Skip to main content

HBO Max komt in maart 2022 terug in NL, is het ook mogelijk om na afsluiting van een abonnement  dit te zien bij KPN

Ik merk alleen op de VIAPlay heel snel op te decoder te vinden is . Disney + en nu ook HBO Max komen niet op de decoder .

Begrijpelijk aan de laatste twee zal KPN minder verdienen . Het gaat bij KPN alleen om het verdienmodel .

Zo is er nog steeds geen beperkt pakket zo als NLZiet voor een lagere prijs . Ik denk dat iedereen mijn volgende stap wel begrijpt als mijn jaar contract afloopt 


Ik merk alleen op de VIAPlay heel snel op te decoder te vinden is ..

Niet heel snel. Kan nog wel een paar maanden duren.


Zo is er nog steeds geen beperkt pakket zo als NLZiet voor een lagere prijs .

@meel1950 . Er is geen enkele provider die een concurrerend pakket als NLziet op de decoder gaat zetten. Zinloos ook want uit je opmerking '’goedkoper pakket'’ blijkt wel dat je dan KPN iTV zou overwegen op te zeggen. En dan heb je die decoder ook niet meer! :kissing_smiling_eyes: .

NLziet is mede daarom uitsluitend te krijgen via smart-tv, smartphone, tablet en laptop (website). Laatste 3 zijn chromecast ondersteund om het ook op een niet smart-tv te zien.

Ikzelf heb NLziet erbij i.v.m. alle regionale tv zenders, reclamevrij terugkijken en terugkijken op de VRT zenders. En series van die zenders die vaak nog een jaar online staan. Hoef ik ze niet meer op te nemen.

(NB het basispakket iTV is € 10,-- inclusief 1 decoder en 5 x online kijken)

En wat AL die STREAMINGdiensten betreft: ze komen of zijn allemaal op de smart-tv (modelen v.a. 2016 vaak), smartphone, tablet, laptop/pc, verder nog Xiaomi MI stick, Chromecast 4 met Google-TV, X-box.

Je bent dus écht niet afhankelijk van de tv ontvanger van welke provider dan ook voor streamingdiensten.


Ik kan in ieder geval niet wachten op HBO Max. Vanuit KPN heb ik verder 0 info om te delen, maar HBO maakt de beste (mini)series naar mijn mening. En inderdaad 50% korting is heel fijn. Dan doe ik liever een andere streamingsdienst eruit, en HBO erbij. 

 

@Paul_ Hier ook zo, als die-hard fan heb ook jij sinds vandaag die 4 euro maar weer in de pocket natuurlijk :sweat_smile: fijne streamer en mooie interface! 

 


Het is echt een zooitje bij HBO Max:

Hoe vaak ik dat nummer wel niet heb gebeld, ik heb een abonnement, maar op de 2e foto wordt er steeds gezegd dat ik geen abonnement heb. En dit is de hele dag zo. 😒🙈


Vanmorgen abonnee geworden en het streamt super soepel via Chromecast. Het geluid is ook perfect. Kortom, erg tevreden 🙏


@Dennis Schreve Heb je de activatie e-mail wel gehad? En je kunt beter via Facebook pagina van HBO max hulp vragen ipv hier lijkt me zo ;-) 


@Dennis Schreve En je kunt beter via Facebook pagina van HBO max hulp vragen ipv hier lijkt me zo ;-) 

Dat weet ik wel, maar wou het hier gewoon melden. Mocht er vragen komen dan weten ze het hier ook. 😉


@Dennis Schreve Heb je de activatie e-mail wel gehad?

Ja die heb ik gehad, maar werkt niet. 


Inmiddels een update van HBO Max op Twitter:

 


Ik heb betaald via google pay,.. Werkt als een malle. Kon nergens een ideal mogelijkheid vinden vanmorgen. Moet het nog omswitchen naar creditcardoptie. 


Ik heb betaald via google pay,.. Werkt als een malle. Kon nergens een ideal mogelijkheid vinden vanmorgen. Moet het nog omswitchen naar creditcardoptie. 

Hier via iDeal, via de website van HBOmax zelf, het treft een klein gedeelte van de nieuwe abonnees want bij mij ging alles goed. Streamen gaat perfect. 


@Dennis Schreve En je kunt beter via Facebook pagina van HBO max hulp vragen ipv hier lijkt me zo ;-) 

Dat weet ik wel, maar wou het hier gewoon melden. Mocht er vragen komen dan weten ze het hier ook. 😉

Mjah, in andermans (beantwoord) topic die daar ook nog telkens notificaties van krijgt terwijl zijn vraag hier niet over ging. Ik voel me al bezwaard om een reactie te blijven geven. Misschien kan een moderator deze reacties verhuizen naar de huiskamer in een nieuw topic? 


Ik kan in ieder geval niet wachten op HBO Max. Vanuit KPN heb ik verder 0 info om te delen, maar HBO maakt de beste (mini)series naar mijn mening. En inderdaad 50% korting is heel fijn. Dan doe ik liever een andere streamingsdienst eruit, en HBO erbij. 

 

@Paul_ Hier ook zo, als die-hard fan heb ook jij sinds vandaag die 4 euro maar weer in de pocket natuurlijk :sweat_smile: fijne streamer en mooie interface! 

 

Sowieso, ik heb al een kijklijstje gemaakt! Bij mij ging aanmelden helemaal soepel gelukkig, maar ik las hier en daar inderdaad wat opstartproblemen. 


Ik hoop van harte dat KPN het mogelijk maakt om rechtstreeks naar HBO max te kijken, dat kan tot ook met Viaplay, Netflix enz. Kom op KPN ontzorg je klanten!!!


Ik hoop van harte dat KPN het mogelijk maakt om rechtstreeks naar HBO max te kijken, dat kan tot ook met Viaplay, Netflix enz. Kom op KPN ontzorg je klanten!!!

 

Dat gaat via een app.

Via het kanaalnummer ga je naar de app van de KPN tv decoder.

 

ViaPlay kan nog niet via de KPN tv decoder.

Kanaal 225 is tijdelijk tot 1 augustus en alleen op za. en zo. tijdens de F1.

 

P.S.

Ik geef altijd de voorkeur aan de app op de Smart tv, nooit problemen.

En bij Disney+ ook in 4K (Netflix ook, alleen daar moet je extra voor betalen bij Netflix). 


Hoi Joop 2011, ik begrijp niet wat je bedoelt. Netflix zit op kanaal 200, prime op 203 , Videoland op 204 en viaplay op 225. Helaas staat hbo niet in dit lijstje 😔op onze Samsung tv zit ook geen hbo app


Hoi Joop 2011, ik begrijp niet wat je bedoelt. Netflix zit op kanaal 200, prime op 203 , Videoland op 204 en viaplay op 225. Helaas staat hbo niet in dit lijstje 😔op onze Samsung tv zit ook geen hbo app

  

@Vriensendijk

Nee, Netflix zit niet op kanaal 200.

Kanaal 200 is net zoiets als de app op je TV.

Als je erop klikt, dan ga je naar je automatisch naar de app van Netflix en kom je in de omgeving van Netflix.

Netflix gaat, net als b.v. YouTube, verder via het internet.

Dit geld ook voor de andere kanaalnummers die naar een StreamingDienst gaan.

 

ViaPlay, Netflix, Disney+, Prime Video, etc. zijn streamingdiensten.

Dit zijn GEEN zenders. 

 

Kanaal 225 is weer iets anders.

Dat is een tijdelijk kanaal dat alleen op za. en zo. tijdens de F1 actief is tot 1 autustus.

Reden, ViaPlay is bang dat de datastroom tijdens de F1 anders veel te hoog is. 

 

De tv zenders op de KPN tv decoder gaan via IPTV.

Dat is een geheel andere techniek.

 

P.S.

Ik geef altijd de voorkeur aan de app's op de Smart TV, nooit problemen en nu ook 4K. 


Ik hoop van harte dat KPN het mogelijk maakt om rechtstreeks naar HBO max te kijken, dat kan tot ook met Viaplay, Netflix enz. Kom op KPN ontzorg je klanten!!!

@Vriensendijk Dit is met name aan de streamingsdienst zelf die de apps ontwikkeld. En deze heeft al aangegeven dat er momenteel nog geen app voor een provider op de tv-ontvanger ontwikkeld is. Wel kun je via Chromecast (dongle via hdmi op je tv en wifi) alle apps via je android of apple apparaat casten naar de tv en streamen. Dit is met name handig omdat via een Chromecast altijd de laatste updates van de apps en nieuwste apps beschikbaar zijn. Hier kan een smart TV vaak in achter blijven.