Skip to main content

In het tv scherm wordt aangegeven dat als je abonnement van Viaplay neemt dat het in 10 minuten is geregeld. Jammer dat het nu al bijna een dag duurt. Als vele klanten dat nu willen ivm F1, dan moet je daar op inspelen. Kennelijk moeilijk. De vraag is of KPN deze dienst kan leveren, anders hoor ik dat graag en kan ik annuleren.

Het is erg druk op de systemen van viaplay. Dit komt doordat iedereen wacht tot het laatste moment om aan te melden. Hierdoor duurt het langer. KPN kan hier niets aan doen. KPN regelt alleen de betaling. Verder niets.


Dat is raar, want ik lees dat als je rechtstreeks bij Viaplay had aangemeld het direct is geregeld!


Het zou me ook niets verbazen als de oorzaak wel bij KPN blijkt te liggen.

We zien wel vaker dat een wijziging in het abonnement niet doorgevoerd kan worden als er nog een andere order openstaat. En soms lopen orders administratief vast waardoor ze open blijven staan.

Ik hoop dat een moderator eens kan kijken of zoiets ook bij jou speelt.

Je kunt ook klantenservice bellen op 0800-0402 en inspreken dat je een medewerker wilt spreken.


Goedemorgen @Peter 1001, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Ik kijk dit uiteraard graag even voor je na! Zou jij daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik kijken of alles hier aan onze kant goed is gegaan. Hoor het graag van je!


Gedaan, beste Kan van KPN. Hoop dat je het kan regelen. Gisteren 4 x collega’s van je aan de lijn gehad. Tot nu toe jammer genoeg niet werkend!


Gedaan, beste Kan van KPN. Hoop dat je het kan regelen. Gisteren 4 x collega’s van je aan de lijn gehad. Tot nu toe jammer genoeg niet werkend!

Bedankt @Peter 1001!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en jij zou al gebruik moeten kunnen maken van Viaplay, als het goed is heb je gister ook al een activatiemail ontvangen. Houd er wel rekening mee dat het activeren en beheren van je Viaplay account alleen gaat werken vanaf je aansluiting thuis. Mocht je bijvoorbeeld gebruik maken van VPN, schakel deze dan uit. Alle informatie over het activeren kun je hier terugvinden. Laat je ons weten of het alsnog is gelukt?


 

Beste mevrouw Van Unen,

 

Je hebt Viaplay bij ons besteld. We verwerken op dit moment je bestelling en voegen Viaplay toe aan je abonnement. Dit duurt iets langer dan normaal omdat we heel veel bestellingen hebben gekregen.
 

 

werkt niet!! 


Beste Jan, je geeft hetzelfde antwoord als 3 mdwrs gisteren. De laatste mdwr geeft aan dat ik moet wachten omdat de koppeling nog niet gedaan is. Dat staat ook in de bovenstaande mail. 


Beste Jan, je geeft hetzelfde antwoord als 3 mdwrs gisteren. De laatste mdwr geeft aan dat ik moet wachten omdat de koppeling nog niet gedaan is. Dat staat ook in de bovenstaande mail. 

Het is toch ongelooflijk dat "drukte" leidt tot vertraging. Je zou toch mogen verwachten dat dit proces volledig geautomatiseerd is en dus in een luttele seconde verwerkt zou moeten kunnen zijn.


Het is maar wat je ongelofelijk vindt… Normaliter worden bestellingen binnen 10 tot 15 minuten verwerkt, nu kan het voorkomen dat we langer de tijd nodig hebben: zoals aangekondigd staat in de e-mail. 

@Peter 1001 Naast deze e-mail is er gisteren ook een e-mail met de activatielink naar je verzonden. Ik heb deze e-mail bij deze nogmaals naar je verzonden. Laat je weten of je deze ontvangen hebt? 


Het is maar wat je ongelofelijk vindt… Normaliter worden bestellingen binnen 10 tot 15 minuten verwerkt, nu kan het voorkomen dat we langer de tijd nodig hebben: zoals aangekondigd staat in de e-mail.

Met alle respect, maar ik mag toch aannemen dat dat proces geautomatiseerd is en dat daar geen handmatige handelingen bij benodigd zijn. Dan moet dat toch in een luttele seconde verwerkt kunnen zijn. Ik loop al bijna 40 jaar mee in de ICT maar als het 20 jaar geleden al lukte om een vakantie te boeken in een luttele seconde dan zou ik niet weten waarom het activeren van een simpel Viaplay abonnementje vandaag de dag langer zou moeten duren.


Hallo beste Jan van KPN. Na jou reactie vanmorgen nog steeds geen koppeling. En na het inzichtelijk maken van de verstuurde mail van KPN daar geen reactie meer. Jammer! Graag nog reactie of kpn in staat is om deze dienst te leveren, dan kan ik het ook rechtstreeks bij Viaplay doen!!



@Peter 1001 Naast deze e-mail is er gisteren ook een e-mail met de activatielink naar je verzonden. Ik heb deze e-mail bij deze nogmaals naar je verzonden. Laat je weten of je deze ontvangen hebt? 

 


Beste Shyrin, jammer dat je er ook geen verstand van heb. Heeft niets met activatie te maken als je nog niet de koppeling gemaakt hebt. Lees even de mails terug. Maw kijk vandaag wel even op rtl Duitsland. Vervolgens cancel ik mijn abonnement bij kpn voor Viaplay. Daarna rechtstreeks op Viaplay kennelijk kunnen zij wel de dienst leveren!


Daarna rechtstreeks op Viaplay kennelijk kunnen zij wel de dienst leveren!

Zou je dan wel een Viaplay abonnement nemen?

Als je enkel voor Formule 1 een Viaplay abonnement hebt dan ben je een stuk goedkoper uit met een F1 TV Pro abonnement.


Super bedankt wjb, ga ik dat doen. 


Misschien snap ik je niet helemaal: vanuit onze kant staat alles klaar voor gebruik, @Peter 1001. Jouw bestelling van Viaplay bij KPN is op de dag van aanvraag verwerkt en wacht op activatie. Die activatie moeten klanten zelf doen, omdat er meteen een account bij Viaplay geregistreerd wordt. 
 

Lees even de mails terug. 

Dat hebben Jan en ik gedaan en we zien dat er vanuit KPN 3 e-mails verzonden zijn:

  1. Bevestiging van uw wijziging: een bestelbevestiging van de aanvraag van Viaplay bij KPN
  2. Je hebt Viaplay aangevraagd: dit is de e-mail waarnaar jij eerder in dit topic naar verwees
    In deze e-mail staat:
     

     

  3. Informatie over uw wijziging: dit is de e-mail om het Viaplay account aan te maken en te activeren. 

Met de laatste e-mail, nummer 3, activeer je Viaplay bij KPN en maak je de koppeling tussen Viaplay en KPN. 

Alle e-mails zijn gisteren 01 maart 2024 verzonden naar het e-mailadres wat bij ons bekend is. Mail nummer 3 heb ik eerder vandaag nogmaals naar jou verzonden.

Mochten er nog vragen zijn, dan verneem ik deze graag. Het is voor ons ook fijn om te weten waar het in het inlog/ aanmeldproces beter kan.

Fijn dat je in ieder geval voor nu een alternatief gevonden hebt!