Skip to main content
Vraag

Koptelefoon geeft geen geluid via KPN soundbox

• May 13, 2025
  • 12 reacties
  • 172 keer bekeken

Mijn jbl koptelefoon geeft aan op tv dat hij afspeelt. Maar geeft geen geluid. Ja de tv gaat harder maar hij schakelt niet over op mijn koptelefoon.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

Bedoel je een zelf gekochte soundbar?

Zo ja welke?

OF bedoel je de nieuwe KPN Soundbox?

Als je de Soundbox van KPN hebt, kan het kloppen. Als ik het goed heb gelezen geeft hij geen geluid door naar de tv (is ook niet nodig, want hij heeft zelf de luidsprekers.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 13, 2025

Ik heb de sounbox. Maar het geluid van de box gaat niet over op de koptelefoon als ik bleutooth aanzet.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

Zelf heb ik hem niet.

Maar zie hier voor veel informatie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

Is je koptelefoon met je TELEVISIE verbonden? Of met de Soundbox zelf?

Indien verbonden met het televisietoestel… er is geen geluidsuitvoer via HDMI naar de tv. Dus ook daarmee verbonden audio apparatuur (optisch / via bluetooth) geeft dan geen geluid. En de televisie-luidsprekers zelf ook niet.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@M. Haas, mijn eerste idee is ook wat Peter beschrijft. Zou je dat kunnen toelichten? Dan kunnen we daarmee met je meedenken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2025

Mijn tv geeft aan dat de speakers aanstaan. De koptelefoon heeft het altijd gedaan en is ook gekoppeld aan de tv. Maar nu met de soundbox schakelt hij niet uit. En blijft de tv gewoon geluid geven. Het verhaal met de hdmi snap ik niet

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2025

Als je de Soundbox hebt komt er geen geluid meer uit de televisie zélf. Alleen uit de Soundbox. Toch, ​@M. Haas ?

De Soundbox is niet geschikt voor gebruik van externe geluidsapparaten. Als soundbar, versterker, koptelefoon, gehoorapparaten.

Er is geen uitvoer van geluid via HDMI. Dus ook via bluetooth met een televisie verbonden koptelefoon zal geen geluid geven.

Als je die wilt gebruiken zul je terug moeten naar de standaard TV+ box DIW7022.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2025

O ok!! Dus mijn koptelefoon werkt dus niet op de soundbox? Dat is toch raar.

Ik hoop echt dat daar een oplossing voor gaat komen. Want het is wel heel makkelijk gezegd dat ik dan maar weer terug moet naar het oude systeem. Dit moet toch aan te passen zijn. Ik ben echt niet de enige met een koptelefoon denk ik. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2025

Dat gaat niet aangepast worden. Want dan werken de interne speakers niet en dat is nu juist de hele clou van de Soundbox.

Voor wat jij wilt zul je echt terug moeten naar de DIW7022.

Wat ook kan… als je de koptelefoon wilt gebruiken de KPN TV app in de betreffende tv gebruiken.

Hij is er voor Samsung (Tizen), LG (WebOS) en toestellen met Android-TV of Google-TV.

Op alle informatie pagina's over de Soundbox staat dat ie niet geschikt is voor gebruik met externe audio apparaten dan wel gehoorapparaten.

Zie “veelgestelde vragen” op kpn.com/soundbox 

En niet terug naar het oude systeem. Maar naar de standaard ontvanger van het TV+ systeem. Er zijn nu 2 ontvangers met elk hun eigen doelgroep en gebruik. En jij behoort qua gebruik dus niet tot de doelgroep van de TV+ Soundbox.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2025

Echt jammer. Ik heb een philips tv daar staat wel ziggo op maar geen kpn app. Erg jammer dat ik nu mijn dure koptelefoon niet meer kan gebruiken. Ik ga er nu over na denken om dan toch terug te gaan naar het oude systeem.

Jasper van KPN
Moderator

De Soundbox is daar inderdaad niet geschikt voor, dus daarvoor kan je het het beste aanpassen naar de gewone TV+ Box. Als dat niet via MijnKPN lukt kan je daar een terugbelafspraak voor maken, dan kan een collega dat samen met jou bekijken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 16, 2025

Bedankt. Het is nu wil ik beter geluid doormiddel van de soundbox of af en toe mijn koptelefoon gebruiken. Ik denk dat ik de sounbox ga behouden. Kan altijd nog terug.

• May 16, 2025

Hallo ​@M. Haas 

Het is wel mogelijk om je koptelefoon te gebruiken met de Soundbox, de interne speakers worden dan  uitgeschakeld, je zal dat ook steeds via het menu moeten aanpassen als je weer geluid via de speakers i.p.v. je koptelefoon wil.

Zie het Beste antwoord door ikheetjeff in dit topic:

Op je apparaat kan je naar “Instellingen > Apparaat > Afstandbediening en Accessoires” gaan. Het is hier belangrijk dat je “Bluetooth speaker mode” uitvinkt.

Vervolgens kan je op “Accessoire toevoegen” klikken en zorg je dat jouw koptelefoon in koppelmodus staat. Als het goed is moet je dan het apparaat in de lijst voorbij zien komen. Je kan hier op klikken en vervolgens koppelen.

Vervolgens ben je verbonden met je koptelefoon. Wanneer je een zender opzet, hoor je het geluid via je koptelefoon. De speaker van de Soundbox staat nu uit en hoor je dus niet meer.

Wanneer je verder “Bluetooth speaker mode” niet uitvinkt, krijg je een foutmelding bij het koppelen en verbinden van je koptelefoon.

Stel je wilt een keertje via jouw telefoon muziek starten en dat de Soundbox dit afspeelt, moet je Bluetooth speaker mode wel weer aanvinken. Over het koppelen van je telefoon kan je in dit topic ook meer vinden:

Wel verbonden, maar geen geluid, of héél even en daarna weer stil? →  Restart dan even je hele box door de “KPN” knop ingedrukt te houden. Je ziet dan een pop-up met de keuze uit “uitschakelen” of “opnieuw opstarten”. Ik had dit probleem op de DIW (toen ik koptelefoon maar niet werkend kreeg op Soundbox door de Bluetooth speaker mode) en moest toen restarten.