Skip to main content

Gaat KPN zich beschikbaar stellen om je KPN abonnement te koppelen aan je Apple TV aanbieder instelling? 

Dit is al even beschikbaar in Nederland vanuit Apple maar geen enkele aanbieder werkt hier nog mee. 

Ik heb even gegoogled maar je kan toch gewoon tv kijken met kpn op je Apple met de tv-app van KPN ?


Ja dat kan maar Apple bied tegenwoordig iets aan zodat je het kan koppelen en niet meer hoeft in te loggen 

 


denk niet dat dit gaat komen, gezien er dan authenticatie gegevens bij hen opgeslagen zouden moeten worden..denk niet dat dit een gewenste situatie is.

maargoed wie weet wellicht ooit als apple met providers om de tafel gaat zitten en dit implementeerd, anderzijds lijkt het me veel moeite en gedoe voor een handigheidje..


denk niet dat dit gaat komen, gezien er dan authenticatie gegevens bij hen opgeslagen zouden moeten worden..denk niet dat dit een gewenste situatie is.

maargoed wie weet wellicht ooit als apple met providers om de tafel gaat zitten en dit implementeerd, anderzijds lijkt het me veel moeite en gedoe voor een handigheidje..

Ja kan het ook zien als een manier van bezuinigen. Iedereen die een Apple tv heeft kan zijn abonnement instellen erop en zijn er niet meer van die kastjes nodig. 


Past ook mooi in de groene en duurzame ambities van kpn. 


en zijn er niet meer van die kastjes nodig. 

Maar met het kastje heb je véél meer mogelijkheden dan met welke app of Apple tv dan ook. Voor hetzelfde geld.


Véél meer? 

en zijn er niet meer van die kastjes nodig. 

Maar met het kastje heb je véél meer mogelijkheden dan met welke app of Apple tv dan ook. Voor hetzelfde geld.

Véél meer? Noem er tenminste 10 …


denk niet dat dit gaat komen, gezien er dan authenticatie gegevens bij hen opgeslagen zouden moeten worden..denk niet dat dit een gewenste situatie is.

maargoed wie weet wellicht ooit als apple met providers om de tafel gaat zitten en dit implementeerd, anderzijds lijkt het me veel moeite en gedoe voor een handigheidje..

Ja kan het ook zien als een manier van bezuinigen. Iedereen die een Apple tv heeft kan zijn abonnement instellen erop en zijn er niet meer van die kastjes nodig. 

en dat kan nu ook al met de app


Voordelen door kpn geleverd kastje

Gebruik van Teletekst

HDglas ( 1080i 12 Mb/s alleen via ontvanger)

Duitse tv zenders

Erotische tv zenders (Apple verbiedt dat; Android doet er minder moeilijk over)

TT ondertiteling

Radio zenders

Kosteloze vervanging bij Defect (met een duur Apple kastje wordt je toch iets minder blij)

Ondersteuning bij problemen (apparatuur van derden wordt nergens ondersteund)

Beheer van je zenderpakketten

Makkelijk programmeren van je opnamen (vind ik via app toch lastiger)

Verder lijkt het me voor een kleine groep, minder dan 4 %, toch extra kosten voor kpn. Apple biedt dat zeker niet gratis aan. Anders zou T-mobile, de enige provider waar je niet minimaal één ontvanger nodig hebt, dat toch ook aanbieden.

Apple TV is toch weer een los extra kastje. Of je dat nou van een provider krijgt met volledige ondersteuning (gratis vervanging ook), dan denk ik dat het overgrote deel van het publiek daarvoor kiest.

Wil je geen extra kastje voor tv kijken dan kan je keizen voor Tizen (Samsung), WebOS (LG), of Android-tv (Sony en Philips).

Android-tv is een veel grotere markt. Economisch voor een provider dus handiger om daarvoor te gaan.
Er is al een app voor Apple die ook op de Apple kastjes werkt.


Er is al een app voor Apple die ook op de Apple kastjes werkt.

Welke app is dat dan?


Er is al een app voor Apple die ook op de Apple kastjes werkt.

Welke app is dat dan?

Begreep/begrijp ik uit het bericht van @LaurensZalm , @wjb .


Er is al een app voor Apple die ook op de Apple kastjes werkt.

Welke app is dat dan?

Begreep/begrijp ik uit het bericht van @LaurensZalm@wjb .

@LaurensZalm refereert daar waarschijnlijk aan de smart-TV app en dat daarmee ook geen kastjes nodig zijn. Er is geen app voor Apple TV en ik verwacht ook niet dat die er (op korte termijn) zal komen.


Ja dat kan maar Apple bied tegenwoordig iets aan zodat je het kan koppelen en niet meer hoeft in te loggen 

 

Volgens mij is dit de tv dienst van Apple zelf. Hiermee is Apple gewoon een concurrent van KPN. KPN kan en wil dit helemaal niet ondersteunen. Waarom zou KPN een concurrent gaan helpen?

Net zoiets als dat je bij Ziggo zit en aan Ziggo vraagt of ze TV van KPN via hun tv ontvanger gaan ondersteunen. Dat is toch raar?


Ja dat kan maar Apple bied tegenwoordig iets aan zodat je het kan koppelen en niet meer hoeft in te loggen 

 

Volgens mij is dit de tv dienst van Apple zelf. Hiermee is Apple gewoon een concurrent van KPN. KPN kan en wil dit helemaal niet ondersteunen. Waarom zou KPN een concurrent gaan helpen?

Net zoiets als dat je bij Ziggo zit en aan Ziggo vraagt of ze TV van KPN via hun tv ontvanger gaan ondersteunen. Dat is toch raar?

Als je geen verstand van zaken hebt, is het soms beter om niet te reageren, tenzij het enige doel is, het nog maar eens voor KPN op te nemen. Fanboys kunnen er niet genoeg zijn.

Dit heeft niets, maar dan ook niets, met de TV diensten van Apple te maken. Als je de moeite neemt even verder te kijken, dan kan je zien dat in België, Proximus haar diensten via de Apple TV aanbied, in Duitsland Magenta en Vodafone.

En zo zijn er in andere landen, nog verschillende aanbieders. Als je je Apple TV even aansluit, dan kan je zelf zien, welke. 😉


... dan kan je zien dat in België, Proximus haar diensten via de Apple TV aanbied, in Duitsland Magenta en Vodafone.

Dat is precies wat ik bedoel: dat is de tv dienst van Apple. Anderen leveren de content aan, maar Apple bepaald vervolgens alles. En de provider heeft niets meer te zeggen. Heeft geen controle meer over opnames, terug kijken, doorspoelen van reclames, enz. Als er voldoende marktaandeel is zal Apple vervolgens daar mogelijk nog geld voor gaan vragen ook (als ze dat nu al niet doen). Daar zal KPN geen zin in hebben.


En toch blijf ik het raar vinden dat kpn geen app heeft voor Apple tv 

En wel voor Android tv 

Zo heeft T-mobile dat wel 

Niet dat ik Apple heb maar ik vindt het wel apart 


En toch blijf ik het raar vinden dat kpn geen app heeft voor Apple tv 

En wel voor Android tv 

Dat komt omdat KPN gekozen heeft voor kijken zonder kastje en niet voor kijken via een ander kastje.


En toch blijf ik het raar vinden dat kpn geen app heeft voor Apple tv 

En wel voor Android tv 

Dat komt omdat KPN gekozen heeft voor kijken zonder kastje en niet voor kijken via een ander kastje.

Ach ja de "oude" tv in de bar heb ik via de Nvidia shield tv pro  

Ander kastje dus werkt perfect

Toch blijf ik het raar vinden het grote kpn

En t-mobile doet het wel 


Toch blijf ik het raar vinden het grote kpn

Ik vind dat eigenlijk helemaal niet raar. KPN ontwikkelt de iTV app voor mobiele devices (telefoon/tablet) smart-TV app voor televisies. KPN ontwikkelt (vooralsnog) geen app voor gebruik op andere kastjes. Dat er andere kastjes zijn die hetzelfde OS draaien als sommige televisies (Android/Google TV) is geen doel maar "bijvangst".


Oke

Ja of andersom de Nvidia shield tv pro is echt het snelste

Beter als de Android tv op de tv zelf

Philips tv en Sony bravia tv

Chromecast met google tv doet het ook redelijk

Off topic nu weer on topic

 


... dan kan je zien dat in België, Proximus haar diensten via de Apple TV aanbied, in Duitsland Magenta en Vodafone.

Dat is precies wat ik bedoel: dat is de tv dienst van Apple.

Dat is dus niet de TV dienst van Apple. De TV dienst van Apple zélf, Apple TV+, staat helemaal los van derden die televisiediensten via de Apple TV beschikbaar stellen. De TV dienst van Apple zélf is vergelijkbaar met een dienst als Netflix, Videoland of welke andere streamingdienst dan ook.

maar Apple bepaald vervolgens alles. En de provider heeft niets meer te zeggen. Heeft geen controle meer over opnames, terug kijken, doorspoelen van reclames, enz. 

Bron? 

Vodafone Duitsland biedt haar TV abonnementen aan via zowel de ontvangers van Vodafone, maar ook via de Apple TV, die bij Vodafone overigens ook te huur is. Het lijkt mij onwaarschijnlijk, dat het abonnement via de ontvangers van Vodafone heel andere functionaliteiten zouden hebben dan die via de Apple TV. 

Afgezien daarvan, waarom zou de provider controle moeten hebben over zaken als opnames, het doorspoelen van reclame of terugkijken? De reden waarom een provider dat wel voor mij zou mogen beslissen maar waarom Apple of bijvoorbeeld Microsoft dat dan niet mogen, ontgaat me.

     Nick83 schreef: 
     Als er voldoende marktaandeel is zal Apple vervolgens daar mogelijk nog geld voor                           gaan vragen ook (als ze dat nu al niet doen). Daar zal KPN geen zin in hebben.

Wat bedoel je hier nu precies mee te zeggen?


En toch blijf ik het raar vinden dat kpn geen app heeft voor Apple tv 

En wel voor Android tv 

Dat komt omdat KPN gekozen heeft voor kijken zonder kastje en niet voor kijken via een ander kastje.

Ik begrijp hieruit dat KPN van haar ‘huurkastjes’ af wil?

Leuk vooruitzicht voor de App ontwikkelaars die nu dus als de wiedeweerga voor alle merken en types Smart TV’s een App moeten bouwen. En ook nog jaren in de lucht moeten houden, tenzij KPN van haar klanten verwacht, dat ze om de - pakweg - drie jaar en nieuwe televisie aanschaffen.

En hoe dat dan moet met Digitenne? CI+ module?


En toch blijf ik het raar vinden dat kpn geen app heeft voor Apple tv 

En wel voor Android tv 

Dat komt omdat KPN gekozen heeft voor kijken zonder kastje en niet voor kijken via een ander kastje.

Ik begrijp hieruit dat KPN van haar ‘huurkastjes’ af wil? Wat is er dan op tegen, de klant de keuze te laten voor een eigen ‘kastje’?

Dat is een verkeerde conclusie, de smart-TV app is primair bedoeld om.op een 2e of 3e televsie te gebruiken. Voor de primaire televisie wordt er altijd een TV ontvanger geleverd omdat alleen daarmee de beste functionaliteit, stabiliteit en beeldkwaliteit geleverd kan worden.


En toch blijf ik het raar vinden dat kpn geen app heeft voor Apple tv 

En wel voor Android tv 

Dat komt omdat KPN gekozen heeft voor kijken zonder kastje en niet voor kijken via een ander kastje.

Ik begrijp hieruit dat KPN van haar ‘huurkastjes’ af wil? Wat is er dan op tegen, de klant de keuze te laten voor een eigen ‘kastje’?

Dat is een verkeerde conclusie, de smart-TV app is primair bedoeld om.op een 2e of 3e televsie te gebruiken. Voor de primaire televisie wordt er altijd een TV ontvanger geleverd omdat alleen daarmee de beste functionaliteit, stabiliteit en beeldkwaliteit geleverd kan worden.

Over de stabiliteit zijn de meningen verdeeld maar soit …

Jouw conclusie dat kpn voor kijken zonder kastje gekozen heeft is dus niet juist of op z’n minst wat kort door de bocht. Of speel je een woordenspel en is een ‘kastje’ iets anders dan een ‘ontvanger’?

En als de Smart TV App juist bedoeld is voor een tweede of derde televisie, waarom biedt KPN, voor een tweede en derde televisie ook ontvangers aan? 

Omdat KPN juist niet kiest voor kijken zonder kastje, ontvanger, settopbox of hoe je het ding ook noemt. 😉


En toch blijf ik het raar vinden dat kpn geen app heeft voor Apple tv 

En wel voor Android tv 

Dat komt omdat KPN gekozen heeft voor kijken zonder kastje en niet voor kijken via een ander kastje.

Ik begrijp hieruit dat KPN van haar ‘huurkastjes’ af wil? Wat is er dan op tegen, de klant de keuze te laten voor een eigen ‘kastje’?

Dat is een verkeerde conclusie, de smart-TV app is primair bedoeld om.op een 2e of 3e televsie te gebruiken. Voor de primaire televisie wordt er altijd een TV ontvanger geleverd omdat alleen daarmee de beste functionaliteit, stabiliteit en beeldkwaliteit geleverd kan worden.

En er komt bij dat helaas niet alle opnames op Android tv app kunt afspelen 

Kwam ik van de week achter 

Melding (Alleen te kijken via tv ontvanger) of zoiets

Lijkt er op dat kpn express apps als underdog aan vinkt

Tegenover de huur ontvanger (s) echt jammer

Ik had iptv liever gezien met smart kaart in tv zoals bij canaldigitaal (schotel) wat ik had