstarten net als dat we sinds kort film kunnen huren bij Pathe thuis.  Mijn nieuwe sharp tv is ook al een miskoop. Ik koop liever ook geen Chromecast ding of andere omwegen.


Ik gebruik 100x liever een Chromecast, waar ik er 2 van heb, dan via de (trager dan traag) KPN ontvanger streamen/kijken. 
Via Chromecast loopt het streamen supersnel en simpel. Ik vermoed dat de HBO app niet direct via de ontvanger te vinden is zoals Netflix en Primevideo die de streamingsdiensten zelf ontwikkelen. Via Twitter kan het laatste nieuws gevolgd worden; 

 

En daar komt bij kijken dat de Chromecast DD+ Dolby Digital Plus uitstuurt

daar waar kpn alleen dolby digital uitstuurt
dat is toch echt wel een gemis...


Ik denk dat hij net als ik benieuwd is of we via het Kpn kastje via het menu HBO kunnen opstarten net als dat we sinds kort film kunnen huren bij Pathe thuis.  Mijn nieuwe sharp tv is ook al een miskoop. Ik koop liever ook geen Chromecast ding of andere omwegen.

Juist dat is mijn bedoeling en geen gedoe met streaming en Chromecast, gewoon simpel, net als Netflix

 

Het is in alle gevallen streaming.

Of het via Smart tv, KPN tv ontvanger, etc. is.

HBO max, Netflix, Disney+, etc. zijn allemaal streaming diensten.

Via de app op de KPN tv decoder stream je die via de app op de KPN tv decoder en ook dat gaat via internet (niet zoals de tv zenders gaan).

 

P.S.

Mijn voorkeur is via de app op de Smart tv.

Echt nooit problemen mee, al meer dan 8 jaar. 

En 4K via de app op de 4K smart tv (bij Disney+ strandaard en bij HBO bij het duurste pakket).


@mhans 

mhans Schreef:

“Nee, Koudhe, Netflix is het verkeerde voorbeeld, kijk maar eens naar Amazon Prime via de Arris en dan via Chromecast.

Arris geeft regelmatig drops in het signaal, bij Chromecast nooit een probleem en altijd zuiver zonder haperingen.

Streamen via Chromecast is direct in je TV en via de Arris is dat een extra stap.”

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb nooit last van haperingen als ik naar Netflix of Amazon Prime kijk altijd perfect beeld, maar veel kijk ik niet naar Amazone prime vind de ondertiteling een ramp en slecht in te stellen

Chromecast heeft ook een tussen schakel want de Chromecast is een kleine mediaspeler waarmee je gemakkelijk vanaf je mobiel of tablet naar je televisie of audiosysteem kunt streamen.




Chromecast heeft ook een tussen schakel want de Chromecast is een kleine mediaspeler waarmee je gemakkelijk vanaf je mobiel of tablet naar je televisie of audiosysteem kunt streamen.

 

Nee dat klopt niet.

Met een Chromecast cast je.

Met de mobiele telefoon bedien je de Chromecast.

De Chromecast ontvangt via WIFI zelf het programma (streaming dienst bijvoorbeeld) en stuurt dit met HDMI naar de tv.

De mobiele telefoon of tablet is niets meer dan een soort afstandsbediening. (casten in dit geval). 

 

Het beste is en blijft via de app van de Smart tv kijken.

Dan heb je het minst kans op problemen.


Ze hebben wel een mooie “levenslange aanbieding”

 


Maar de ‘maandprijs, die kan op een later moment wijzigen’. De korting zal dan wel blijven bestaan, maar als het maandabonnement de tarieven van Netflix volgt …


Ik kan in ieder geval niet wachten op HBO Max. Vanuit KPN heb ik verder 0 info om te delen, maar HBO maakt de beste (mini)series naar mijn mening. En inderdaad 50% korting is heel fijn. Dan doe ik liever een andere streamingsdienst eruit, en HBO erbij. 


Ik kan in ieder geval niet wachten op HBO Max. Vanuit KPN heb ik verder 0 info om te delen, maar HBO maakt de beste (mini)series naar mijn mening. En inderdaad 50% korting is heel fijn. Dan doe ik liever een andere streamingsdienst eruit, en HBO erbij. 

Ik heb nu: 

  • Videoland
  • Amazon Prime 
  • Film1 (stop ik vanaf 8 maart)
  • HBO (start ik vanaf 8 maart)
  • Netflix
  • Viaplay (vanaf 1 maart)
  • NLZIET

Dus ik heb verlopig genoeg. 😂😝


Tjonge jonge @Dennis Schreve . En ook nog superuser. Waar haal je de tijd vandaan, alles te volgen?


Ik dacht dat je ook NLziet hebt, @Dennis Schreve ? En ik vind dat extra zenderpakketten als espn en ziggo sport ook in het rijtje mogen/kunnen als extra's. Film1 heb je tenslotte ook vermeld. Hier dan dus momenteel:

Videoland
Netflix
NLziet ( heerlijk weer alle regionalen én terugkijken tot een week ZONDER reclame, ook van VRT zenders)
Viaplay ( komt erin de komende week)
Ziggo Sport (gaat eruit medio april denk ik)
ESPN


Tjonge jonge @Dennis Schreve . En ook nog superuser. Waar haal je de tijd vandaan, alles te volgen?

😂🤣 Toen ik dit las moest ik hard lachen @Berteman. 😂 LOL!


Ik dacht dat je ook NLziet hebt, @Dennis Schreve ?

Ik heb me bericht al aangepast @PeterG. 😉